Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Bazoer in belangstelling acht buitenlandse topclubs

De buitenlandse belangstelling voor Riechedley Bazoer groeit gestaag. Ook Bayern M?nchen, Borussia Dortmund, AC Milan en Juventus hebben hun oog op de Ajacied laten vallen.


Daarmee prijkt de naam van Bazoer (19) op de lijstjes van in totaal acht Europese topclubs, want hij wordt al langer gevolgd door Barcelona, Chelsea, Manchester City en Napoli. Die laatste club is de enige die tot directe actie wilde overgaan, maar de Italianen vingen in januari bot bij Bazoer.

Een drietal clubs heeft Bazoer al bijzonder lang op de korrel. De middenvelder wordt al maandenlang gescout door Barcelona, terwijl Chelsea en Manchester City hem zelfs al jaren op de korrel hebben. Irchandly Bazoer, zaakwaarnemer en broer van de Ajacied, bracht vorige week een bezoek aan het trainingscomplex van de club uit Londen.

Bazoer mag alleen tegen een bijzonder fors bedrag weg bij Ajax. De Amsterdammers vroegen in januari 25 miljoen euro plus een doorverkooppercentage aan Napoli. De verwachting is dat Ajax deze vraagprijs nog opschroeft als zich een vermogende Premier League-club meldt. Bazoer heeft zelf diverse malen aangegeven dat hij voorlopig bij Ajax wil blijven.

vi.nl



Weer zo'n speler waar je flink voor gaat cashen voordat je er de vruchten van kan gaan plukken.
Je doet het voorkomen alsof het je verbaast, maar jij weet toch ook dat het helaas niet anders is tegenwoordig.
 

Eef de Kip

Well-known member
Je doet het voorkomen alsof het je verbaast, maar jij weet toch ook dat het helaas niet anders is tegenwoordig.

Ik ben niet verbaasd hoor, ik vind het elke keer opnieuw jammer als dit gebeurt. Zal nou eenmaal zo zijn en niet anders meer worden maar daarom mag ik het toch wel jammer vinden?
 

JMD

Well-known member
Ik ben niet verbaasd hoor, ik vind het elke keer opnieuw jammer als dit gebeurt. Zal nou eenmaal zo zijn en niet anders meer worden maar daarom mag ik het toch wel jammer vinden?
Tuurlijk mag dat. Ik vind het ook jammer als een goede speler snel naar het buitenland vertrekt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Als hij slim is gaat-ie naar Dortmund maar dat zal het niet worden.

Precies, Napoli zou ik ook geen een slechte keus vinden. Clubs waar hij zich relatief "eenvoudig" in de basis kan voetballen om na een jaar of 3 evt naar de absolute top te vertrekken.
Als hij niet slim is moet hij vooral voor Chelsea kiezen.
 

SanMark.

Well-known member
Precies, Napoli zou ik ook geen een slechte keus vinden. Clubs waar hij zich relatief "eenvoudig" in de basis kan voetballen om na een jaar of 3 evt naar de absolute top te vertrekken.
Als hij niet slim is moet hij vooral voor Chelsea kiezen.

Ach als hij 75 miljoen gekost heeft zal hij echt wel in de basis starten.
 

JMD

Well-known member
Bij Stam vraag ik me af of die wel in de belangstelling wil staan als hoofdtrainer. Die zie ik eerder als assistent van een hoofdcoach rustig zijn werk doen.
 

DeftonesJP

New member
Wel apart dat ze met een ware bromance aankondigen om het liefst weer als duo aan de slag willen. Ik ben benieuwd of er clubs zijn die ze als koppel binnen gaan halen.
 

Pascallovic

Well-known member
Op zich komen er voldoende clubs vrij, dus we gaan het merken of er interesse is. Een FC Groningen, SC Heerenveen, Vitesse en FC Twente zijn nog niet voorzien voor volgend seizoen. Dan heb je ook nog NEC en Willem II waar het onrustig is rond de hoofdtrainer. Als iemand Streppel komt ophalen zie ik in Stam wel een goede voor Willem II.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Consternatie rond Viktor Fischer. De Deense aanvaller speelde maandagavond voor Jong Ajax in de Jupiler League-wedstrijd tegen FC Dordrecht, maar het lijkt erop dat daarbij de regels zijn overtreden.

De KNVB schrijft immers voor dat spelers die in een seizoen vaker dan vijftien wedstrijden in de hoofdmacht hebben gespeeld, niet meer voor de beloften mogen uitkomen in de Jupiler League. Dat is het geval bij Fischer. De 21-jarige linksbuiten kwam dit seizoen al 21 keer in actie voor Ajax in de Eredivisie. Dat vond RTV Rijnmond uit.

Het is nu de vraag of de KNVB actie gaat ondernemen tegen het mogelijk onnauwkeurige Ajax. Een straf voor de Amsterdamse club is niet uitgesloten. Een klein jaar geleden loste de voetbalbond de penibele situatie op door spelers als Jo?l Veltman en Kolbeinn Sigth?rsson (Ajax) en Jorrit Hendrix (PSV) dispensatie te geven.

FC Dordrecht schijnt de ontdekking nog niet te hebben gemeld bij de KNVB. Fischer opende maandagavond de score op De Toekomst, waar Jong Ajax uiteindelijk met 4-1 won. Naast Fischer stonden ook Diederik Boer, Thulani Serero en Donny van de Beek van het eerste elftal in de basis.

Slim bezig.
 

Pascallovic

Well-known member
Erg dom inderdaad. Ben zelf niet op de hoogte van de regels, maar dat een Fischer regelmatig van het eerste heeft meegedaan dat heeft iedereen kunnen zien.
 

de waan

Well-known member
Niks aan de hand volgens de KNVB. Fischer speelde maar 13 wedstrijden 45 minuten of meer. Dat is het criterium.
 

de waan

Well-known member
Ja, want volgens mij zijn de regels niet geheim en kun je die met een klein beetje moeite zo vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan