Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abubakari

Well-known member
Hopelijk is het een les om te beseffen dat je niet meer aan oud spelers moet gaan beginnen.

Nou, dat is dan jammer voor Zlatan.

Zlatan Ibrahimovic speelt een opvallende rol in een filmpje op de Facebookpagina van Ajax. De spits poseert met een Ajax-shirt met zijn naam en rugnummer 9: ,,Misschien draag ik komend seizoen dit shirt wel.''

,,Hoi Ajax-fans, leuk om van jullie te horen'', vertelt de Zweed. ,,Je weet maar nooit, dit kan volgend jaar mijn shirt zijn. Jij kunt hem in elk geval alvast winnen!''

De oud-Ajacied vraagt de supporters hun club trouw te blijven. ,,Het beste voor jullie, en ik hoop dat Ajax veel prijzen wint. Ook als ik er niet ben.''

Ibrahimovic tekende deze week een sterk verbeterd contract bij Paris Saint Germain. Hij verdient dit seizoen 1,5 miljoen euro per maand. Dat contract loopt komende zomer af. In december liet de Zweed weten nog in twijfel te zijn over zijn toekomst.

',,Ik weet nog niet welke kant ik dan op ga'', zei hij vorige maand. ,,Spelen in Qatar? Het is een mogelijkheid. Ik kan alles doen wat ik wil, maar ik ben blij hoe ik nu speel. Ik wil nog een keer de Champions League winnen, maar als het niet lukt, is dat geen smet op mijn carri?re.''
 

Abubakari

Well-known member
Heitinga stopt per direct.

Hij had eigenlijk zondag nog even een korte invalbeurt moeten krijgen, had ie de cirkel rond gemaakt, gedebuteerd tegen Feyenoord, afgesloten tegen Feyenoord.
5f36fcba-cd8b-4dec-8d6d-d97e1aa3e4e6_Heit%20debuut%20FEIJEN_AJ06.jpg
 

Eef de Kip

Well-known member
Die is toch pas 32? Ook weer zo eentje die vaker op de bank heeft gezeten dan in de basis heeft gestaan in z'n carri?re.
 

Keyser S?ze

New member
Die is toch pas 32? Ook weer zo eentje die vaker op de bank heeft gezeten dan in de basis heeft gestaan in z'n carri?re.

Dat zat ik vanmorgen ook te denken toen ik hoorde dat hij stopte. Na zijn vertrek bij Ajax heeft hij het nergens echt kunnen maken. En dan op je 32e al je carri?re be?indigen bij Ajax op de bank. Hoe treurig wil je het hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Vraag mij dan toch af waar het misgaat. Een Heitinga was nooit een wereldverdediger, maar ook niet dusdanig slecht dat hij op zijn 32e al uitgerangeerd zou moeten zijn en bij dit Ajax slechts tribuneklant zou moeten zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Blijkbaar is hij de laatste jaren er flink op achteruit gegaan, want bij geen van zijn clubs zagen ze het echt in hem zitten. Wie weet was hij toch meer met randzaken bezig dan met voetbal. Anders kan ik me niet indenken dat je totaal geen toegevoegde waarde meer kan zijn in de Eredivisie.
 

Keyser S?ze

New member
Als ervaren centrale verdediger kun je op je 32e toch nog makkelijk een jaar of 3 ? 4 mee bij clubs als AZ, Heerenveen, Groningen of Utrecht? Lekker ballen, nog een paar centjes vangen en niet al te veel druk en toestanden.

Het zou me niet verbazen als hij over een half jaar spijt heeft van zijn beslissing en toch weer ergens gaat ballen. Overigens wel een volkomen verkeerde inschatting van Ajax geweest om hem te halen en er achter te komen dat hij het niet meer kan op dit niveau.
 

DeftonesJP

New member
Ik denk dat het om knieproblemen gaat. Heitinga begon zijn cariere met een ernstige blessure en ik heb het idee dat het nu op is. Anders is het toch ook niet te verklaren dat de Boer hem geeneens probeert in het centrum? Als zijn snelheid weg is dat is het klaar natuurlijk. Zelfs Mike van der Hoorn is blijkbaar bezig en die speelt standaard met de letter H boven in beeld.
 

zwammy

Well-known member
Als ervaren centrale verdediger kun je op je 32e toch nog makkelijk een jaar of 3 ? 4 mee bij clubs als AZ, Heerenveen, Groningen of Utrecht? Lekker ballen, nog een paar centjes vangen en niet al te veel druk en toestanden.

Het zou me niet verbazen als hij over een half jaar spijt heeft van zijn beslissing en toch weer ergens gaat ballen. Overigens wel een volkomen verkeerde inschatting van Ajax geweest om hem te halen en er achter te komen dat hij het niet meer kan op dit niveau.

Hij gaat trainer worden, dus misschien is hij er wel echt klaar mee.
 

Janssen

Well-known member
Zivkovic kwam voor FC Eindhoven - Jong Ajax opdraven in een FC Barcelona-trainingspak. Dan ben je dus gewoon niet helemaal lekker.
 

Kevah

New member
Na Tete nu ook Riedewald zwaar geblesseerd. Hij komt waarschijnlijk dit seizoen niet meer in actie.

wat gaat het nu worden?
Veltman-vd Hoorn-Viergever-Dijks
of
v.Rhijn-vd Hoorn-Veltman-Dijks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan