Ik denk dat het antwoord heel simpel is: ja.Betalen clubs als Salzburg en Basel beter dan Ajax? Ze hebben een lagere begroting dan Ajax.
Volgens mij komt dat door het salaris plafond van Ajax. Bij Ajax krijgt drie kwart boven de 7 ton (ofzo) en de duurst betaalde 1 miljoen. Bij een club als Basel hebben ze dat wellicht niet, dus de duurst betaalde pakt 2 miljoen maar de meeste zitten onder de 5 ton.Ik denk dat het antwoord heel simpel is: ja.
Dat salarisplafond slaat ook nergens op. Voor spelers die binnenkomen: Okay. Maar als je door wil groeien naar Europese top, dan kun je geen max 1 miljoen aan blijven bieden.
Ik heb het niet eens over de jeugdspelers. Stel je haalt zo'n speler als Moreno of Guadrado. Bij binnenkomst maximaal een miljoen, maar wil je verlengen, waarom dan niet hoger dan dat bedrag?
Ik heb het niet eens over de jeugdspelers. Stel je haalt zo'n speler als Moreno of Guadrado. Bij binnenkomst maximaal een miljoen, maar wil je verlengen, waarom dan niet hoger dan dat bedrag?
Ik denk dat ze het zo hebben geregeld omdat er in het verleden spelers liepen als een Wielaert die dan meer verdiende als een Alderweireld terwijl de laatst genoemde aantoonbaar beter was. Bovendien is het vaak zo dat als er een schaap over de dam is dat er dan meer volgen. Dus de jeugd gaat massaal meer geld eisen als ze merken dat er een 'vedette' meer krijgt. Het probleem is dat een aankoop die de kar trekt meer kan verdienen maar dan moet hij wel presteren en die garantie heb je natuurlijk nooit.
Je kunt natuurlijk ook een contract bij goede prestaties sneller opwaarderen. Alleen denkt de club waarschijnlijk 'Dat contract loopt nog tot 20xx, waarom zouden we meer gaan betalen zonder een extra jaar terug te krijgen'
Wat betreft die laatste zin, ik ken geen bedragen maar ik vrees dat beide heren een bak centen verdienen waar je u tegen zegt.
Op orde?Er zitten nu misschien spelers tegen het salarisplafond die niets presteren. Kortom, een salarisplafond houdt slechte prestaties en een slechte inschatting sowieso niet tegen. Het beperkt enkel de financi?le gevolgen. Nu de financi?n echter al een tijdje op orde zijn mag je die beperking van mij loslaten om in een andere vijver proberen te vissen.
Op orde?
Over het afgelopen boekjaar was men toch niet zeker of er zwarte cijfers geschreven konden worden?
Ik meen dat ze dat halverwege dit jaar zeiden.