Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shayman

New member
Zou kunnen, maar Cruijff Is altijd duidelijk geweest dat hij geen offici?le functie zal invullen bij Ajax. Hij Is bereikbaar voor advies, maar hij weet niet over de dagelijkse gang van zaken. Hem werd gevraagd naar de onrust in de club en daar heeft hij La Ling voor naar voren geschoven. Als mensen mijn advies willen en er vervolgens niks mee willen doen ga ik niet vechten om mijn advies toch op te volgen en doen ze het niet dan ga ik ook geen moeite er meer insteken.

Cruijff is een beetje een nep-Jezus:

Jezus zei "gelooft in mij en gij zult het eeuwige leven hebben"

Cruijff is meer van "gelooft in mij en gij zult de beste club hebben maar als het niet werkt dan moet je niet bij zijn om te klagen"

Ik ben wel klaar met die fossielen die alles het beste weten maar geen enkele verantwoording nemen en wel graag commentaar leveren.
 

Kevah

New member
Als je als bedrijf een plan krijgt van een advies bureau en je voert daarvan de helft maar uit. Dan werkt het ook nooit zoals het zou moeten werken.
Stick to the plan, want half half gaat sowieso nooit werken. Nu investeert Ajax de helft van wat er eigenlijk in de jeugd moet in de jeugd en de andere helft in (matige)aankopen of geeft geld uit aan goede aankopen of geeft geld uit om in de jeugd te investeren.

kijk als je 15 miljoen te besteden hebt hoeft echt niet al die 15 miljoen naar de jeugd, maar een groter deel dan 2.5 miljoen kan beste en de rest aan een Sanogo, Bojan, Viergever enz. uitgeven die niets toevoegen. Betaal 10 a 12 miljoen voor een echte topper, in plaats van een Sinkgraven (ondanks dat ik wel vertrouwen in hem heb, maar 8 miljoen is wel wat veel geweest).

Als je ergens voor wilt gaan, moet je er vol voor gaan anders is het resultaat niet, te laat of maar half zichtbaar.
 

Pascallovic

Well-known member
Meest treurige vond ik dat Jonk om een miljoen extra vroeg voor de jeugdopleiding en deze niet kreeg. Je zou zeggen dat dit een van je eerste en grootste investeringen moet zijn. Toen hadden we al rond de 100 miljoen op de bank. Er was wel geld voor de breedte spelers als Viergever en Zimling, maar de investering in de jeugdopleiding was niet nodig.

Het zijn gewoon onbegrijpelijke keuzes. Prima als je zuinig bent, maar investeer dan ook niet in prutsers voor de breedte.
 

Kevah

New member
Precies, dat dus. Ja de jeugd is voor ons het belangrijkste Maar een miljoen extra voor de jeugd is inderdaad niet te doen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als Jonk het goed kon onderbouwen dan is dat wellicht verkeerde zuinigheid.
 

Maasveld

Well-known member
Als Jonk het goed kon onderbouwen dan is dat wellicht verkeerde zuinigheid.
Terecht punt, als de plannen van Jonk niet overtuigend zijn heeft het geen zin om dat miljoen te investeren. Dat heeft verder weinig met zuinigheid te maken.
 

Pascallovic

Well-known member
Terecht punt, als de plannen van Jonk niet overtuigend zijn heeft het geen zin om dat miljoen te investeren. Dat heeft verder weinig met zuinigheid te maken.
Dat moeten wel hele slechte plannen geweest zijn dan, aangezien ze wel wilden investeren in een huurling die er bij NEC niet eens bovenuit stak als Zimling. Kan mij niet voorstellen dat dit geintje minder kostte dan de 1 miljoen extra waar Jonk om vroeg.

Dan hebben we het nog niet eens over de blinde paniek waar men in verkeerde toen Sinkgraven voor ruim 7 miljoen werd vastgelegd vlak voor de transferdeadline. Ik ga niet beweren dat Jonk briljante plannen had, want die kennen we tenslotte niet. Echter is het onbegrijpelijk voor mij dat ze wel meer hebben geinvesteerd in plannen waarvan op voorhand al bekend was dat het sowieso niks ging worden. Ik noem maar de paniek toen ze Duarte voor 3,5 miljoen contracteerden. Nee, dan gaan ze bij Jonk wel kritisch kijken.
 

Maasveld

Well-known member
De Telegraaf meldt dat Jonk op de wipstoel zit. Als hij blijft weigeren aan te sluiten bij de vergaderingen kan hij vertrekken.
 

Fabian

Active member
Die vergaderingen zijn natuurlijk enkel het gevolg van wat er echt aan de hand is.

Tijdens de vergaderingen bracht Jonk zijn mening naar voren, maar die werd na stemming iedere keer weer van tafel geveegd. Het werkelijke probleem is dat er twee kampen zijn met een andere mening. Jonk heeft de pech dat op de andere invloedrijke plekken mensen zitten die niet in zijn kamp zitten. Niet heel slim om niet aan te schuiven bij vergaderingen, want het zet de verhoudingen verder op scherp. Echter is de reden natuurlijk dat hij er voor Hans Worst bij zit.

Maar als op dergelijke belangrijke plekken binnen de club zulke tegengestelde visies zijn, moeten er mensen vertrekken. Het heeft niet veel nut om dit door te laten sudderen. Dan trekt Jonk aan het kortste eind.

Volgens mij wel zonde voor Ajax. Want hij levert op De Toekomst, naar wat ik meekrijg uit de media, wel goed werk af. Daarnaast vind ik zijn kritiek op de aankoopbeleid bijvoorbeeld zeer terecht.

Het is wel opmerkelijk dat Ajax in de loop der jaren iedere keer weer verzeild raakt in dit soort fratsen. Bestuurlijk zijn het meer eigen BV'tjes dan personen die echt aan het clubbelang denken. Echte eenheid heb ik bij Ajax in de loop van jaren niet kunnen ontdekken.
 
Laatst bewerkt:

Marinos

Well-known member
Je zou toch verwachten dat dit soort clubmensen , voor je gevoel althans, het beste met de club voor hebben. De macht van het pluche valt blijkbaar toch niet te onderschatten.
 

Fabian

Active member
Je zou toch verwachten dat dit soort clubmensen , voor je gevoel althans, het beste met de club voor hebben. De macht van het pluche valt blijkbaar toch niet te onderschatten.

Financieel onafhankelijk ook. Dan je liefde in je club storten. Maar blijkbaar is eigenbelang een groter goed.

Waarom niet rond de tafel gaan zitten. Fouten toegeven van beide kanten en zoeken naar een oplossing? Het blijven echter ego's.
 

Marinos

Well-known member
Financieel onafhankelijk ook. Dan je liefde in je club storten. Maar blijkbaar is eigenbelang een groter goed.

Waarom niet rond de tafel gaan zitten. Fouten toegeven van beide kanten en zoeken naar een oplossing? Het blijven echter ego's.
Het zijn net een stel kleine kinderen bij elkaar. Zonde.
 

Pascallovic

Well-known member
Je zou toch verwachten dat dit soort clubmensen , voor je gevoel althans, het beste met de club voor hebben. De macht van het pluche valt blijkbaar toch niet te onderschatten.
Ook nog eens mensen die elkaar al jaren kennen, die met elkaar in een team gespeeld hebben en die elkaar qua karakter dus moeten kunnen inschatten. Onbegrijpelijk.

Lees ook dat Overmars mogelijk betrokken is bij belangenverstrengeling voor wat betreft verbouwingen op de Toekomst. Wat een amateurs zijn het toch ook.
http://www.at5.nl/artikelen/149465/directeur-overmars-bezorgde-zwager-bouwopdrachten-de-toekomst
 

Keyser S?ze

New member
Ja, dat Bayern-model met allemaal oud-spelers aan het roer klinkt leuk maar je moet er dus wel de capabele mensen voor hebben. Van der Sar heeft het leiding geven gewoon niet in de vingers, wat de toegevoegde waarde van Bergkamp is blijft volstrekt onduidelijk, De Boer is alleen maar bezig met het 1e elftal en Overmars is het handige, enigszins schimmige zakenmannetje die vooral het eigenbelang en dat van zijn relaties voor ogen heeft.
 

Batigoal

Well-known member
De puinhopen komen langzaam maar zeker naar buiten. Binnenkort maar weer een nieuwe revolutie starten met 4 landstitels tot gevolg.
 

Fabian

Active member
Hoofd opleidingen Jonk vertrekt per direct bij Ajax


Gepubliceerd: 10 november 2015 08:49

Hoofd opleidingen Wim Jonk vertrekt per direct bij Ajax.

Dat melden de Amsterdammers. Er is sprake van een onoverbrugbaar meningsverschil.

www.nu.nl

En het is gebeurd...
 

Kevah

New member
Hiermee lijkt het ook dat plan Cruijff ten einde is. De enige die het belang van de jeugd diende wordt eruit geschopt.
 
Laatst bewerkt:
G

Gast

Guest
Jonk die een fout toegeeft, als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen ja. Dat heeft hij in zijn hele voetbalcarri?re ook nog nooit gedaan.

En dat de Telegraaf net nu komt met een stuk over belangenverstrengeling bij Overmars is wel heel erg obvious. Kennelijk was het voor het kamp Jonk-Cruijff tijd de tegenpartij publicitair te beschadigen als het op een andere manier niet lukt.
 

Lord Flash

New member
Jonk die een fout toegeeft, als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen ja. Dat heeft hij in zijn hele voetbalcarri?re ook nog nooit gedaan.

En dat de Telegraaf net nu komt met een stuk over belangenverstrengeling bij Overmars is wel heel erg obvious. Kennelijk was het voor het kamp Jonk-Cruijff tijd de tegenpartij publicitair te beschadigen als het op een andere manier niet lukt.

Informeer je eerst eens een beetje beter. Dat stuk over Overmars komt uit de Volkskrant.

Verder: echt ongelofelijk dit. Triest dit het nooit eens mogelijk is binnen Ajax om een paar jaar met de neuzen dezelfde kant op te werken. Jonk lijkt me niet de meest makkelijke persoon, maar hij voerde wel altijd het beleid uit zoals het toen is uitgestippeld. En de Kleine Kruidenier mag met zijn verschrikkelijke aankoopbeleid gewoon blijven zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan