Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Er valt toch niet te ontkennen dat het weer rommelt binnen de organisatie?
Ik ben nog het meest verbaast hoe makkelijk er nu adviseurs binnen worden gehaald die zich direct laten gelden door het transferbeleid te torpederen.
 

vakx2.0

Banned
Er zal binnenkort wel een Roemeen van Trencin worden aangekocht... uiteraard zonder dat daar ook maar 1 adviseur financieel wijzer van zal worden. ;-)
 

ALenstra

Well-known member
Nou ja, hoelang geleden begon de revolutie? Je kan niet echt zeggen dat er vooruitgang is geboekt.
 

SanMark.

Well-known member
Hoeveel geld heeft Cruijff Ajax in rekening gebracht , want dat is mij niet helemaal duidelijk ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, hoelang geleden begon de revolutie? Je kan niet echt zeggen dat er vooruitgang is geboekt.

Vier titels verder zou je mij niet snel horen klagen. Al gun ik stadiongangers als Pascallovic wel wat beter voetbal.
 

Fabian

Active member
Het gaat niet enkel om Chivas, als je het artikel leest. Da's slechts 1 voorbeeld.

Het leest als een artikel zonder feiten enkel met het doel tot beschadigen van Cruijff. De link leggen tussen Chivaz en Ajax is al helemaal bespottelijk. Dat staat oneindig los van elkaar.
 

SanMark.

Well-known member
Er zal binnenkort wel een Roemeen van Trencin worden aangekocht... uiteraard zonder dat daar ook maar 1 adviseur financieel wijzer van zal worden. ;-)

Hoeveel spelers zijn er de afgelopen jaren gehaald op het advies van zulke adviseurs ?

Trouwens was dat artikel wat je hebt geplaatst een voorpublicatie ? Want anders is het best wel een zeer nietszeggend artikel.
 

Fabian

Active member
Tuurlijk mag ie dat. Zou me alleen wel een beetje gaan afvragen of hij z'n oude club uit liefde helpt, of uit financieel gewin. 't Is nogal vaag en oncontroleerbaar... de organisatorische constructie is niet erg duidelijk, de doelstellingen van de revolutie zijn volgens het artikel aantoonbaar niet gehaald en het enige feit is dat hij er sinds de revolutie financieel flink op vooruit is gegaan. En ja, tuurlijk mag ie dat. For all the wrong reasons wat mij betreft.

En hier blijkt jouw beperkte visie. Dat hele artikel is vertaald naar een anti-Cruijff-gevoel en dat past in jouw straatje. Je staat meteen vooraan zwaaiend: ik heb gelijk. Uitgaan van het negatieve zonder ook maar in te willen zien dat het en-en kan zijn. Hij hoefde met zijn naam en bankrekening niet in te stappen bij Ajax. Hij hoefde niet voor zijn ego aan de touwtjes te gaan trekken. Hij had op de golfbaan rustig oud kunnen worden. Maar hij deed het wel en dan lijkt mij financieel gewin niet meer dan een extra en in mijn ogen mooi en briljant effect. Het zegt ook iets over de namen Cruijff en Ajax dat het zoveel oplevert. Het artikel leest alsof het financi?le uitbuiting is, maar dat is een schrijnende conclusie, omdat Ajax nergens benadeeld is. We zijn vier landstitels en een goedgevulde bankrekening verder.

Overigens is wat je hier hebt geplaatst maar een kleine samenvatting. Je hebt de link met Chivas. Eigenaardige link. Naast dat het oud nieuws is, want iedereen wist het al, staat het los van Ajax. Het gaat namelijk over de visie van Cruijff. Die bestond al voordat hij bij Ajax in 2010 op de deur klopte. Waarom is het verboden om die visie ook ergens anders aan te bieden. Barcelona hanteert die visie al jaren, die jeugdspelers midden jaren 90 bij Ajax kwamen er ook door die visie. Hij heeft alle recht om te doen met zijn idee?n wat hij zelf wil. Omdat het niet een onsuccesvolle visie is gebleken, valt het zelfs te prijzen dat hij het deelt. En och wat erg dat daar dan geld tegenover staat.

En dan de Cruyff University. Ook dat wordt in het artikel naar voren gehaald als onderdeel van het verdienmodel. Laten we met name vaststellen dat een persoon met een wereldbekende naam als Cruijff een pluim verdient dat hij een dergelijke opleidingscentrum uit de grond heeft gestampt. En dat om topsporters te helpen en het sportklimaat te verbeteren. Het moet ook niet gekker worden. Kansloos vervolgens natuurlijk dat de University niet als een organisatie zonder winstoogmerk in de markt is gezet, maar dat er geld mee wordt verdiend... bah, geld. Schande! Cruijff, hoe durf je.

Laat ik voorop stellen dat het idee om de jeugdvoetballers daar te laten studeren schijnbaar van Jonk afkomt. Maar hoe dan ook, is dat een heel goed plan. Waarom totaal iets anders gaan doen, wanneer er een oplossing dichtbij is die zich ook allang heeft bewezen binnen de maatschappij. Het is een opleiding die ruimte biedt voor en rekening houdt met topsporters. Dat is toch ideaal? Het heeft zich ook bewezen. Het is een belangrijk hulpmiddel voor de persoonlijke ontwikkeling van de sporter. Een niet onbelangrijk gegeven. Feyenoord doet het trouwens in feite ook, maar dan in Rotterdam bij de Thorbecke.

En dat daar financieel gewin voor die organisaties uit voortkomt, geeft alleen maar aan hoe sterk de naam Cruijff is en hoe goed het business plan in feite is. Want laten we wel wezen. De persoon Cruijff maakt geen winst, maar zijn organisaties. En dat komt hem toe en daar is niets smerig of ranzig aan. Of het moet daadwerkelijk verboden zijn voor deze organisaties om geld te verdienen omdat Cruijff er de scepter zwaait. Want bij diverse mensen die anti-Cruijff zijn, wordt dit normale verdienmodel afgeserveerd omdat hij zijn naam eraan verleent. Was het een ieder ander geweest, had er geen haan naar gekraaid.

Het is niet vies om geld te verdienen. Het wordt vies gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

Kevah

New member
Mooi stukje Fabian!

Overigens vind ik het ook gek dat mensen nu beginnen te zeuren over dat er EX voetballers zijn ontslagen bij Ajax, terwijl Cruijff juist ex voetballers wil hebben.
Waarom zou je daar over gaan zeuren?

Een bedrijf heeft een accountant nodig, de accountant doet zijn werk niet zoals het bedrijf het wilt zien en dat zorgt ervoor dat het bedrijf niet met alle mensen dezelfde richting op gaat. Dan wordt de accountant ontslagen en zoeken ze een ander. De jeugdtrainers zullen niet goed genoeg gepresteerd hebben en zijn daardoor ontslagen of hebben geen verlenging gekregen. Alleen omdat Cruijff oud voetballers wilt, deze kreeg en deze niet zijn behouden binnen de organisatie is het idee van oud voetballers slecht?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die krijgt gewoon een melding op zijn mobiel zodra de naam Cruijff valt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan