Ajax in Europa 2024/2025

erka

Well-known member
Wie verzint er nu een clubnaam met een J en een X. Dat zie je toch nergens in Europa.
 

Reinoud

Well-known member
F7vLJxBWAAAC-yA


Pijnlijk.
Wij zijn de beste!
 

erka

Well-known member
Haha, oke er zijn er toch een paar meer. AJ Auxerre en Rabat Ajax wel heel duidelijk.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maduro speelt in precies dezelfde opstelling als Steijn, maar heeft naar eigen zeggen wel heul veul veranderd. Zo gaan ze vanavond de halfspaces beter verdedigen, geen ruimtes weggeven en anders druk zetten.

Ben benieuwd. :)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik moet het Maduro nageven: Ajax staat vandaag heel compact. Geven amper ruimte weg. Is in de fase waarin de ploeg momenteel zit wel even voldoende.
 

De Groene Scout

Well-known member
Kun je wel compact gaan staan, maar dat hou je toch ook nooit een hele wedstrijd vol. Zou al wel fijn zijn als ze dan voorin af en toe wel even iets langer de bal houden. Is ook nu wel heel magertjes op alle fronten.
 

JMD

Well-known member
Ik moet het Maduro nageven: Ajax staat vandaag heel compact. Geven amper ruimte weg. Is in de fase waarin de ploeg momenteel zit wel even voldoende.
Jep. Steijn is net 1 week te vroeg ontslagen... ;)
Toch apart dat een relatief onervaren coach als Maduro dat wel lukt en een coach die eigenlijk vooral vaak degradatievoetbal gespeeld heeft (en dan compact speelde als hij bij de grote clubs op bezoek kwam) dat niet lukte. Dat Steijn niet 1 op 1 zou matchen met het Ajaxsysteem was direct duidelijk, maar als er iets is wat hij goed zou moeten kunnen is ploegen compact laten spelen.
Of durfde hij dat niet en was hij bang voor de 'terugslag' dat Ajax altijd 4-3-3 moet spelen?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jep. Steijn is net 1 week te vroeg ontslagen... ;)
Toch apart dat een relatief onervaren coach als Maduro dat wel lukt en een coach die eigenlijk vooral vaak degradatievoetbal gespeeld heeft (en dan compact speelde als hij bij de grote clubs op bezoek kwam) dat niet lukte. Dat Steijn niet 1 op 1 zou matchen met het Ajaxsysteem was direct duidelijk, maar als er iets is wat hij goed zou moeten kunnen is ploegen compact laten spelen.
Of durfde hij dat niet en was hij bang voor de 'terugslag' dat Ajax altijd 4-3-3 moet spelen?
Zou me als ik jou was niet al teveel zorgen maken om zondag. Het lukt al een maand elke coach en z'n moeder om een antwoord te vinden op Brighton. Ik schat PSV momenteel hoger in.
 
Bovenaan