Ajax CL seizoen 2021-22

erka

Well-known member
Ik dacht al, ik had dat ergens gelezen maar ik wist niet meer waar. Valentijntje.
 

Batigoal

Well-known member
Wat een heerlijke wedstrijd zeg!! Zeer volwassen gespeeld, gewoon gelijk weer het CL-niveau gepakt. Geholpen door een uitstekende start en op een paar bibbermomentjes met Pasveer nooit in de problemen gekomen

Prima start van het Europese seizoen!
 

Abubakari

Well-known member
Wat een geweldige avond. Ook heerlijk voor Haller die alle Falentijns en andere kenners die pleiten voor de CL variant met Tadic in de spits de mond snoert.
Wel jammer voor UG, die gun ik dit niet, maar voor de rest niet ontevreden.
Sterker nog, erg blij.
 

U.G.

Well-known member
Gefeliciteerd Abu en alle andere Ajacieden, en ook diegenen het Nederlands voetbal een warm hart toedragen.


Maar what die fuck was dit dan. Niet alleen Portugal maar vooral mij zo voor schut zetten, kutsporting :D
 

U.G.

Well-known member
In de eerste helft had die ook al zo’n mooie over Portugezen, die stoer doen op het strand maar op een voetbalveld de grootste jankers zijn.

Waar gaat dit nou weer allemaal over man :D

Maar ook wel leuk dat die ouwe frustraties, zo te lezen hier, een beetje los gelaten kunnen worden op deze manier.
 

Abubakari

Well-known member
Waar gaat dit nou weer allemaal over man :D

Maar ook wel leuk dat die ouwe frustraties, zo te lezen hier, een beetje los gelaten kunnen worden op deze manier.
Zijn allemaal haters, een hekel aan Ajax, maar een nog grotere hekel aan Portugezen, rare jongens die dvk’ers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook al vinden jullie die Onana een enorme lamlul, ik zou hem straks maar in genade aannemen. Bij Feyenoord waren we ook niet echt happy dat Jon Dahl Tomasson transfervrij vertrok. Nam echter nog wel even afscheid met een UEFA Cup. Nu zie ik Ajax niet direct de CL winnen, maar je kan met een gelukkige loting ver komen. Dan kun je echter geen keeper gebruiken die in dat soort wedstrijden een blunder maken, maar juist een die dan juist de gelegenheid aangrijpt om boven zichzelf uit te stijgen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Zit nog een beetje in dubio, was ook van mening dat die maar lekker een jaartje bij het 2e moest gaan trainen. Begrijp ook niet dat hij niet bereid is de middenweg te zoeken, bijtekenen voor een jaar en een clausule dat hij dan na dit jaar voor max 10 M. weg mag, zo hebben beide partijen er nog wat aan maar goed, Pasveer kan niet, zie Scherpen vorig jaar.
Aan de andere kant vond ik Onana bij Liverpool uit ook weer niet vrijuit gaan bij de goal dus het is ook niet dat die onfeilbaar is.
Verder wel een lekker potje, moest gelijk denken aan de wedstrijden 3 seizoenen geleden hoewel daar gevoelsmatig wel iets meer kwaliteit in zat, mn achterin.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wie regelt het keepersbeleid eigenlijk bij Ajax?

Pasveer, Stekelenburg (als 2e man nog wel prima), Lamprou, Scherpen. En dan nog een rits net-niet keepers erachter en in de jeugd. Het is niet echt denderend.
 

Batigoal

Well-known member
Het is super zonde dat Onana transfervrij vertrekt terwijl je daar een tijdje terug tientallen miljoenen aan kon verdienen, maar het geld-verhaal is wel een klein beetje kul als je aan het einde van de transferperiode blijkbaar nog wel geld hebt om een 5e buitenspeler te kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Als je een rondje verder komt in de CL, dan verdien je ook weer miljoenen en dan zijn al die spelers ook weer meer waard. Dan kan je op Onana best een verlies lijden.
 

Abubakari

Well-known member
Dat Stekelenburg vrijwel foutlooos was nadat hij het in februari overnam toen Onana geschorst was zijn we zo te zien alweer vergeten. Ik vind ook dat Ajax een goeie eerste keeper had moeten halen ipv nog een oude tweede keeper, maar Stekelenburg heeft het gewoon goed gedaan. Met Gorter heeft Ajax een talentvolle maar nog wat jonge keeper gehaald.

Wel weer typisch dat de focus na zo’n glorieuze avond op Pasveer ligt, blijft toch een Feyenoord forum.
Welke Feyenoorder was dat ook weer die tijdens de OS zei dat die Antony ook alleen maar hard kon lopen?😀

Overigens mag Onana pas de vijfde wedstrijd in de cl weer keepen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kijk geen Ajax en zie dan alleen de flaters zoals laatst tegen FC Twente voorbij komen. Stekelenburg op het EK vond ik echt het niveau zak aardappelen. Als hij dan tegen FC Twente zo’n bal doorlaat, dan is bij mij het beeld dat dat ook zijn niveau bij Ajax is als hij wat te doen krijgt.

Wat Feyenoord daarbij te maken heeft is mij een raadsel.
 
Bovenaan