Ajax 2015/2016

Pascallovic

Well-known member
Ik snap niet waar die Gudelj meebezig is. Dat lijkt gewoon helemaal nergens op. Fysiek niks bijzonders, passing slecht, spelhervattingen dramatisch, geen diepgang en heeft toch al een sloot aan tegendoelpunten weggegeven. Voorlopig een miskoop.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van de Catenaccio twitter:

De Boer: 'We speelden niet veel breed of terug tegen De Graafschap, negentig procent ging vooruit.'

27,3% van de passes ging vooruit.

Alleen doelman Diederik Boer speelde meer dan de helft van zijn passes vooruit.

Data via @OptaJohan

Pijnlijk...
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Van de Catenaccio twitter:





Pijnlijk...
Iedereen die gisteravond heeft gekeken heeft kunnen zien dat hij uit zijn nek kletste. Hij is de realiteit duidelijk kwijt. Hij was tevreden, terwijl het zeker na rust nergens op leek. Voor rust hebben ze inderdaad een hoop ballen in de 16 gepompt, maar het vooruit spelen viel allemaal reuze mee. Die 90% zie ik overigens Barca en Bayern ook niet halen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iedereen die gisteravond heeft gekeken heeft kunnen zien dat hij uit zijn nek kletste. Hij is de realiteit duidelijk kwijt. Hij was tevreden, terwijl het zeker na rust nergens op leek. Voor rust hebben ze inderdaad een hoop ballen in de 16 gepompt, maar het vooruit spelen viel allemaal reuze mee. Die 90% zie ik overigens Barca en Bayern ook niet halen.

Maar ik zie Luis Enrique en Guardiola ook niet dergelijke flauwekul beweren.
 

gevegt

Well-known member
In Noorwegen stond er een te harde wind, In de Arena was het windstil, dus daar kan het niet aan liggen.
 

Pascallovic

Well-known member
Toen de Boer begon kon hij nog een realistisch wedstrijdbeeld schetsen en kan mij ook niet herinneren dat hij zulke onlogische wissels deed. Het lijkt echter alsof ook hij de lat steeds lager legt qua veldspel en tevredenheid. Natuurlijk had hij het geluk dat hij 4 jaar op rij met een relatief laag puntenaantal kampioen werd. Maar bijvoorbeeld in de topwedstrijden stond zijn ploeg er gewoon nagenoeg altijd. Dat laatste is inmiddels gewoon verdwenen getuige ook de topwedstrijden van vorig seizoen en nu weer tegen PSV.

Als hij niet snel dezelfde stijl als bij zijn begin kan terugvinden, dan is het niet om te draaien. Een matige trainer wordt geen 4x op rij kampioen in Nederland.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het vermoeiendst vind ik wel dat er nu echt elke wedstrijd een ander elftal staat. Heeft het een periode prima gedaan maar ik vrees dat het nu over is.
 

Pascallovic

Well-known member
Het vermoeiendst vind ik wel dat er nu echt elke wedstrijd een ander elftal staat. Heeft het een periode prima gedaan maar ik vrees dat het nu over is.
Ik vind dat wel meevallen. Alleen de linksbuiten positie en de spitspositie wisselen. De rest is eigenlijk vanaf wedstrijd 1 niet veranderd(behoudens een blessure van Dijks en de bekerwedstrijd tegen de Graafschap). 9 posities zijn dus in te vullen en de overige 2 gaan tussen Fischer, Milik, Singraven en Younes
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou ja, Elftal is overdreven maar mn van de voorhoede kan ik nou niet zeggen dat hij dit seizoen voor een basis kiest die hij vertrouwen geeft.
 

Pascallovic

Well-known member
Nou ja, Elftal is overdreven maar mn van de voorhoede kan ik nou niet zeggen dat hij dit seizoen voor een basis kiest die hij vertrouwen geeft.
El Ghazi staat er altijd in, Milik is 2x niet in de basis begonnen en op linksbuiten is het aankloten vanaf het begin door blessures van Fischer en Younes.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja hoor, zo valt het wel mee ja. Maar tig linksbuitens, ook El Ghazy, Sch?ne, Sinkgraven en de rest. Sch?ne heeft z'n wedstrijdje ook weer gehad en in de spits heb ik er ook weer de nodige gezien. Ik vind het te veel gehussel.
 
Bovenaan