Ajax 2015/2016

Eresd?g?

Banned
Na een toch wel teleurstellend seizoen nu de focus op seizoen 2015/2016. Voorronde C.L. is 99.99% zeker dus vanaf begin juli moet de selectie voor volgend seizoen klaar zijn. Vooral ervaring en een bepaald type speler is vereist. Creatieve middenvelder kan er mijn inziens wel bij, maar sowieso een aanjager (Gudelj?) kan dit team goed gebruiken.


Weg: - Moisander
- Zimling


Twijfel: - Viergever
- Boilesen
- Kishna
- Van der Hoorn
- Serero
- Sigthorsson


Nieuw / Jeugd: - Cerny
- Muric
- Tete
- Nouri
- V/d Beek
- Gudelj?

Met name het groepje "twijfel" moet je een keuze in maken. Verkopen lijkt me de beste optie. Viergever is te licht voor het niveau wat Ajax wil nastreven. Boilesen wordt tijd voor een nieuw avontuur. Kishna mag ook lekker wieberen, zorgt alleen maar voor onrust vnl door z'n zaakwaarnemer. V/d Hoorn jaartje verhuren? Serero ook afscheid van nemen, voor mooi bod mag hij weg. Sigthorsson ook maar eens afscheid van nemen, gaat 'm echt niet meer worden.

Er zal dus afscheid genomen worden van aantal ervaren spelers, dus met name ervaring in gewenst. Van der Vaart? Bjelland? Botteghin? Elia?
 

Pascallovic

Well-known member
Alsjeblieft geen Bjelland, dat is net zo kansloos als die Zimling. Ervaring alleen maar omdat iemand oud is werkt niet. Ook Botteghin gaat je wat dat betreft niet verder helpen en zal een 2e Wielaert worden.
 

ALenstra

Well-known member
Van der Vaart heeft al vroegtijdig aangegeven dat Ajax geen optie voor hem is. Hij gaat zeer waarschijnlijk in de MLS spelen.
 

Eresd?g?

Banned
Daarom staan er ook vraagtekens bij. Ik heb ook liever een Mascherano of Godin, maar die zijn net niet haalbaar vrees ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van der Vaart heeft al vroegtijdig aangegeven dat Ajax geen optie voor hem is. Hij gaat zeer waarschijnlijk in de MLS spelen.

Was financieel niet goed genoeg voor Van der Vaart, dus die zal wel in Turkije belanden.
 

SanMark.

Well-known member
Was financieel niet goed genoeg voor Van der Vaart, dus die zal wel in Turkije belanden.

Ongelooflijk, ga lekker nog 2 of 3 jaar ballen voor je plezier in Amerika of Australi?. Geld moet nu toch niet meer boeien.
 

Kevah

New member
Met de selectie zoals die nu bekend is, hoop ik dat er volgend jaar zo gespeeld gaat worden:

-----------------Cillessen-----------------
v. Rhijn--Veltman-Riedewald--Viergever
----Bazoer------------------Serero--------
----------------Klaassen-------------------
El Ghazi--------Milik---------------Fischer

Met in balbezit een Veltman/Riedewald die de 6 positie in neemt. Dan heb ik Gudelj nog niet meegenomen en ik weet niet hoe het met Sinkgraven zijn verdedigende kwaliteiten staat.
 

Batigoal

Well-known member
Ik denk dat je niet rouwig om moet zijn.

De voorbije weken is het oprecht schrikken met Van der Vaart. Zonde dat zo'n getalenteerde speler nu volledig is uitgeblust. Als ik hem was zou ik lekker stoppen en leuke dingen gaan doen. Hoewel hij een jeugdheld van me is vrees ik dat een terugkeer naar Ajax een grote teleurstelling zou worden.

Het is te bidden dat de berichten kloppen dat de scouts eens in bijvoorbeeld Zuid-Amerika gaan kijken. Niet dat dat altijd zo'n succes is geweest (Cv?tanich), maar de afgelopen jaren met al die halve zolen uit de Eredivisie zijn we sowieso niets opgeschoten. Blijft wel raar trouwens dat je als Ajax zijnde niet meer in staat lijkt om toppers uit Belgi? te halen. Die gaan inmiddels ook rechtstreeks naar topcompetities.
 

Eresd?g?

Banned
Je kan het ook op een andere manier invullen....

--Fischer-----Milik----El Ghazi--

Sinkgraven--Klaassen-- Sch?ne

---------------Gudelj-------------

-Riedewald--Veltman--VdHoorn

-------------Cillessen------------
 

Marinos

Well-known member
Ja of zo:
Fischer zivkovic millik el ghazi
Sinkgraven klaassen Bazoer
Gudelj
Veltman Riedewald
 

Kevah

New member
Getuigt van arrogantie Marinos, gewoon maar met 10 man starten en niet eens een keeper opstellen!

Als je perse 3-4-3 wilt spelen, zal ik wel met een echte linker en rechter middenvelder gaan spelen die ook hun verdedigende taken op pikken.
 

Pascallovic

Well-known member
Ben benieuwd welke rol Zivkovic gaat krijgen. Sigthorsson moet je nog maar zien te verkopen en uit het interview na afloop van PEC-Ajax bleek dat er weer wat speelt tussen Zivkovic en Frank.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Getuigt van arrogantie Marinos, gewoon maar met 10 man starten en niet eens een keeper opstellen!

Als je perse 3-4-3 wilt spelen, zal ik wel met een echte linker en rechter middenvelder gaan spelen die ook hun verdedigende taken op pikken.
Ik denk dat El en Ghazi twee verschillende spelers zijn in zijn opstelling. ;-)
 
Bovenaan