Ajax 2015/2016

G

Gast

Guest
Nu heeft De Boer weer gezegd dat het aantal fouten omlaag moet. Ik zie veel liever dat het aantal gecre?erde kansen omhoog gaat.
 

Cees

New member
Het aanzien van De Boer daalt wel erg snel. Ik had altijd het gevoel dat hij een toptrainer was, maar dit wordt aandoenlijk.
 

Maasveld

Well-known member
Tsja...

De Boer ziet ?in potentie de beste selectie ooit? in Amsterdam
Vrijdag, 7 augustus 2015 om 15:11
Frank de Boer is niet ontevreden over het spelersmateriaal waarmee hij werkt bij Ajax. De trainer wist weliswaar geen winnende formatie te smeden voor het tweeluik met Rapid Wien, maar is er alsnog van overtuigd dat hij goud in handen heeft voor de komende jaren. In aanloop naar de eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2015/16, zondagmiddag tegen AZ, leeft er bij De Boer dan ook geen onzekerheid, zegt hij.

De media waren de voorbije dagen uitermate kritisch op De Boer en de keuzes die hij maakte, en kaartten aan dat de trainer zijn ervaren spelers op de bank liet tegen Rapid. Toch is De Boer uiterst tevreden als hij naar zijn selectie kijkt. ?Ik zie gewoon zo veel kwaliteiten dat er iets moois kan groeien?, vertelde hij vrijdag gedurende de persconferentie aan Ajax Life.
?Ik denk, eerlijk gezegd, dat onze selectie echt potenti?le Oranje-spelers herbergt, jongens kunnen langdurig in het Nederlands elftal gaan spelen?, aldus De Boer. Hij zou het fantastisch vinden wanneer de huidige selectie nog twee jaar bij elkaar kan blijven en lijkt geen reden tot klagen te zien. Marc Overmars betitelde de selectie vorig seizoen als ?in potentie de beste ooit? en daar kan De Boer zich in vinden.

?Ik denk dat we daar heel dicht bij in de buurt komen?, aldus de trainer van Ajax. ?Als het goed gaat, kan het snel gaan. Als je ziet welke capaciteit de spelers herbergen, dan hebben we er een heel goed gevoel over?, klinkt het opgewekt. Ajax versterkte zich deze zomer met John Heitinga, Nemanja Gudelj, Amin Younes, Mitchell Dijks en de gehuurde Yaya Sanogo.

Onbedoeld geeft Frank de Boer zich hier een ontzettend groot brevet van onvermogen. Ofwel de uitspraak op zichzelf is belachelijk, ofwel de uitspraak klopt, maar dan haalt hij als trainer veel te weinig uit de spelersgroep.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Qua resultaten heeft hij met die titelreeks maximaal gepresteerd. Daarmee leek er een toptrainer te zijn opgestaan. Nu verkondigt hij al geruime tijd van dit soort onzin en dat zet je wel aan het denken. Eigenlijk is het vorig seizoen een beetje begonnen toen de praatjes niet helemaal meer overheen kwamen met de wedstrijd.
 

Keyser S?ze

New member
De voetballerij blijft toch fascinerend. Het "van hero tot zero" en met name de snelheid daarvan bij De Boer is onge?venaard.
 

de waan

Well-known member
Nu heeft De Boer weer gezegd dat het aantal fouten omlaag moet. Ik zie veel liever dat het aantal gecre?erde kansen omhoog gaat.

Ben altijd erg benieuwd hoe ze dat dan willen doen. Kun je daar op trainen, geen fouten meer maken?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De voetballerij blijft toch fascinerend. Het "van hero tot zero" en met name de snelheid daarvan bij De Boer is onge?venaard.

Hoezo? Volgens mij waren de eerste kritische geluiden al anderhalf jaar geleden te horen, ondanks het kampioenschap. Dat is vorig seizoen wat luider geworden. En inmiddels is zijn kritiek bijna op. Dit is echt niet iets wat ineens uit de lucht is komen vallen.
 

Keyser S?ze

New member
Mwah, hoe lang is het geleden dat er bij wijze van spreken een standbeeld bij de Arena werd opgetrokken voor De Boer. Of dat hij als een soort Wenger Ajax-coach voor het leven zou worden.

Natuurlijk is er al langer kritiek maar het afbladderproces gaat nu wel erg snel.
 

JMD

Well-known member
Hoezo? Volgens mij waren de eerste kritische geluiden al anderhalf jaar geleden te horen, ondanks het kampioenschap. Dat is vorig seizoen wat luider geworden. En inmiddels is zijn kritiek bijna op. Dit is echt niet iets wat ineens uit de lucht is komen vallen.

Ik neem aan dat je 'krediet' bedoelt ipv 'kritiek'? ;)

Ik vind dit toch wel zonde, vond Frank de Boer altijd een goede trainer, maar nu begint ie echt onzin te verkopen. Als dit nog lang door blijft gaan gaan we De Boer meer herinneren om zijn flaters dan om die 4 titels op rij, en dat is toch niet de bedoeling lijkt me.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja krediet. Schijten en typen tegelijk gaat blijkbaar niet helemaal goed.
 

Kevah

New member
afgelopen wedstrijden is wel pijnlijk duidelijk geworden dat verdedigingsleider Veltman, hopeloos uit vorm is en niet de rest van de jonge verdediging op scherp kan zetten. Gudelj moet ook gewoon op het middenveld staan, want toen hij erin kwam afgelopen dinsdag begon het ineens beter te lopen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met Veltman wordt er vaak over vorm gesproken, maar is het niet gewoon een gebrek aan kwaliteit dat hem parten speelt?
 

gevegt

Well-known member
afgelopen wedstrijden is wel pijnlijk duidelijk geworden dat verdedigingsleider Veltman, hopeloos uit vorm is en niet de rest van de jonge verdediging op scherp kan zetten.
Oei, nu word je niet meer serieus genomen.
 

Kevah

New member
Hij zou de meest ervaren man moeten zijn (verdedigingsleider), maar maakt de meeste fouten in onze hele verdediging. Misschien in zijn eentje nog wel meer dan Tete, Riedewald en Dijks bij elkaar. Veltman vorig seizoen 1e helft was bijna net zo dramatisch als nu, maar aan het eind van het seizoen ging het weer wat beter met hem. Gebrek aan kwaliteit begin ik nu ook serieus over te denken, maar hij wordt niet voor niets toch nog opgeroepen voor Oranje, waren een v. Dijk niet wordt opgeroepen bijvoorbeeld. Er moet toch iets zijn wat Veltman heeft, waardoor ze hem verkiezen boven v. Dijk.
 

Maasveld

Well-known member
Hoezo? Volgens mij waren de eerste kritische geluiden al anderhalf jaar geleden te horen, ondanks het kampioenschap. Dat is vorig seizoen wat luider geworden. En inmiddels is zijn kritiek bijna op. Dit is echt niet iets wat ineens uit de lucht is komen vallen.
Kenners zagen het natuurlijk 3 jaar geleden al.

Maasveld
(kenner)
 
Bovenaan