Afschudden of aanhaken? : Feyenoord - PSV

Afschudden of aanhaken? : Feyenoord - PSV

  • Winst Feyenoord

    Stemmen: 14 63,6%
  • Gelijkspel

    Stemmen: 2 9,1%
  • Makkie, 0-1!

    Stemmen: 6 27,3%

  • Totaal aantal stemmers
    22

fr-keff

Active member
1518-feyenoord.png
-
1517-psv.png

In de zevende speelronde na de winterstop staat de eerste ontmoeting tussen twee kampioenskandidaten op het programma. Nummer drie PSV reist af naar Rotterdam en neemt het op tegen koploper Feyenoord. Het duel dat de stempel krijgt in de media als laatste kans voor PSV om hoop te houden op de schaal. Bij een overwinning van Feyenoord loopt het gat uit tot 11 punten. Weet PSV de Rotterdammers hun tweede nederlaag te bezorgen krimpt het gat tot nog maar slechts vijf punten. Beide clubs hebben na de winterstop hun eerste zes wedstrijden weten om te zetten in drie punten. De laatste en enige nederlaag van PSV is al een tijd terug. Deze werd geleden tegen de uitgerekend de tegenstander van Zondag.

Beide clubs stonden op de competitie wedstrijd na ook al eerder tegen over elkaar. De Johan Cruijff schaal ging door een 0-1 overwinning naar PSV toe. Vorig seizoen won PSV in de Kuip met 0-2. Een zeldzame overwinning want de laatste daarvoor was immers van september 2010. In de opeenvolgende jaren 2011,2012,2013,2014 en 2015 wist Feyenoord altijd te winnen in eigen huis van de Eindhovenaren. Een blik in de historie laat zien dat een overwinning weinig succes geeft voor het eerst volgende duel daarna. We moeten terug naar 1980/81 en 1981/82 willen we PSV twee jaren op rij met drie punten zien vertrekken uit Rotterdam.


xxl.jpg
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Huh? Met een gelijkspel hebben jullie het niet in eigen hand. Tenzij jullie het doelsaldo verschil recht gaan zetten.

Maar zijn ze wel 5 punten voor op PSV. Als PSV wint blijven wij op raakafstand van Ajax, en wij kunnen dan met een zege in Eindhoven op Ajax over hen heen (als het iets van 2-0 wordt)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Combinatie van het programma en de kampioensstress. Dan is natuurlijk de vraag of Ajax wel alles gaat winnen.

Speelronde 32 (Vitesse - Feyenoord, PSV - Ajax) zal de beslissing brengen denk ik. Als Feyenoord het tot die speelronde vol gaat houden, redden ze het wel
 

JMD

Well-known member
Die ronde wordt spannend idd. Hopelijk lukt het Ajax weer om in Eindhoven te winnen.

We blijven niet aan de gang...
We gaan het gewoon net als in 2009 doen, een ploeg (toen AZ) die kampioen kan worden door van Vitesse te winnen, maar verliest. En vervolgens verslaat PSV gewoon Ajax, waardoor het kampioensfeest alsnog gevierd kan worden... ;)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben vol vertrouwen. PSV-thuis is sinds de 10-0 niet moeilijk meer geweest, met uitzondering van vorig seizoen.
 

Forza AZ

Well-known member
We blijven niet aan de gang...
We gaan het gewoon net als in 2009 doen, een ploeg (toen AZ) die kampioen kan worden door van Vitesse te winnen, maar verliest. En vervolgens verslaat PSV gewoon Ajax, waardoor het kampioensfeest alsnog gevierd kan worden... ;)
Mocht het weer zo'n scenario worden, dan vermoed ik dat de KNVB beide wedstrijd tegelijk laat spelen. In 2009 werd AZ-Vitesse ook verplaatst om tegelijk met concurrent Twente af te trappen. Die verspeelden toen inderdaad punten (uit tegen Feyenoord), maar door het verlies van AZ was de andere concurrent Ajax nog in de race. Zodat het feest 1 dag moest wachten.
 

stc

Well-known member
Feyenoord is normaliter favoriet om te winnen. Ze hebben een goed elftal met mannen zoals Kuyt en EL Ahmadi. Maar wij hebben Guardado welke El Ahmadi helemaal uit de wedstrijd gaat spelen en het elftal op sleeptouw neemt richting een overwinning.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kijk je wel eens Feyenoord? Kuyt is meestal de zwakste schakel. Tenzij Nelom speelt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Feyenoord is normaliter favoriet om te winnen. Ze hebben een goed elftal met mannen zoals Kuyt en EL Ahmadi. Maar wij hebben Guardado welke El Ahmadi helemaal uit de wedstrijd gaat spelen en het elftal op sleeptouw neemt richting een overwinning.

Net als alle voorgaande duels tussen Guardado en El Ahmadi? Kuyt speelt trouwens niet, gok ik. Middenveld met El Ahmadi, Toornstra en Vilhena. Tegenover Guardado, Propper en Van Ginkel. Interessante strijd wel. Net als Elia tegen Arias. Ramselaar tegen Karsdorp. De Jong tegen Botteghin. Het gaat een boeiend duel worden. Op zeker.
 

stc

Well-known member
Wie het middenveld in handen heeft gaat winnen denk ik.

Ik denk dat de opstelling net zoals afgelopen week is bij PSV. Alleen Bergwijn en Isimat zullen op de bankt zitten en Pereiro + Schwaab zullen spelen. Propper was minder de afgelopen weken.
 
Bovenaan