U.G.
Well-known member
Daarover gesproken, wat is er met Gelson Martins gebeurd? Kwam laatst zijn naam tegen omdat hij nu naar Olympiakos is gegaan, maar hij heeft de afgelopen jaren amper gespeeld bij Monaco. Was een paar jaar geleden toch wel hot.
Maar inderdaad, veel potentie die er niet is uitgekomen bij dat rijtje. Oud-Ajacied Bruno Varela had trouwens bijna de doelman van Kaapverdië geweest dit toernooi, maar volgens mij was hij niet op tijd speelgerechtigd.
Gelson is een verhaal apart. Ik durf te zeggen dat zijn eerste seizoen in het eerste bij Sporting bijna fenomenaal was, zie bijv. de uitwedstrijd bij Real. Ook zijn optreden in zijn eerste interlands zagen er veelbelovend uit. Maar ergens in het 2de seizoen kakte het somehow helemaal in, werd heel onzeker, niks lukte meer en had constant ruzie met de bal. Daarna volgde de aanval op Alcochete, waardoor hij ‘ m peerde naar Atletico en uiteindelijk bij Monaco eindigde. Waar hij aanvankelijk op leek te bloeien. Daarna is hij voor mij uit beeld geraakt.
Van Varela lijkt het een persoonlijke beslissing te zijn geweest van hem. Hij vond het niet fair om deel te nemen aan CAN omdat hij niet aan de kwalificatie had deelgenomen. Dat is de officiële lezing.
Die Gerson Rodrigues van Luxemburg is trouwens ook een Kaapverdiaanse Portugees, alleen die ging volgens mij als tiener al naar Luxemburg.