African Cup of Nations 2022

Batigoal

Well-known member
Senegal gaat dikverdiend door naar de finale! Het kostte wel even wat moeite tegen Burkina Faso; de VAR draaide 2 penalties voor Senegal terug. Maar de ploeg van Aliou Cissé was veel sterker en won met 1-3. Diallo (PSG), Dieng (Marseille) en Mané (Liverpool) maakten de goals voor de Senegalezen.

Vanavond het thuisland Kameroen tegen Mo Salah FC. Dat belooft ook een mooie pot te worden.
 

BlauwVinger

Well-known member
Senegal gaat dikverdiend door naar de finale! Het kostte wel even wat moeite tegen Burkina Faso; de VAR draaide 2 penalties voor Senegal terug. Maar de ploeg van Aliou Cissé was veel sterker en won met 1-3. Diallo (PSG), Dieng (Marseille) en Mané (Liverpool) maakten de goals voor de Senegalezen.

Vanavond het thuisland Kameroen tegen Mo Salah FC. Dat belooft ook een mooie pot te worden.
Kameroen trof op haar route twee debutanten aan en 'hasn't been tested to the limit yet'. Ik heb niet het gevoel dat óók Egypte daar aanspraak op kan maken. Het heeft wél die reputatie van dat ongrijpbare fenomeen 'toernooiploeg'.

Mijn favoriet voor de eindzege blijft het montere Senegal, ongeacht de tegenstander in de finale.
 

Kielse Rat

Well-known member
Nog geen flitsende halve finale. Kameroen duidelijk beter, maar verder dan een paar halve kansen zijn ze ook niet geraakt.
 

Kielse Rat

Well-known member
Kameroen trof op haar route twee debutanten aan en 'hasn't been tested to the limit yet'. Ik heb niet het gevoel dat óók Egypte daar aanspraak op kan maken. Het heeft wél die reputatie van dat ongrijpbare fenomeen 'toernooiploeg'.
Kan je eigenlijk van Senegal ook zeggen dat die de 'grote' landen ontlopen hebben. Maar ze lijken ook wel favoriet voor de finale.
 

BlauwVinger

Well-known member
Tijdens de pinantie-reeks had het oorverdovende gejuich uit de plaatselijke shisha-café's één seconde voorsprong op de satelliet-verbinding. Een Senegalees trapt op tv een strafschop en door de euforie die het zwerk vulde weet je door de seconde vertraging al of ie scoort of niet.

Op die 'void' zouden goksyndicaten moeten kunnen inspelen...
 

Susaa

Well-known member
Geweldig!
De farao’s persen er werkelijk alles uit.

Doet me denken aan het verhaal van keizer Otto in 2004.

Senegal kan alleen maar verliezen…..
 

BlauwVinger

Well-known member
AoeeosB.jpg
 

Batigoal

Well-known member
Egypte is historisch gezien nou niet bepaald de underdog die Griekenland toen was.
Niet bepaald nee. Recordwinnaar zelfs.

Traumatisch voor het thuisland dat dit toernooi ondanks de tegenstand wel één van de interessantere deelnemers was. Maar wat dramatisch genomen zeg. Zelden een slechtere strafschoppenreeks van een ploeg gezien.

De lekker verhitte Queiroz is nu wel geschorst voor de finale, niet echt handig.
 
Bovenaan