AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

JFK

Well-known member
Ondertussen staat het 1-0 voor Fenerbah?e.
Oftewel, deze wedstrijd is voor de kat z'n scrotum.
 

gevegt

Well-known member
Het lijkt wel of ze een soort 5-5 systeem spelen waarbij het de bedoeling is dat er zo min mogelijk bewogen wordt.
 

zwammy

Well-known member
Ciftci in de spits bij Celtic :wtf: Die was nog te slecht voor NAC 2, de Turkse Bergkamp volgens Pierre
 

Pascallovic

Well-known member
Hoe kan het verschil zo groot zijn tov de competitie?
Of spelen ze zo ook in de competitie en is de weerstand gewoon minder?
Qua spel is dit niet minder dan in de competitie. Zeker de eerste maanden was het echt net zo saai en gebaseerd op toevalstreffers. Het is dus echt het verschil in weerstand. Zodra een ploeg wat beter georganiseerd is, heeft Ajax problemen. Daarom waren ze ook relatief kansloos tegen PSV en Feyenoord.
 

gevegt

Well-known member
Qua spel is dit niet minder dan in de competitie. Zeker de eerste maanden was het echt net zo saai en gebaseerd op toevalstreffers. Het is dus echt het verschil in weerstand. Zodra een ploeg wat beter georganiseerd is, heeft Ajax problemen. Daarom waren ze ook relatief kansloos tegen PSV en Feyenoord.
Bedankt voor de uitleg.

Toch zie ik dat Molde verdedigend wel heel veel ruimte weggeeft ( ondanks dat ze met negen man kort op elkaar verdedigen ) en het veld vrij lang maken. Met zoveel kwaliteit zou je daar toch wat mee kunnen doen als je het tempo ophoog gooit.
 

Pascallovic

Well-known member
Bedankt voor de uitleg.

Toch zie ik dat Molde verdedigend wel heel veel ruimte weggeeft ( ondanks dat ze met negen man kort op elkaar verdedigen ) en het veld vrij lang maken. Met zoveel kwaliteit zou je daar toch wat mee kunnen doen als je het tempo ophoog gooit.
Tsja het is natuurlijk maar Molde, dus ondanks 9 man kort op elkaar zijn er gewoon mogelijkheden om ze kapot te spelen. Maar ja Ajax is niet zo goed in spelen in een hoog tempo. Dus dan komen ze er niet doorheen.
 

gevegt

Well-known member
Tsja het is natuurlijk maar Molde, dus ondanks 9 man kort op elkaar zijn er gewoon mogelijkheden om ze kapot te spelen. Maar ja Ajax is niet zo goed in spelen in een hoog tempo. Dus dan komen ze er niet doorheen.

Mij valt het vooral op dat er zo weinig beweging is bij spelers die niet aan de bal zijn. Zo zie ik totaal geen driehoekjes ontstaan. Iets waar Ajax toch altijd goed in was.
 

Pascallovic

Well-known member
Mij valt het vooral op dat er zo weinig beweging is bij spelers die niet aan de bal zijn. Zo zie ik totaal geen driehoekjes ontstaan. Iets waar Ajax toch altijd goed in was.
Dat klopt het is er ook niet. Dit is ook de reden waarom het publiek wegblijft, want dit is het spel in de afgelopen 2 jaar op wat uitzonderingen na.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan