AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Omdat je in de halve finales geen speler kan/mag missen. Gele kaart voor Klaassen gisteren trouwens erg flauw....

Vooral heel erg dom. Die vorige gele kaart was ook al zo stom.

Wat een mooi resultaat zeg en wat een goede wedstrijd. :duim:

Ik neem aan dat we nu gewoon verder gaan met een Eredivisie met 18 clubs?

Bewijst enkel dat de top drie zelden haar niveau heeft gehaald in Europa en ze er de afgelopen jaren meer uit hadden kunnen halen.
 

erka

Well-known member
Inderdaad, als de top3 nou eens de Europa League serieus neemt en aanhaking in de CL uit zijn hoofd zet, dan kunnen ze elk jaar ver komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Inderdaad, als de top3 nou eens de Europa League serieus neemt en aanhaking in de CL uit zijn hoofd zet, dan kunnen ze elk jaar ver komen.

Klopt. Zij mogen een voorbeeld nemen aan AZ die veelal naar haar mogelijkheden presteert of zelfs beter.
 

Pascallovic

Well-known member
Inderdaad, als de top3 nou eens de Europa League serieus neemt en aanhaking in de CL uit zijn hoofd zet, dan kunnen ze elk jaar ver komen.
Een Feyenoord heeft in 12 jaar iets van 2x overwintert in Europa. Het is mij te makkelijk om dat af te schuiven op dat ze het niet serieus zouden nemen. Dat was een gebrek aan kwaliteit en dit jaar hadden ze pech met de loting en gingen ze er tegen Fenerbahce en Man Utd logischerwijs uit wegens gebrek aan kwaliteit. Een PSV dat in de laatste 5 jaar 3x niet heeft overwintert, dat is wel schandalig. Een Ajax was vorig jaar zeer teleurstellend natuurlijk, maar voor de rest eigenlijk altijd gemiddeld. Overwinteren, maar nooit echt een uitschieter. Dit jaar gelukkig wel weer eens.

Voor de rest zijn 4 Europese tickets wel genoeg voor Nederland. Die 5e ploeg haalt nooit punten.
 

erka

Well-known member
Een Feyenoord heeft in 12 jaar iets van 2x overwintert in Europa. Het is mij te makkelijk om dat af te schuiven op dat ze het niet serieus zouden nemen. Dat was een gebrek aan kwaliteit en dit jaar hadden ze pech met de loting en gingen ze er tegen Fenerbahce en Man Utd logischerwijs uit wegens gebrek aan kwaliteit. Een PSV dat in de laatste 5 jaar 3x niet heeft overwintert, dat is wel schandalig. Een Ajax was vorig jaar zeer teleurstellend natuurlijk, maar voor de rest eigenlijk altijd gemiddeld. Overwinteren, maar nooit echt een uitschieter. Dit jaar gelukkig wel weer eens.

Voor de rest zijn 4 Europese tickets wel genoeg voor Nederland. Die 5e ploeg haalt nooit punten.

Wel met je eens hoor, maar ik heb de laatste jaren vaak genoeg gezien dat er meer inzat.
 

Eresd?g?

Banned
Een Feyenoord heeft in 12 jaar iets van 2x overwintert in Europa. Het is mij te makkelijk om dat af te schuiven op dat ze het niet serieus zouden nemen. Dat was een gebrek aan kwaliteit en dit jaar hadden ze pech met de loting en gingen ze er tegen Fenerbahce en Man Utd logischerwijs uit wegens gebrek aan kwaliteit. Een PSV dat in de laatste 5 jaar 3x niet heeft overwintert, dat is wel schandalig. Een Ajax was vorig jaar zeer teleurstellend natuurlijk, maar voor de rest eigenlijk altijd gemiddeld. Overwinteren, maar nooit echt een uitschieter. Dit jaar gelukkig wel weer eens.

Voor de rest zijn 4 Europese tickets wel genoeg voor Nederland. Die 5e ploeg haalt nooit punten.
We hebben periode gehad met AZ en Twente dat ook subtoppers veel punten haalden. Helaas zie ik dat voorlopig niet meer gebeuren. Misschien dat een FC Utrecht de stap kan maken. Hopelijk loten ze dan geen club uit Luxemburg ;)
 

Batigoal

Well-known member
Het komt vaak genoeg voor de laatste jaren dat je tegen de Steaua's en de Rostovs van deze wereld niet hoeft te verliezen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het komt vaak genoeg voor de laatste jaren dat je tegen de Steaua's en de Rostovs van deze wereld niet hoeft te verliezen.

Precies. Voor Djnepr had Ajax ook niet onder hoeven doen. Toen lag de weg naar de finale open.
 

SanMark.

Well-known member
Hoezo maak je je daar zorgen over? Tete speelt niet als Veltman speelt en vice versa. Klaassen en Van de Beek spelen in principe ook niet beide. Neres was gisteren gewoon wisselspeler. Onana moet als keeper toch in staat zijn om geen geel te pakken. Dan is alleen Sanchez een dingetje, maar daar hebben jullie international De Ligt voor.

En worden na de halve finales de kaarten op 0 gezet ?

Of is dat alleen in de CL zo ?
 

Eresd?g?

Banned
Hier blijkt maar weer uit dat jij overduidelijk zelf nooit hebt gevoetbald.
Hoezo? Niet alle scheidsrechters geven voor die actie van Klaassen geel. Sommigen geven eerst waarschuwing. En voor jouw informatie, ik heb zeker wel gevoetbald, bij HSV in Heiloo. Niet op een erg hoog niveau maar dus zeker wel elke zondag balletje getrapt.
 

SanMark.

Well-known member
Hoezo? Niet alle scheidsrechters geven voor die actie van Klaassen geel. Sommigen geven eerst waarschuwing. En voor jouw informatie, ik heb zeker wel gevoetbald, bij HSV in Heiloo. Niet op een erg hoog niveau maar dus zeker wel elke zondag balletje getrapt.

Dan zou je weten dat zulke dingen ontzettend irritant zijn voor de tegenstander als die tempo wil maken en achter staat.

Dus een prima gegeven gele kaart van de scheids en ik denk dat zulke kaarten in minimaal 90% van de gevallen gegeven worden.
 

Eresd?g?

Banned
Dan zou je weten dat zulke dingen ontzettend irritant zijn voor de tegenstander als die tempo wil maken en achter staat.

Dus een prima gegeven gele kaart van de scheids en ik denk dat zulke kaarten in minimaal 90% van de gevallen gegeven worden.
Ik had nou niet bepaald t idee dat Schalke tempo wilde maken gisteren.... Wat kwamen ze ?berhaupt doen in Amsterdam? Zelfvertrouwen van Ajax nog meer opkrikken?
 

Max

Administrator
Forumleiding
We gaan toch niet serieus discussi?ren of die gele kaart terecht gaf of dat het gebruikelijk is om die te geven? Indien je dit doet in de tiende minuut, dan kom je er nog wel eens weg. In de fase dat Klaassen hem kreeg krijg je hem in principe vrijwel altijd. Een scheidsrechter wil nog wel eens milder zijn als het een tweede gele kaart is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan