AFC Ajax in de Europa League 20/21

Mario

Well-known member
Forumleiding
Ajax speelt in de halve finale eerst een uitwedstrijd, dat is wel een voordeel.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Nou dat betwijfel ik. Zie je gisteren ook weer.

Het is waar dat Ajax dit seizoen uit betere resultaten haalt dan thuis, maar als je nog wat moet repareren na wedstrijd 1 is dat wel prettiger als je dat in eigen huis kan doen.

RickPSV

Active member
Ze zeggen altijd dat Nederlandse clubs goed tegen Engelsen kunnen voetballen, nu heeft City niet zoveel Engelsen in het team als de Spurs dus ik ben erg benieuwd. Ik zou persoonlijk liever Spurs zien dan City natuurlijk, want dat is toch gunstiger.

Jacco

Well-known member
Spurs is meer een vechtploeg; die ook goed boven zichzelf kunnen uitstijgen. Hun publiek kan ze goed opzwepen.
City is meer berekenend; durven zelf hun beste spelers niet op te stellen. Maar zij hebben natuurlijk wel heel veel kwaliteit.

Atreides

Well-known member
De Spurs zou natuurlijk de veel betere loting zijn. Zeker zonder Kane.

Maar er zitten in de halve finale geen makkelijke tegenstanders, zelfs niet voor de opponent van Ajax.

Unregistere

Well-known member
video2gif-20190416-232153.gif

Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Mooi van Ajax dit, props :duim:...zitten in een geweldige flow.

Mooi de bezieling bij Juve, goed onderstreept ook bij het teruglopen van die back vlak voor de gelijkmaker van Ajax. Ik dacht dat bij Real volgevreten vedettes liepen maar die deden dan nog weleens wat met een bal.

Mooie filmposter ;) misschien dat die vier ooit gezamenlijk wel de cijfers en prijzen van dat ventje daaronder halen.

RickPSV

Active member
De Spurs zou natuurlijk de veel betere loting zijn. Zeker zonder Kane.

Maar er zitten in de halve finale geen makkelijke tegenstanders, zelfs niet voor de opponent van Ajax.

Inderdaad, maar je kan wel zeggen... Ajax heeft gewoon Real en Juventus uitgeschakeld. Die 2 ploegen schat ik hoger dan Spurs en/of City. Maargoed, we moeten nu inderdaad niet weer de verwachtingen te hoog leggen, dit al prachtig! :duim:

Reinoud

Well-known member
Denk dat je met City en Barca de twee topfavorieten hebt. Schat Real en Juve niet hoger in. Wel maak je kans

erka

Well-known member
Mario bedoelt misschien dat hun historie mooier is dan die van Manchester City.

Wat ook niet juist is:

Spurs vs City
Opgericht 1882 vs 1880
1e Seizoen op topniveau 1909 vs 1899
Aantal seizoenen op topniveau 84 vs 90
Kampioen 2x vs 5x
FA Cups: 8x vs 5x
EC2: 1x vs 1x
UC: 2x vs 0x

Dus tja...ik zou zeggen aardig gelijk, met nationaal City in de plus en internationaal Spurs.

Janssen

Well-known member
Juventus heeft behoudens Ronaldo natuurlijk waardeloos ingekocht de laatste jaren. Ik weet weet niet van wie het idee kwam om 40 miljoen voor Bernardeschi te betalen maar die zou bij Ajax en PSV niet in de basis staan. Had verwacht dat ze van de zomer al Chiesa zouden halen voor die plek.

En die keeper is ook een 200% achteruitgang tov Buffon.

Bovenaan