AFC Ajax in de Europa League 20/21

U.G.

Well-known member
Mooi van Ajax dit, props :duim:...zitten in een geweldige flow.

Mooi de bezieling bij Juve, goed onderstreept ook bij het teruglopen van die back vlak voor de gelijkmaker van Ajax. Ik dacht dat bij Real volgevreten vedettes liepen maar die deden dan nog weleens wat met een bal.

Mooie filmposter ;) misschien dat die vier ooit gezamenlijk wel de cijfers en prijzen van dat ventje daaronder halen.
 

RickPSV

Active member
De Spurs zou natuurlijk de veel betere loting zijn. Zeker zonder Kane.

Maar er zitten in de halve finale geen makkelijke tegenstanders, zelfs niet voor de opponent van Ajax.

Inderdaad, maar je kan wel zeggen... Ajax heeft gewoon Real en Juventus uitgeschakeld. Die 2 ploegen schat ik hoger dan Spurs en/of City. Maargoed, we moeten nu inderdaad niet weer de verwachtingen te hoog leggen, dit al prachtig! :duim:
 

Reinoud

Well-known member
Denk dat je met City en Barca de twee topfavorieten hebt. Schat Real en Juve niet hoger in. Wel maak je kans
 

erka

Well-known member
Mario bedoelt misschien dat hun historie mooier is dan die van Manchester City.

Wat ook niet juist is:

Spurs vs City
Opgericht 1882 vs 1880
1e Seizoen op topniveau 1909 vs 1899
Aantal seizoenen op topniveau 84 vs 90
Kampioen 2x vs 5x
FA Cups: 8x vs 5x
EC2: 1x vs 1x
UC: 2x vs 0x

Dus tja...ik zou zeggen aardig gelijk, met nationaal City in de plus en internationaal Spurs.
 

Janssen

Well-known member
Juventus heeft behoudens Ronaldo natuurlijk waardeloos ingekocht de laatste jaren. Ik weet weet niet van wie het idee kwam om 40 miljoen voor Bernardeschi te betalen maar die zou bij Ajax en PSV niet in de basis staan. Had verwacht dat ze van de zomer al Chiesa zouden halen voor die plek.

En die keeper is ook een 200% achteruitgang tov Buffon.
 

Abubakari

Well-known member
Als Ajax in de finale van Barcelona wint zal Janssen wel vertellen dat Messi over de top is en dat dat Barcelona ook niks meer voorstelt.

Buffon in de CL., dan was het gewoon 1-4 geworden
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Juventus heeft behoudens Ronaldo natuurlijk waardeloos ingekocht de laatste jaren. Ik weet weet niet van wie het idee kwam om 40 miljoen voor Bernardeschi te betalen maar die zou bij Ajax en PSV niet in de basis staan. Had verwacht dat ze van de zomer al Chiesa zouden halen voor die plek.

En die keeper is ook een 200% achteruitgang tov Buffon.

Ik weet niet precies wat jij gezopen hebt. Maar Pjanic, Matuidi, Can, Douglas Costa, Cancelo, Cuadrado en Higua?n zijn echt prima spelers.
 

Batigoal

Well-known member
Juventus heeft behoudens Ronaldo natuurlijk waardeloos ingekocht de laatste jaren. Ik weet weet niet van wie het idee kwam om 40 miljoen voor Bernardeschi te betalen maar die zou bij Ajax en PSV niet in de basis staan. Had verwacht dat ze van de zomer al Chiesa zouden halen voor die plek.

En die keeper is ook een 200% achteruitgang tov Buffon.

:eek:mg:

Dan moet je toch wel de voetbalkennis van een Valentijn Driessen hebben als je dat hebt gezegd.

Dan heb jij dit seizoen dus geen krant of voetbalprogramma gezien.
 

Reinoud

Well-known member
Dat ze bij de bookies favoriet waren zegt mij dan wel weer veel. Denk dat op basis van de verdedigende kwaliteiten die ze altijd hebben en het aantrekken van Ronaldo ze ik wel een goede outsider zag (top 5) maar zelf niet als top favoriet. Maar ja dat kan je ook niet van PSG en Bayern zeggen.
 

Janssen

Well-known member
Ik weet niet precies wat jij gezopen hebt. Maar Pjanic, Matuidi, Can, Douglas Costa, Cancelo, Cuadrado en Higua?n zijn echt prima spelers.

Wel aandoenlijk dat je doet alsof je al die spelers kent, maar vooruit, ik zal meespelen.

Cuadrado bakte er bij Chelsea al niks van, werd tig keer heen en weer verhuurd en speelde dit seizoen nog geen 7 volledige wedstrijden in de Serie A. Douglas ongeveer hetzelfde laken een pak, krap 700 minuten gemaakt.

Ergo, ze hebben zich stevig verkeken op een aantal zogenaamde topspelers die allemaal 40 a 50 miljoen gekost hebben.

Matuidi is inmiddels ver over de houdbaarheidsdatum heen en heeft bij Juventus sowieso nooit de vorm gehaald die hij bij PSG gehad.

Higuain was een goede aankoop maar is alweer vertrokken dus geen idee waarom je hem noemt.
 

Janssen

Well-known member
Ik schatte Liverpool, City, Bayern, PSG, Real en Bar?a hoger in van tevoren. Outsider ja, maar de favoriet? Zeker niet. Dat doet echter niets af aan de prestatie van Ajax.

Ik denk dat je die laatste zin vetgedrukt had moeten doen want er zitten er nu een aantal te koken op hun zolderkamer.
 

Pascallovic

Well-known member
Bernardeschi niks vinden en dan met Chiesa als alternatief aankomen zetten. Dan beland je van de regen in de drup.

Keeper is inderdaad subtopmateriaal. Had Juventus vanwege het feit dat ze een ingespeeld elftal horen te hebben als 1 van de favorieten ingeschat. Een topfavoriet is er sowieso niet, want City, Barca, Bayern, Liverpool, PSG en Juve kunnen allemaal van elkaar winnen.
 

Janssen

Well-known member
Bernardeschi niks vinden en dan met Chiesa als alternatief aankomen zetten. Dan beland je van de regen in de drup.

Hoezo? 6 goals en 7 assists als rechtsbuiten bij Fiorentina dat slecht draait dit seizoen. Beduidend betere cijfers dan Bernardeschi. Die transfer gaat er gewoon komen.
 

Pascallovic

Well-known member
Hoezo? 6 goals en 7 assists als rechtsbuiten bij Fiorentina dat slecht draait dit seizoen. Beduidend betere cijfers dan Bernardeschi. Die transfer gaat er gewoon komen.
Die Bernardeschi waarover wij het eens zijn dat het geen geweldenaar is maakte in 16/17 bij een niet geweldig draaiend Fiorentina 11 doelpunten en gaf 4 assists. Goede statistieken bij een niet top draaiend Fiorentina zijn geen garantie op succes bij Juventus. Sowieso zijn ze te veel met Ronaldo bezig daar, dus zal een Chiesa bij Juve ook niet zijn eigen spel mogen spelen. Alles moet in dienst van Ronaldo zijn, ook al gaat Dybala daar 10x minder door renderen.
 
Bovenaan