AFC Ajax in de Europa League 20/21

Atreides

Well-known member
@ Janssen.

Hoe schat jij de kansen van Ajax tegen de Spurs?

Verder vroeg ik me af dat indien Ajax per ongeluk de finale haalt. Maakt Ajax dan de beste kansen tegen Liverpool of tegen Barca? En in welke verhouding/percentage moeten we gaan zien dat de genoemde clubs (Spurs, Barca en Liverpool) favoriet zijn?
 

RickPSV

Active member
Waarschijnlijk denken we nu wel erg makkelijk over de Spurs, maar je weet het maar nooit, ook zij zijn een stuntploeg dit seizoen in de Champions League. Het word sowieso geen makkie, dat kan ik wel zeggen. Maar het is wel fijn dat Son er niet bij is in de wedstrijd in Londen. En als je zag hoe PSV tegen Tottenham speelde en toch beide keren op voorsprong kwam, maar Kane net iets te goed was. Dan zou Ajax dat beter moeten kunnen dit seizoen.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Waarschijnlijk denken we nu wel erg makkelijk over de Spurs, maar je weet het maar nooit, ook zij zijn een stuntploeg dit seizoen in de Champions League. Het word sowieso geen makkie, dat kan ik wel zeggen. Maar het is wel fijn dat Son er niet bij is in de wedstrijd in Londen. En als je zag hoe PSV tegen Tottenham speelde en toch beide keren op voorsprong kwam, maar Kane net iets te goed was. Dan zou Ajax dat beter moeten kunnen dit seizoen.

Wat mij betreft was de kans tegen City normaal gesproken 95/90% op doorgaan City geweest. Met dit Ajax schat ik de kans geschat op 90% tot 80% voor het doorgaan van City.

Tegen de Spurs met de veel minder brede selectie en zonder Kane (en met een schorsing van Son voor de eerste wedstrijd). Zit je denk ik op 60 tot 500% kans doorgaan van de Spurs.
 

SanMark.

Well-known member
Waarschijnlijk denken we nu wel erg makkelijk over de Spurs, maar je weet het maar nooit, ook zij zijn een stuntploeg dit seizoen in de Champions League. Het word sowieso geen makkie, dat kan ik wel zeggen. Maar het is wel fijn dat Son er niet bij is in de wedstrijd in Londen. En als je zag hoe PSV tegen Tottenham speelde en toch beide keren op voorsprong kwam, maar Kane net iets te goed was. Dan zou Ajax dat beter moeten kunnen dit seizoen.

En de bal is rond.
 

Abubakari

Well-known member
Ik denk 50/50. ??n van beide gaat door en dan heeft de ander grote kans dat ie uitgeschakeld is.

Volgens mij verliest Ajax zelden een halve finale en ook zelden van Engelse clubs. Dus wat dat betreft is het 90/10 in Ajax voordeel.
 

Maasveld

Well-known member
Ik denk 50/50. ??n van beide gaat door en dan heeft de ander grote kans dat ie uitgeschakeld is.

Volgens mij verliest Ajax zelden een halve finale en ook zelden van Engelse clubs. Dus wat dat betreft is het 90/10 in Ajax voordeel.
Wat een terughoudendheid, je lijkt JMD/stc wel.
 

Janssen

Well-known member
@ Janssen.

Hoe schat jij de kansen van Ajax tegen de Spurs?

Verder vroeg ik me af dat indien Ajax per ongeluk de finale haalt. Maakt Ajax dan de beste kansen tegen Liverpool of tegen Barca? En in welke verhouding/percentage moeten we gaan zien dat de genoemde clubs (Spurs, Barca en Liverpool) favoriet zijn?

Het Spurs van gisteren minus Son lijkt mij over twee wedstrijden vrij kansloos tegen Ajax.

Daarentegen lijkt Ajax me dan weer vrij kansloos tegen zowel Liverpool als Barcelona, maar kunnen ze waarschijnlijk beter Barcelona loten omdat die op een mindere dag defensief nogal kwetsbaar kunnen zijn. Tegen Barcelona scoor je zelf altijd wel, tegen Liverpool betwijfel ik dat.
 

Atreides

Well-known member
Pochettino niet blij met extra rust voor Ajax: 'Oneerlijk'

Mauricio Pochettino vindt dat er van een gelijkwaardige voorbereiding op de halve finale geen sprake is. De manager van Tottenham Hotspur is bepaald niet blij met de extra rust die Ajax gekregen heeft van de KNVB.

Alle wedstrijden die dit weekend op het programma stonden in de Eredivisie, zijn door de KNVB uitgesteld om Ajax op die manier meer rust te gunnen in aanloop naar de halve finale van de Champions League. In Engeland is dat andersom niet het geval, Tottenham speelt zaterdagmiddag tegen West Ham United en moet drie dagen later aan de bak tegen Ajax.
Aanbevolen: Voorbeelden voor Ajax: drie manieren om Tottenham pijn te doen

'Het is een lastige situatie. Ik snap dat iedereen hier een mening over heeft. Ik ken de Premier League heel goed en weet dat de FA geprobeerd heeft ons te helpen. De Premier League is totaal anders dan de Nederlandse competitie. Het is een feit dat Ajax dit weekend niet hoeft te spelen. In mijn ogen is dat oneerlijk', aldus Pochettino.

Al snel wilde de manager het vizier richten op de derby tegen West Ham. 'Die wedstrijd heeft nu onze prioriteit. Ik ben nog helemaal niet met dinsdag bezig. we moeten drie punten pakken tegen West Ham. Het wordt zwaar om te winnen zonder aan andere dingen te denken. Maar met een zege ga je toch lekkerder de halve finale van de Champions League in. Misschien een beetje vermoeid, maar wel in een goede flow.'
bron: vi.nl

Aldus meneer Pochettino. Meneer Pochettino vindt het dan wel weer volkomen eerlijk dat de Spurs al jarenlang de beste spelers van Ajax koopt en dat Ajax zes wedstrijden nodig had om zich te kwalificeren voor een toernooi die Ajax w?l vaak heeft gewonnen.
 

Reinoud

Well-known member
Ze hebben natuurlijk een iets bredere selectie. Dat scheelt ook wel. Maar Ajax heeft zeker een voordeel
 

Pascallovic

Well-known member
Het is inderdaad gewoon voordelig voor Ajax. Zie het probleem niet om dit ook te benoemen.

Maandag naar Londen. Enorme zin in. Niet verwacht dit in de CL zomaar mee te maken met mijn eigen club.
 
Bovenaan