AFC Ajax in de Europa League 20/21

Abubakari

Well-known member
We hebben geen geld nodig maar een kampioenschap. Kortom, mooi dat onze voornaamste concurrent PSV in de CL terecht lijkt te komen ipv in de EL.

De slimmeren onder ons (sorry ElSimao) hadden dat al begrepen.
 

gevegt

Well-known member
We hebben geen geld nodig maar een kampioenschap. Kortom, mooi dat onze voornaamste concurrent PSV in de CL terecht lijkt te komen ipv in de EL.

De slimmeren onder ons (sorry ElSimao) hadden dat al begrepen.

PEC gaat dit weekend dus winnen.
 

JMD

Well-known member
Slecht nieuws overigens, PSV heeft in Minsk met 2-3 gewonnen van BATE Borisov. Hopen maar op een dramatische return in Eindhoven, want als PSV niet doorstoot naar de CL en wij wel dan levert ons dat extra geld op.
Dat scheelt minder dan je zou denken las ik gisteren.
Het gaat namelijk om de market-pool wat de ploegen zouden moeten verdelen, en die was vorig jaar iets meer dan 10 miljoen. Nou is het nu een nieuw TV-contract, maar volgens mij is Veronica niet meer gaan betalen, maar goed, laten we het op 12 miljoen houden. PSV zou 55% krijgen en Ajax 45% als beide plaatsen (PSV meer omdat het kampioen werd), dan zou dat 6,6 miljoen zijn dat Ajax minder ontvangt als ook PSV zich plaatst. Dat is toch een fooi voor jullie?? ;)
 

JMD

Well-known member
We hebben geen geld nodig maar een kampioenschap. Kortom, mooi dat onze voornaamste concurrent PSV in de CL terecht lijkt te komen ipv in de EL.
Jij denkt dat er verschil zit tussen de belasting of je in CL of EL speelt???

Ja, maar Emmen ook.
Emmen gaat echt niet punten pakken in Amsterdam. Was het nu in Emmen geweest dan had ik nog wel op een stuntje gehoopt.
Overigens zie ik PEC ook niet stunten tegen PSV.
 

Abubakari

Well-known member
En dan nog, ElSimao maakt zich toch nooit druk om andere clubs in de eredivisie?

Jij denkt dat er verschil zit tussen de belasting of je in CL of EL speelt???


Emmen gaat echt niet punten pakken in Amsterdam. Was het nu in Emmen geweest dan had ik nog wel op een stuntje gehoopt.
Overigens zie ik PEC ook niet stunten tegen PSV.
NIet alleen in de belasting maar vooral in de beleving. Als je op zaterdag tegen Willem II speelt en de woensdag daarna tegen Real ben je daar op zaterdag al meer mee bezig dan wanneer je op donderdag naar Kaira Alma Ata mag.

Maar je zag Fortuna vast ook niet bijna stunten of Heracles een punt pakken in de Arena. Er valt weinig peil op te trekken. Zeker in deze CL weken waarin ze met de kop nog wel eens ergens lijken te zitten.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Nee, ik blow al 5 jaar niet meer en zuipen doe ik ook niet meer. Wat te lang in de zon gezeten denk ik.
 

ElSimao

Active member
En dan nog, ElSimao maakt zich toch nooit druk om andere clubs in de eredivisie?

Dat klinkt als een accurate omschrijving.

Een groot contrast met een zekere medeposter, die zo bang voor de concurrentie van PSV is, dat ie bereid is om 6,6 miljoen Euro op tafel te laten liggen zodat de Eindhovenaren in de CL spelen en hopelijk in de competitie meer puntverlies lijden.
 

Abubakari

Well-known member
Ach joh, maak je toch niet druk om zo'n zakcent, wat een kleindenkerij zeg, ben jij nou een Ajacied?
Wat ik zeg heet realisme, we hebben het moeilijk zat met kampioen worden en vaak scheelt het vrij weinig, alle beetjes helpen. Dus laat PSV maar fijn CL spelen. Kan mij die 6,6 miljoen schelen.
 

ElSimao

Active member
Wat ik zeg heet realisme, we hebben het moeilijk zat met kampioen worden en vaak scheelt het vrij weinig, alle beetjes helpen. Dus laat PSV maar fijn CL spelen. Kan mij die 6,6 miljoen schelen.

Als je onze financiele positie, transferuitgaven etc. ziet ben ik van mening dat je op eigen kracht kampioen moet worden. Een titel is financieel handig en het is mooi dat je een voorronde minder voor de CL hoeft te spelen, maar los daarvan, word jij nou blij van een kampioenschap van de armoede? Dus zeg maar titel 2,3 en 4 van de Boer?

Naar mijn mening hoort de lat bij Ajax hoger te liggen.
 

Pascallovic

Well-known member
Slecht nieuws overigens, PSV heeft in Minsk met 2-3 gewonnen van BATE Borisov. Hopen maar op een dramatische return in Eindhoven, want als PSV niet doorstoot naar de CL en wij wel dan levert ons dat extra geld op.


Dynamo Kiev heeft een selectie die 65,50 miljoen Euro representeert. Voor de slimmeren onder ons (sorry Pascallovic), dat is net iets meer dan een kwart van onze selectie. We dienen te winnen en makkelijk ook.

Zoals je zelf al aangaf

Aardappel, aardappel, aardappel. Je schrijft veel maar zegt niks
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je onze financiele positie, transferuitgaven etc. ziet ben ik van mening dat je op eigen kracht kampioen moet worden. Een titel is financieel handig en het is mooi dat je een voorronde minder voor de CL hoeft te spelen, maar los daarvan, word jij nou blij van een kampioenschap van de armoede? Dus zeg maar titel 2,3 en 4 van de Boer?

Naar mijn mening hoort de lat bij Ajax hoger te liggen.

Het is ook erg armoedig dat je bang bent 6,5 miljoen euro mis te lopen. Je zou juist willen dat PSV eens wat meer weerstand zou bieden, daar kan die 6,5 miljoen euro bij helpen.
 

Abubakari

Well-known member
Als je onze financiele positie, transferuitgaven etc. ziet ben ik van mening dat je op eigen kracht kampioen moet worden. Een titel is financieel handig en het is mooi dat je een voorronde minder voor de CL hoeft te spelen, maar los daarvan, word jij nou blij van een kampioenschap van de armoede? Dus zeg maar titel 2,3 en 4 van de Boer?

Naar mijn mening hoort de lat bij Ajax hoger te liggen.
Maar we worden al jaren niet meer op eigen kracht kampioen. De laatste 13 jaar zijn we vier keer kampioen geworden. (realisme)

Ja, ik word blij van een kampioenschap, liefst met mooi voetbal, voetbal wat ze in de CL tot nu toe wel hebben laten zien. En als dat tegen Standard kan moet dat tegen VVV of Heracles ook lukken.

Maar kampioen worden is voor jou niet zo belangrijk, aansluiting in de Bundesliga is het grote doel? Of de CL weer winnen? Laten we gewoon bij het begin beginnen en zorgen dat we weer eens kampioen worden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan