AFC Ajax in de Europa League 20/21

Bonehead

Well-known member
Goede pot en een uitstekend resultaat. Hopelijk kunnen ze deze lijn doorzetten en halen ze het hoofdtoernooi.

Ziyech is de beste speler van de eredivisie. De absolute top heeft betere spelers en ik denk dat hij bij middenmoters uit de topcompetities minder gedeind. Laat hem maar mooi bij Ajax blijven dan kunnen we nog van hem genieten in de Eredivisie. Voor Huntelaar is het onmogelijk om 40+ wedstrijden top te spelen. Als hij op deze manier zijn momenten uitkiest is iedereen tevreden dunkt mij.

Speciaal voor Bonehead.

WZAWZDB.

Dankjewel vriend:duim:

Schrale troost aangezien ik al zovaak ontvriend ben sinds zaterdag.
 

Atreides

Well-known member
Maar jij wilde toch altijd eigenlijk deze Huntelaar? Dat hij ook nog zoveel scoort lijkt me een bonus en vrij evident niet vol te houden.

N.b. Klaas-Jan Huntelaar 2.0: meer teamspeler, minder afmaker
Van 7 augustus, https://www.vi.nl/pro/analyse/klaas-jan-huntelaar-20-meer-teamspeler-minder-afmaker

Zelf herhaaldelijk rappelleren en zelf hier niet op reageren. Beetje jammer.

Dat is dus ook hoe de spelers denken. En de reden waarom we al jaren geen kampioen zijn geworden.!

De reden dat we al jaren geen kampioen zijn geworden is een combinatie van botte pech, gebrek aan kwaliteit, gebrek aan mentaliteit en te veel druk. Druk die mede veroorzaakt wordt als er te weinig gebeurd, met name zeg maar geen Europese campagne en daar heeft ten Hag nu WEL voor gezorgd.

Dat is niet hoe het werkt. Als we twee voorrondes zouden moeten spelen, zouden we in de ronde tegen Luik instromen en daarna tegen Kiev spelen. Van Kiev hebben we nog niet gewonnen, dus nee, we zouden ook dan nog niet geplaatst voor de CL zijn.

Je kunt zo lang lullen als je wilt, vroeger waren we na twee succesvolle rondes geplaatst. Geen hogere wiskunde.

Je "ziet progressie"?

Voor iemand met jou intelligentie is je woordenschat ?f capaciteit tot begrijpend lezen bedroevend. https://nl.wiktionary.org/wiki/progressie

Je gaf zelf nota bene al aan dat het vorig jaar een slecht jaar was. Waar we onder Keizer labiele Jantje waren, was het onder ten Hag puntentechnisch al kampioenswaardig (2,38 ergo 81 punten einde van het seizoen) maar het spel vroeg om verbetering. As we speak doen we dus WEL mee aan tenminste de EL, maken een goede kans op de CL en heb ik al 4 mooie wedstrijden van Ajax gezien (4/5 ain't bad) en lijkt het spel als je tussen de uitslagen door kijkt steeds beter te worden. Natuurlijk die wedstrijd tegen Heracles doet pijn, maar al met al zie ik progressie t.o.v. vorig jaar. Zeker als je bedenkt dat we moeiteloos de nummer twee van een vergelijkbare competitie en de nummer twee van een betere competitie hebben uitgeschakeld. Als Ten Hag de lijn doortrek van vorig jaar plus een punt of zes ben je bijna zeker kampioen.

Have some fokking restraint man. Een goede wedstrijd en jullie lopen meteen veel te hard van stapel. Ja het was gisteren prima, maar het moet nog maar blijken dat dit spel representatief is voor dit seizoen. Dat uitgelaten gedoe is een grote (en bekende) valkuil en iedere keer trapt men erin. Sad

Ten eerste kan ik je garanderen dat het spel van Luik thuis niet representatief is voor dit seizoen. Lukte het grote Ajax in 94/95 niet eens. Verder wordt ik er echt treurig van dat je 'progressie' en 'perfect, niks meer aan doen' niet in de verste verte uit elkaar kan houden.

Wat denk jij dat de reden is dat ****** nog niet is opgepikt door een internationale topclub?

Hakim is niet goed genoeg voor de absolute internationale top. Geeft ook niet, Ajax is op zijn best een Europese middenmotor. Iets van Hakim nauwelijks onderscheid van het gros der Nederlandse toppers. Verder kan het allerlei oorzaken hebben, waaronder het feit dat Hakim vrij picky is en niet zo maar naar het buitenland gaat. Gelukkig hebben we het hier over Ajax en op dit niveau is Hakim weergaloos als hij in vorm is.
 

ElSimao

Active member
Zelf herhaaldelijk rappelleren en zelf hier niet op reageren. Beetje jammer.

Als ik overal op reageer, heb ik een dagtaak aan dit gebeuren.

Huntelaar is beter geworden dan vroeger, wat opzich opzienbarend is. Het totaalpakket vond ik ook vorig jaar echter niet overtuigend. Een redelijke reserve, maar niet meer dan dat. Het zal nog maar moeten blijken hoe het dit seizoen is.


De reden dat we al jaren geen kampioen zijn geworden is een combinatie van botte pech, gebrek aan kwaliteit, gebrek aan mentaliteit en te veel druk. Druk die mede veroorzaakt wordt als er te weinig gebeurd, met name zeg maar geen Europese campagne en daar heeft ten Hag nu WEL voor gezorgd.

Wat betreft het punt van gebrek aan kwaliteit, op welke posities heeft dat gebrek zich vorig seizoen gemanifesteerd volgens Atreides?


Je kunt zo lang lullen als je wilt, vroeger waren we na twee succesvolle rondes geplaatst. Geen hogere wiskunde.

De ronde die erbij gekomen is, is die tegen het zwakke Sturm Graz. De finaleronde tegen het sterke Kiev hadden we ook vroeger gewoon moeten spelen.

Je gaf zelf nota bene al aan dat het vorig jaar een slecht jaar was. Waar we onder Keizer labiele Jantje waren, was het onder ten Hag puntentechnisch al kampioenswaardig (2,38 ergo 81 punten einde van het seizoen) maar het spel vroeg om verbetering.

Ajax is in het begin van het seizoen vaak matig, omdat er veel sterkhouders vertrokken zijn en er nieuwe spelers ingepast moeten worden. En dan is er nog de extra belasting van de Europese duels. Marcel is aanvankelijk erg slecht met de situatie omgegaan, maar had het op een gegeven moment staan en ten Hag heeft daar vrijwel niks aan veranderd. Het puntenaantal is gebruikelijk voor Ajax na de winterstop en niet per se aan ten Hag toe te schrijven.

As we speak doen we dus WEL mee aan tenminste de EL, maken een goede kans op de CL en heb ik al 4 mooie wedstrijden van Ajax gezien (4/5 ain't bad) en lijkt het spel als je tussen de uitslagen door kijkt steeds beter te worden. Natuurlijk die wedstrijd tegen Heracles doet pijn, maar al met al zie ik progressie t.o.v. vorig jaar. Zeker als je bedenkt dat we moeiteloos de nummer twee van een vergelijkbare competitie en de nummer twee van een betere competitie hebben uitgeschakeld. Als Ten Hag de lijn doortrek van vorig jaar plus een punt of zes ben je bijna zeker kampioen.

Even voor het perspectief, maar Sturm Graz is er op Cyprus met 5-0 afgegaan tegen Larnaca. Dat je daarvan wint, mag nauwelijks een prestatie genoemd worden. Standaard thuis is mijns inziens de eerste goede wedstrijd onder ten Hag. Blijkt dit een voorbode van meer van dit dan is het natuurlijk prima, maar ik moet het nog maar zien.


Hakim is niet goed genoeg voor de absolute internationale top. Geeft ook niet, Ajax is op zijn best een Europese middenmotor. Iets van Hakim nauwelijks onderscheid van het gros der Nederlandse toppers. Verder kan het allerlei oorzaken hebben, waaronder het feit dat Hakim vrij picky is en niet zo maar naar het buitenland gaat. Gelukkig hebben we het hier over Ajax en op dit niveau is Hakim weergaloos als hij in vorm is.

Niet echt een antwoord op de vraag. Dat hij niet voor Barcelona in beeld is, zal iedereen duidelijk zijn (Frenkie de Jong is dat wel, maar even terzijde). De vraag is waarom de categorie eronder (dus zeg maar Roma, Dortmund, Everton, Valencia, Monaco, Zenit etc.) tot nu toe niet bij hem uitkomt. Nadat hij zo stellig en herhaaldelijk meldde dat hij hier klaar was en weg wilde geloof ik er niks van dat die clubs concrete interesse hadden maar dat hij die afgewimpeld heeft. Ik denk veel meer dat ook die categorie hem tot op heden niet goed genoeg vindt om een beetje dezelfde argumenten die ik heb, namelijk dat de baten van zijn spel vaak niet opwegen tegen de kosten.
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben reuze benieuwd naar Dynamo Kyiv morgenavond. Die zijn in de zomer toch een flink aantal bekende namen verloren en daar zijn (uiteraard) een paar Brazilianen voor in de plaats gekomen. Als ze zoals altijd een goed georganiseerde counterploeg zijn kan Ajax daar veel problemen mee hebben gezien de trage defensie.
 

Atreides

Well-known member
Als ik overal op reageer, heb ik een dagtaak aan dit gebeuren..

Ja, dan maar wat minder rappelleren. :p

Huntelaar is beter geworden dan vroeger, wat opzich opzienbarend is. Het totaalpakket vond ik ook vorig jaar echter niet overtuigend. Een redelijke reserve, maar niet meer dan dat. Het zal nog maar moeten blijken hoe het dit seizoen is.

Welke spitsen van de eredivisieclubs vind jij beter dan Huntelaar en waarom?

Wat betreft het punt van gebrek aan kwaliteit, op welke posities heeft dat gebrek zich vorig seizoen gemanifesteerd volgens Atreides?

Kwaliteit is wat mij betreft van onderschikt belang in het betoog, verder had Ajax de beste selectie en zitten de zwakheden met name op selectieniveau (dus niet op de spelers zelf) de volgende aandachtspunten:
- weinig ervaring;
- weinig aanvallers met diepgang (al was dat vorig jaar nog wel redelijk);
- te weinig aandacht voor kracht, snelheid, lengte;
- Idealiter heb je vier/vijf spelers die tenminste wekelijks een 7 en regelmatig een 8 halen, moest vorig jaar teveel van Hakim komen;
- Mentale en fysieke hardheid is vaak ook een dingetje wat niet 100% is bij Ajax.

Als je naar posities wil kijken had Ajax vorig jaar de beste selectie, maar was vorig jaar te laat ingespeeld. Ook zag je dat het verschil met een goede back zoals Tagliafico wel heel groot was. In de ideale situatie heb je ook een centrale verdediger met veel snelheid. Enfin, ik denk dat doordat Ajax meer in Zuid-Amerika scout we - mede - op de goede weg zitten. Zit vaker een mispeer tussen maar ook gasten die echt iets toevoegen op waar Ajax traditioneel sterk in is. Verder is Veldman een goede verdediger maar wel erg een jack-of-all-trades.

De ronde die erbij gekomen is, is die tegen het zwakke Sturm Graz. De finaleronde tegen het sterke Kiev hadden we ook vroeger gewoon moeten spelen.

Wat niks afdoet aan mijn opmerking. Ik denk trouwens dat je zwak gewoon niet meer mag gebruiken tegen een tegenstander uit een competitie van vergelijkbaar niveau (zeker niet als de nummers twee tegen elkaar spelen).

Ajax is in het begin van het seizoen vaak matig, omdat er veel sterkhouders vertrokken zijn en er nieuwe spelers ingepast moeten worden. En dan is er nog de extra belasting van de Europese duels. Marcel is aanvankelijk erg slecht met de situatie omgegaan, maar had het op een gegeven moment staan en ten Hag heeft daar vrijwel niks aan veranderd. Het puntenaantal is gebruikelijk voor Ajax na de winterstop en niet per se aan ten Hag toe te schrijven

Ik denk persoonlijk dat die Europese duels wel meevielen, Nouri was erger. Wat ik kwalijker vond is dat Keizer labiel bleef. Twee keer verliezen van Rosenborg, thuis verliezen van Utrecht, Vitesse en in december punten verspelen bij een onthutsend zwak Twente ?n bij Twenter in de beker eruit gaan. Persoonlijk kan ik zijn ontslag goed begrijpen, maar ook vind loop ik het wel jammer dat Keizer zo snel is doorgestroomd, hij heeft zeker talent om een goede trainer te worden (maar mist een beetje de logische planning van Ten Hag).

Dat Ten Hag een normaal aantal punten zou hebben gehaald klopt gewoon niet. Meer als de meeste Ajax trainers van de laatste jaren:
https://www.transfermarkt.nl/martin-jol/profil/trainer/500
https://www.transfermarkt.nl/frank-de-boer/profil/trainer/8371
https://www.transfermarkt.nl/marcel-keizer/profil/trainer/23940
https://www.transfermarkt.nl/henk-ten-cate/profil/trainer/573
https://www.transfermarkt.nl/marco-van-basten/profil/trainer/2148

Versus
https://www.transfermarkt.nl/erik-ten-hag/profil/trainer/3816




Even voor het perspectief, maar Sturm Graz is er op Cyprus met 5-0 afgegaan tegen Larnaca. Dat je daarvan wint, mag nauwelijks een prestatie genoemd worden. Standaard thuis is mijns inziens de eerste goede wedstrijd onder ten Hag. Blijkt dit een voorbode van meer van dit dan is het natuurlijk prima, maar ik moet het nog maar zien.

Ja, dan ben je snel uitgepraat. Vitesse, AZ en Feyenoord nog kunnen volgen in Europa? Uberhaubt eigenlijk het een beetje kunnen volgen wat de Nederlandse clubs in Europa brengen de laatste jaren?



Niet echt een antwoord op de vraag. Dat hij niet voor Barcelona in beeld is, zal iedereen duidelijk zijn (Frenkie de Jong is dat wel, maar even terzijde). De vraag is waarom de categorie eronder (dus zeg maar Roma, Dortmund, Everton, Valencia, Monaco, Zenit etc.) tot nu toe niet bij hem uitkomt. Nadat hij zo stellig en herhaaldelijk meldde dat hij hier klaar was en weg wilde geloof ik er niks van dat die clubs concrete interesse hadden maar dat hij die afgewimpeld heeft. Ik denk veel meer dat ook die categorie hem tot op heden niet goed genoeg vindt om een beetje dezelfde argumenten die ik heb, namelijk dat de baten van zijn spel vaak niet opwegen tegen de kosten

Leuk he? Zo'n beetje elke analist prijst de winnaar van de gouden schoen en Ajacied van het jaar, maar gelukkig is er altijd nog het 'niet verkocht' criterium. Nou wat mij betreft verlengt Overmars zijn contract en blijft Hakim nog een jaar of vijf bij Ajax. Helemaal prima.
 

Maasveld

Well-known member
Ik ben reuze benieuwd naar Dynamo Kyiv morgenavond. Die zijn in de zomer toch een flink aantal bekende namen verloren en daar zijn (uiteraard) een paar Brazilianen voor in de plaats gekomen. Als ze zoals altijd een goed georganiseerde counterploeg zijn kan Ajax daar veel problemen mee hebben gezien de trage defensie.
Volgens de kenners van VI spelen er Vrijwel uitsluitend Oekra?ners bij Kiev.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens de kenners van VI spelen er Vrijwel uitsluitend Oekra?ners bij Kiev.

Ze zitten minder ver van de werkelijk dan je zou verwachten. Volgens Wikipedia zitten er in de selectie drie Brazilianen, een Sloveen, een Kroaat, een Hongaar en een Pool. De rest van de spelers zijn Oekra?ens.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb soms de indruk dat ze bij Dynamo en ook Shakhtar gewoon Football Manager spelen en zo Braziliaanse talenten "scouten".
 

Atreides

Well-known member
Helaas morgen geen Neres...

Neres ontbreekt bij Ajax tegen Kiev door hamstringblessure

Ajax kan morgen in de play-offs van de Champions League tegen Dinamo Kiev niet beschikken over buitenspeler David Neres. De Braziliaan heeft een verrekking in de hamstrings. Aankomend weekend tegen FC Emmen speelt hij ook niet. Zijn inzet tijdens de return tegen Kiev is nog twijfelachtig.
anp 21-08-18, 15:46 Laatste update: 16:00

M

Door Dani?l Dwarswaard

Het wegvallen van Neres is een probleem voor Ajax. De Braziliaan is ??n van de weinige spelers met diepgang in zijn spel. Trainer Erik ten Hag heeft goed beschouwd twee opties om het gemis van Neres op te vangen. Zakaria Labyad zou hem als linksbuiten kunnen vervangen. Een andere logische optie is dat Donny van de Beek in het elftal komt op het middenveld waardoor de rol van Dusan Tadic iets anders wordt. De Servi?r zal dan meer op de flank spelen.

Over Labyad zegt Ten Hag: ,,Het is logisch dat een speler moet wennen aan een nieuwe omgeving. Spelen t?gen de top is makkelijker dan spelen ?n de top. Zakaria heeft bij PSV en Sporting Lissabon bewezen dat hij de top aan kan. Daar heb ik ook vertrouwen in, maar hij moet wel een tandje bijzetten.’’

De eerste prognose over de blessure van Neres is niet heel negatief. Ten Hag: ,,Het is een verrekking in de hamstrings. Morgen spelen is dus sowieso uitgesloten. Ook aankomend weekend tegen FC Emmen zal hij er niet bij zijn. Door de return volgende week tegen Dinamo Kiev staat nog geen streep, maar ook dat zal moeilijk worden. We moeten het nu dag voor dag bekijken.’’
 

ElSimao

Active member
Welke spitsen van de eredivisieclubs vind jij beter dan Huntelaar en waarom?

Ik volg andere Eredivisieclubs maximaal 2x per jaar, namelijk als ze tegen Ajax spelen. Ik zou je het antwoord dus schuldig moeten blijven.

Kwaliteit is wat mij betreft van onderschikt belang in het betoog, verder had Ajax de beste selectie

Oh? Je geeft zelf aan dat gebrek aan kwaliteit de laatste jaren een issue was, maar nu ben je van mening dat we vorig jaar de beste selectie hadden. Rijmt niet echt met elkaar.

en zitten de zwakheden met name op selectieniveau (dus niet op de spelers zelf)

De "selectie" is niks meer dan een verzameling van spelers. Dus als de "selectie" in het algemeen zwakheden heeft, komt dat omdat spelers individueel zwakheden hebben.

de volgende aandachtspunten:
- weinig ervaring;
- weinig aanvallers met diepgang (al was dat vorig jaar nog wel redelijk);
- te weinig aandacht voor kracht, snelheid, lengte;
- Idealiter heb je vier/vijf spelers die tenminste wekelijks een 7 en regelmatig een 8 halen, moest vorig jaar teveel van Hakim komen;
- Mentale en fysieke hardheid is vaak ook een dingetje wat niet 100% is bij Ajax.

Dit zijn allemaal van die clich?-dingetjes die types die er niks van snappen gewoon standaard over Ajax roepen.

Overigens vind ik het nogal onzin dat Ajax "mentale hardhead" zou ontberen. Om als kleine jongen bij Ajax in de jeugd te spelen, alle shiftingen te overleven en het eerste te halen, moet je buiten goed kunnen voetballen mentaal ook erg sterk in elkaar zitten. Het wil er bij mij niet in dat Ajax geen "mentale hardheid" zou hebben en bijvoorbeeld Heerenveen wel.


Als je naar posities wil kijken had Ajax vorig jaar de beste selectie, maar was vorig jaar te laat ingespeeld. Ook zag je dat het verschil met een goede back zoals Tagliafico wel heel groot was. In de ideale situatie heb je ook een centrale verdediger met veel snelheid. Enfin, ik denk dat doordat Ajax meer in Zuid-Amerika scout we - mede - op de goede weg zitten. Zit vaker een mispeer tussen maar ook gasten die echt iets toevoegen op waar Ajax traditioneel sterk in is.

Aardappel, aardappel, aardappel. Je schrijft veel maar zegt niks

Verder is Veldman een goede verdediger maar wel erg een jack-of-all-trades.

En is bovendien al 50. Ik denk niet dat ie Ajax nu nog vooruit gaat helpen.

Wat niks afdoet aan mijn opmerking. Ik denk trouwens dat je zwak gewoon niet meer mag gebruiken tegen een tegenstander uit een competitie van vergelijkbaar niveau (zeker niet als de nummers twee tegen elkaar spelen).

Die gasten kunnen er geen zak van.

Wat betreft dat principe met die voorrondes. Stel dat het straks helemaal dramatisch wordt en we 5 voorrondes moeten spelen en de eerste twee zijn tegen Differdange uit Luxemburg en B36 uit de Faroer eilanden. Die worden gewonnen en iemand merkt op dat we "vroeger" al geplaatst voor de CL waren, want 2x gewonnen. Ik denk dat iedereen wel snapt dat je "vroeger" alleen de twee zwaarste voorrondes speelde en dat de twee die je nu gespeeld hebt tegen mindere tegenstanders waren dan die je in die laatste twee voorrondes tegenkomt.

Ik denk persoonlijk dat die Europese duels wel meevielen, Nouri was erger. Wat ik kwalijker vond is dat Keizer labiel bleef. Twee keer verliezen van Rosenborg, thuis verliezen van Utrecht, Vitesse en in december punten verspelen bij een onthutsend zwak Twente ?n bij Twenter in de beker eruit gaan. Persoonlijk kan ik zijn ontslag goed begrijpen, maar ook vind loop ik het wel jammer dat Keizer zo snel is doorgestroomd, hij heeft zeker talent om een goede trainer te worden (maar mist een beetje de logische planning van Ten Hag).

Keizer is ongeschikt, maar is wel degene die het elftal zo heeft neergezet waar ten Hag mee door is gegaan. Ik vond het ontslag van Keizer te begrijpen als men daadwerkelijk een verbetering had gehaald. Ten Hag is dat in mijn ogen niet, sterker nog, ik heb liever Keizer dan ten Hag.



Ten Hag is tot nu toe voornamelijk in de 2e seizoenshelft trainer geweest. In die periode halen we altijd veel punten, dus als je het gemiddelde van ten Hag afzet tegen het normale gemiddelde in die periode, denk ik niet dat ie bovengemiddeld scoort.

Overigens is het "meer dan", niet "meer als".

Ja, dan ben je snel uitgepraat. Vitesse, AZ en Feyenoord nog kunnen volgen in Europa? Uberhaubt eigenlijk het een beetje kunnen volgen wat de Nederlandse clubs in Europa brengen de laatste jaren?

Ik kijk geen voetbal van andere Nederlandse clubs maar het argument dat we onszelf moeten vergelijken met die rukclubs raakt natuurlijk kant nog wel. Die clubs hebben een veel kleinere begroting.

Leuk he? Zo'n beetje elke analist prijst de winnaar van de gouden schoen en Ajacied van het jaar, maar gelukkig is er altijd nog het 'niet verkocht' criterium. Nou wat mij betreft verlengt Overmars zijn contract en blijft Hakim nog een jaar of vijf bij Ajax. Helemaal prima.

Welnee, Hakim en het Marokkaanse elftal leuk vinden is een mode-dingetje geworden in Nederland. Nu was ik tijdens het WK natuurlijk sowieso voor Iran, maar het feit dat half Nederland achter Marokko aanliep en riep dat ze de halve finales gingen halen, maakte die kopbal van Bouhaddouz achter zijn eigen doelman nog mooier .


Als Hakim hier nog speelt over een maand kan dat goed uitpakken, maar het is afhankelijk van het vaatje waaruit hij tapt of we er wat aan gaan hebben. Als hij zoals vorig seizoen gaat spelen, kunnen we weer een mislukt jaar bijschrijven. De reden dat hij hier nog speelt, is niet omdat hij zo goed was of omdat hij zo "kritisch" is.
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member

Totale transferwaarde van de selectie in miljoenen Euro's volgens transfermarkt:

Ajax - 230
Feyenoord - 107
PSV - 125
Vitesse - 30
AZ - 54
Sturm Graz - 23
Standaard Luik - 57

Het is leuk en aardig dat we van Sturm Graz en Standaard Luik gewonnen hebben, maar als je het materiaal ziet waarmee die clubs zich moeten bedruipen is dat nauwelijks een verdienste voor ons. Om voor zulke prestaties capslock en / of bold aan te zetten vind ik echt zwaar overdreven. Ook de vergelijkingen met Feyenoord, Vitesse en AZ vind ik mank gaan, want die hebben bij elkaar nog niet eens de waarde die wij hebben.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
AFC Ajax in Europa: Voorronde CL 2018/19

AFC Ajax in Europa: Voorronde CL 2018/19

Tering wat zijn jullie een stelletje faalhazen.
 

Hankie

Well-known member
Totale transferwaarde van de selectie in miljoenen Euro's volgens transfermarkt:

Ajax - 230
Feyenoord - 107
PSV - 125
Vitesse - 30
AZ - 54
Sturm Graz - 23
Standaard Luik - 57

Het is leuk en aardig dat we van Sturm Graz en Standaard Luik gewonnen hebben, maar als je het materiaal ziet waarmee die clubs zich moeten bedruipen is dat nauwelijks een verdienste voor ons. Om voor zulke prestaties capslock en / of bold aan te zetten vind ik echt zwaar overdreven. Ook de vergelijkingen met Feyenoord, Vitesse en AZ vind ik mank gaan, want die hebben bij elkaar nog niet eens de waarde die wij hebben.
Welke blinde taxeert Feyenoord zo hoog
 

ElSimao

Active member
Slecht nieuws overigens, PSV heeft in Minsk met 2-3 gewonnen van BATE Borisov. Hopen maar op een dramatische return in Eindhoven, want als PSV niet doorstoot naar de CL en wij wel dan levert ons dat extra geld op.


Dynamo Kiev heeft een selectie die 65,50 miljoen Euro representeert. Voor de slimmeren onder ons (sorry Pascallovic), dat is net iets meer dan een kwart van onze selectie. We dienen te winnen en makkelijk ook.
 
Bovenaan