AFC Ajax in de Europa League 20/21

ElSimao

Active member
Maar we worden al jaren niet meer op eigen kracht kampioen. De laatste 13 jaar zijn we vier keer kampioen geworden. (realisme)

Ja, er is een reden waarom ik vaak zo "negatief" over Ajax ben. Naar mijn mening presteren we structureel niet naar onze middelen.

Ja, ik word blij van een kampioenschap, liefst met mooi voetbal, voetbal wat ze in de CL tot nu toe wel hebben laten zien. En als dat tegen Standard kan moet dat tegen VVV of Heracles ook lukken.

Standaard thuis was acceptabel, maar de rest van de duels...


Het is dat er gewonnen is, maar als je daar vrolijk van werd ligt de lat naar mijn mening te laag.

Maar kampioen worden is voor jou niet zo belangrijk, aansluiting in de Bundesliga is het grote doel? Of de CL weer winnen? Laten we gewoon bij het begin beginnen en zorgen dat we weer eens kampioen worden.

Kampioen worden in de peuterspeelzaal is leuk en aardig, maar op zichzelf doet het te weinig voor hetgeen ik voor ogen heb, namelijk dat Ajax weer een serieuze speler in Europa wordt. Op de huidige voet doorgaan zie ik niet zo zitten, een saaie competitie die ons klein houdt en nauwelijks wedstrijden waar iemand vrolijk van wordt. Inderdaad is een verandering van competitie cruciaal om onze potentie te realiseren.
 

Abubakari

Well-known member
Voorlopig zijn we gewoon een peuter in die speelzaal ipv de leider. Dus al dat hoog van de toren geblaas van jou komt wat potsierlijk over vrees ik. Misschien dat er op termijn een Euro Liga komt waar de Bayerns en Juves (ofwel de clubs die elk jaar kampioen worden) en al die kapitalistische grootmachten tegen elkaar gaan spelen ipv in hun eigen competitie en wellicht dat Ajax als ze een manier vinden om daar in mee te kunnen doen (spelers hoeven dan niet meer naar het buitenland om tegen grote clubs te spelen) dat je droom uit komt, maar tot die tijd moeten we eerst maar eens (structureel) de beste van NL worden.




Maar goed, on topic maar weer. Dinamo Kiev. Zonder Neres. En wat mij betreft ook zonder Labyad. Sch?ne-vd Beek-de Jong op het middenveld, Ziyech-Huntelaar-Tadic voorin wat mij betreft. Laat Labyad eerst maar eens zorgen dat ie niet continu met de bal over de achterlijn dribbelt. Ik heb er op zich wel vertrouwen in, volle Arena, CL die bij Ajax vaak wat extra's omhoog brengt plus dat Kiev volgens mij toch ook niet meer zo'n topploeg is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een kwart van de transferwaarde van Ajax, dan hadden ze Tadic en Ziyech ook wel rust kunnen gunnen.
 

JMD

Well-known member
AJAX: Onana,Mazraoui,De Ligt,Blind,
Tagliafico,Sch?ne,v.d.Beek,F.de Jong,
Ziyech,Huntelaar,Tadic

DINAMO KIEV: Bojko,Kedziora,Boerda,
K?d?r,Pivaric,Garmasj,Sydortsjoek,
Boejalsky,Tsygankov,Biesiedin,Verbic

Hup Ajax!
 

JMD

Well-known member
Wat doet Sch?ne(?) op die lijn?

Onana niet sterk nee, maar was wel een errug harde kopbal.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Levchenko blikte vooruit in de krant; Die keeper was hun beste man en de rechtsback de zwakste.
De keeper blundert bij de 1-0 en de back maakt de 1-1. :heinz:
 

JMD

Well-known member
Levchenko blikte vooruit in de krant; Die keeper was hun beste man en de rechtsback de zwakste.
De keeper blundert bij de 1-0 en de back maakt de 1-1. :heinz:

Die blunder is erg ja, maar die goal van de rechtsback maken jij en ik ook. :)
 

JMD

Well-known member
Als Huntelaar een bijna doorgebroken speler moet stoppen klopt er iets niet...
 

JMD

Well-known member
En Onana voorkomt weer een goal, mooie redding op een dito vrije trap.

En uit de corner mag weer een Kievspeler vrij inkoppen, goed wel op een lastige positie,maar toch.
 
Bovenaan