AFC Ajax in de Europa League 20/21

Abubakari

Well-known member
Wat denk jij dat de reden is dat Ziyech nog niet is opgepikt door een internationale topclub?

WHITE_I___OH_DJA_DJA_.jpeg

....
 

ElSimao

Active member
Tsja, sommige mensen zien het en sommige niet al gebeurt het vlak voor hun neus.

Waar waren jouw grote vrienden tegen Heracles?

Dat is het grote probleem, als je bij Ajax aan de doelstellingen wil voldoen moet je minimaal 3/4 van de wedstrijden winnen. Een goede wedstrijd afwisselen met een mindere is niet goed genoeg, hoe hard je ook gaat reopen na die goede wedstrijd.
 

Abubakari

Well-known member
Waar waren jouw grote vrienden tegen Heracles?

Huntelaar zat op de bank. En gelijk puntverlies. Van grote waarde dus.

Ziyech was tegen Heracles verantwoordelijk voor vrijwel elke (schaarse, geef ik toe) kans, neem bijvoorbeeld dat geniale steekpassje waarmee hij vd Beek vrij voor de keeper zette.
Dan nog, 4 goeie wedstrijden versus 1 zwakke. Ik ben niet onder de indruk van je verweer.
 

Atreides

Well-known member
Dat is het grote probleem, als je bij Ajax aan de doelstellingen wil voldoen moet je minimaal 3/4 van de wedstrijden winnen.

Je onderschat hier het moment van pieken. Dat je de kwalificerende wedstrijden voor de EL wint is veel belangrijker dan dat je wint van Heracles.

Ten Hag heeft botte pech dat ze tegenwoordig DRIE voorrondes moeten spelen, anders waren ze nu gekwalificeerd. Want laten we wel wezen, dat lukte je grote vriend Bosz ook niet om zijn eerste twee tweeluiken te winnen, net als de Boer het jaar voor hem. In die zin loopt de Europese campagne tot dusverre uitstekend.

Verder als je tussen de individuele uitslagen doorkijkt zie ik progressie in het spel en de (kans) op resultaat. Dat je van Heracles thuis moet winnen is iedereen het geloof ik wel over eens, net zoals dat iedereen wel weet dat je zo nu en dan tegen een tegenvallend resultaat aanloopt.
 

gevegt

Well-known member
Dat doelpunt van Huntelaar was toch buitenspel? Dan mag je die eigenlijk niet meerekenen.
 

ElSimao

Active member
Je onderschat hier het moment van pieken. Dat je de kwalificerende wedstrijden voor de EL wint is veel belangrijker dan dat je wint van Heracles.

Dat is dus ook hoe de spelers denken. En de reden waarom we al jaren geen kampioen zijn geworden.

Ten Hag heeft botte pech dat ze tegenwoordig DRIE voorrondes moeten spelen, anders waren ze nu gekwalificeerd.

Dat is niet hoe het werkt. Als we twee voorrondes zouden moeten spelen, zouden we in de ronde tegen Luik instromen en daarna tegen Kiev spelen. Van Kiev hebben we nog niet gewonnen, dus nee, we zouden ook dan nog niet geplaatst voor de CL zijn.


Want laten we wel wezen, dat lukte je grote vriend Bosz ook niet om zijn eerste twee tweeluiken te winnen, net als de Boer het jaar voor hem. In die zin loopt de Europese campagne tot dusverre uitstekend.

Verder als je tussen de individuele uitslagen doorkijkt zie ik progressie in het spel en de (kans) op resultaat. Dat je van Heracles thuis moet winnen is iedereen het geloof ik wel over eens, net zoals dat iedereen wel weet dat je zo nu en dan tegen een tegenvallend resultaat aanloopt.

Je "ziet progressie"?

Have some fokking restraint man. Een goede wedstrijd en jullie lopen meteen veel te hard van stapel. Ja het was gisteren prima, maar het moet nog maar blijken dat dit spel representatief is voor dit seizoen. Dat uitgelaten gedoe is een grote (en bekende) valkuil en iedere keer trapt men erin. Sad!
 

ElSimao

Active member
Huntelaar zat op de bank. En gelijk puntverlies. Van grote waarde dus.

Ziyech was tegen Heracles verantwoordelijk voor vrijwel elke (schaarse, geef ik toe) kans, neem bijvoorbeeld dat geniale steekpassje waarmee hij vd Beek vrij voor de keeper zette.
Dan nog, 4 goeie wedstrijden versus 1 zwakke. Ik ben niet onder de indruk van je verweer.

I rest my case, your honor!

Hoe zou jij de teamprestatie van vorig jaar beoordelen, als je het een cijfer zou moeten geven?
 

Batigoal

Well-known member
Je "ziet progressie"?

Have some fokking restraint man. Een goede wedstrijd en jullie lopen meteen veel te hard van stapel. Ja het was gisteren prima, maar het moet nog maar blijken dat dit spel representatief is voor dit seizoen. Dat uitgelaten gedoe is een grote (en bekende) valkuil en iedere keer trapt men erin. Sad!

Ik sluit me hier aan bij de ElSimao. De Batigoal heeft genoten afgelopen dinsdag, maar zich net zo hard ge?rgerd zondag. Het laatste jaar is vrij armoedig geweest en ik hoop dat de spelers beseffen dat het niveau van afgelopen dinsdag de norm moet worden als je weer een prijs wilt winnen.
 

ElSimao

Active member
Wat ook wel grappig mbt Ziyach is, hij is pas beter gaan voetballen na die incidentjes met de fans vorig seizoen. Uiteraard is het niet goed te keuren om hem fysiek aan te pakken, maar er is niks mis mee om het hem goed te laten merken als ie er niks van bakt. Hij wil gekoesterd etc. worden, maar "tough love" is wat hij soms nodig heeft.

"Van uitfluiten is nog nooit iemand beter gaan voetballen",

Zeker wel, Hakim Ziyach.
 

Max

Administrator
Forumleiding
AFC Ajax in Europa: Voorronde CL 2018/19

AFC Ajax in Europa: Voorronde CL 2018/19

Hebben jullie hem maar mooi leren voetballen.
 
Bovenaan