AFC Ajax in de Europa League 20/21

Atreides

Well-known member
Die mensen die het beleid uitzetten bij topclubs inderdaad. Snappen er niks van.

Ajax is inderdaad geen topclub.

Al kunnen we natuurlijk ooktwee elftallen samenstellen van spelers als Bouy en Drenthe die mislukt zijn bij - internationale - topclubs. Stiekem zijn die natuurlijk een stuk beter dan Hakim.
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Ajax is inderdaad geen topclub.

Al kunnen we natuurlijk ooktwee elftallen samenstellen van spelers als Bouy en Drenthe die mislukt zijn bij - internationale - topclubs. Stiekem zijn die natuurlijk een stuk beter dan Hakim.

Wat denk jij dat de reden is dat ****** nog niet is opgepikt door een internationale topclub?
 

Abubakari

Well-known member
Die mensen die het beleid uitzetten bij topclubs inderdaad. Snappen er niks van.

Je geeft niet graag toe dat jij er naast zit he?

Huntelaar, die had toch eigenlijk niet veel waarde voor dit Ajax meer volgens jou? Loopt inmiddels 1 op 1 in de voorronde CL en speelde gister ook weer prima.
Tsja, sommige mensen zien het en sommige niet al gebeurt het vlak voor hun neus.
 

Abubakari

Well-known member
Die mensen die het beleid uitzetten bij topclubs inderdaad. Snappen er niks van.

Je geeft niet graag toe dat jij er naast zit he?

Huntelaar, die had toch eigenlijk niet veel waarde meer voor dit Ajax volgens jou? Loopt inmiddels 1 op 1 in de voorronde CL en speelde gister ook weer prima.
Tsja, sommige mensen zien het en sommige niet al gebeurt het vlak voor hun neus.
 

erka

Well-known member
Precies wat Wim Kieft gisteren zei. Huntelaar speelt heel simpel maar is zo ongeveer de enige spits in de Eredivisie die precies weet wanneer hij naar de 1e of 2e paal moet. En als hij dan nog goed bediend wordt door Tadic en Ziyech heb je in principe een onklopbare aanval (althans in NL). Ik ben het daar helemaal mee eens. Ajax is voor mij met afstand de favoriet in de Eredivisie en kan ook een leuk EL (misschien CL) jaar hebben.

Ik vond het echt heel goed gisteren.
 

Janssen

Well-known member
Precies wat Wim Kieft gisteren zei. Huntelaar speelt heel simpel maar is zo ongeveer de enige spits in de Eredivisie die precies weet wanneer hij naar de 1e of 2e paal moet. En als hij dan nog goed bediend wordt door Tadic en Ziyech heb je in principe een onklopbare aanval (althans in NL). Ik ben het daar helemaal mee eens. Ajax is voor mij met afstand de favoriet in de Eredivisie en kan ook een leuk EL (misschien CL) jaar hebben.

Ik vond het echt heel goed gisteren.

Heb jij sinds dit jaar aandelen ofzo?
 

ElSimao

Active member
Je geeft niet graag toe dat jij er naast zit he?

Huntelaar, die had toch eigenlijk niet veel waarde meer voor dit Ajax volgens jou? Loopt inmiddels 1 op 1 in de voorronde CL en speelde gister ook weer prima.
Tsja, sommige mensen zien het en sommige niet al gebeurt het vlak voor hun neus.

Die jongens spelen al jaren bij ons en je wil een aangepaste mening op basis van 1 wedstrijd zien?

****** was inderdaad goed, maar problem met hem is dat hij heel veel naar zich toetrekt en dat het alles of niets is. Als hij zijn dag niet heeft (en dat is vaak) heb je een heleboel balverlies met op zn best een paar goede ballen. Ik denk dat dat de reden is dat topclubs nog niet happig zijn hem over te nemen. Als hij iedere wedstrijd zoals gisteren speelt is het prima. Als.

Ondertussen wil een Barcelona Frenkie de Jong wel. Onbegrijpelijk he?

Huntelaar was ook goed, vind hem voetballend sterker dan vroeger maar de scherpte is er niet meer. Loopt nu 1 op 1 inderdaad maar het valt nog te bezien of hij dit over langere tijd vast kan houden.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Die jongens spelen al jaren bij ons en je wil een aangepaste mening op basis van 1 wedstrijd zien?

Je geeft niet graag toe dat jij er naast zit.

Is niet op basis van 1 wedstrijd. Ziyech is dit seizoen in alle wedstrijden tot nu ??n van de beste spelers bij Ajax. Zijn passes zijn ongelooflijk goed, ik vind hem inderdaad scherper en beter ogen dan vorig seizoen maar ook toen was ie al goed.

De scherpte is er niet meer. Loopt nu 1 op 1.
Tsja.

Ondertussen wil een Barcelona Frenkie de Jong wel. Onbegrijpelijk he?
Inderdaad onbegrijpelijk, goeie speler, maar heeft nog niet laten zien dat ie bij Barcelona thuishoort.
 

Atreides

Well-known member
Huntelaar was ook goed, vind hem voetballend sterker dan vroeger maar de scherpte is er niet meer. Loopt nu 1 op 1 inderdaad maar het valt nog te bezien of hij dit over langere tijd vast kan houden.

Maar jij wilde toch altijd eigenlijk deze Huntelaar? Dat hij ook nog zoveel scoort lijkt me een bonus en vrij evident niet vol te houden.

N.b. Klaas-Jan Huntelaar 2.0: meer teamspeler, minder afmaker
Van 7 augustus, https://www.vi.nl/pro/analyse/klaas-jan-huntelaar-20-meer-teamspeler-minder-afmaker
 

ElSimao

Active member
Je geeft niet graag toe dat jij er naast zit.

Is niet op basis van 1 wedstrijd. Ziyech is dit seizoen in alle wedstrijden tot nu ??n van de beste spelers bij Ajax. Zijn passes zijn ongelooflijk goed, ik vind hem inderdaad scherper en beter ogen dan vorig seizoen maar ook toen was ie al goed.

Ajax is financieel met afstand de sterkste club van Nederland en het daarom ook terecht dat de doelstellingen zijn om kampioen te worden en Europees te overwinteren. We zijn met afstand 2e geworden en hebben ons Europees niet eens voor een hoofdtoernooi weten te plaatsen. De doelstellingen zijn niet behaald en dan ook nog met een ruime marge. Ik denk dat we voor het teamresultaat van vorig seizoen gerust een 4 kunnen geven.

En als het teamresultaat een 4 krijgt, waarom zouden de spelers individueel dan hoger moeten krijgen? Tuurlijk kan het zijn dat sommigen zich aan het (te lage) niveau hebben onttrokken, maar o.a. jij en Atreides zijn naar mening daarin veel te gul, want over vrijwel de hele basis hebben we discussies gehad en jullie vinden vrijwel iedereen goed (genoeg).


Een vd Beek heeft vorig seizoen 13x gescoord. Leuk, maar voetballend te afwezig dus niet goed genoeg en staat er terecht naast. ****** heeft veel assists gegeven en ballen veroverd, leuk, maar er ging over het algemeen te veel mis dus ook niet goed genoeg. Etc.etc.
 

Abubakari

Well-known member
Waarom praat je alleen over vorig seizoen? We hebben dit seizoen al 5 wedstrijden gespeeld waarin het er om ging. Daarin blonk Ziyech vrijwel elke keer uit en was Huntelaar van groot belang. Je lult er kortom met een enorme boog omheen.
 

ElSimao

Active member
Waarom praat je alleen over vorig seizoen? We hebben dit seizoen al 5 wedstrijden gespeeld waarin het er om ging. Daarin blonk Ziyech vrijwel elke keer uit en was Huntelaar van groot belang. Je lult er kortom met een enorme boog omheen.

Ze waren gisteren goed ja. Dat ze het hele seizoen van groot belang zouden zijn vind ik wat overdreven.
 

Unregistere

Well-known member
WHITE_I___OH_DJA_DJA_.jpeg


******

:duim:
 
Bovenaan