AFC Ajax in de Europa League 20/21

Fregge

Well-known member
Bij beide speelwijzes zijn ze er op uit om op zoek te gaan naar het omschakelmoment van balverlies naar balbezit. Voordeel met inzakken tot eigen 16 is dat je meer ruimte hebt achter de verdediging van de tegenstanders, dus met snelheid alleen al zeer effectief kan zijn.
 

ElSimao

Active member
Bij beide speelwijzes zijn ze er op uit om op zoek te gaan naar het omschakelmoment van balverlies naar balbezit. Voordeel met inzakken tot eigen 16 is dat je meer ruimte hebt achter de verdediging van de tegenstanders, dus met snelheid alleen al zeer effectief kan zijn.

Niet waar en niet relevant.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou denk ik dat er wel degelijk een verschil zit tussen voetballen waarbij je actief onder druk wordt gezet en voetballen tegen een ploeg die zich in laat zakken. In de laatste situatie heb je toch echt wat meer tijd om naar de inspeelmogelijkheid te zoeken. Me dunkt dat dit verschilt met een ploeg die je onder druk zet en waarbij je die tijd dus niet hebt.
 

ElSimao

Active member
Nou denk ik dat er wel degelijk een verschil zit tussen voetballen waarbij je actief onder druk wordt gezet en voetballen tegen een ploeg die zich in laat zakken. In de laatste situatie heb je toch echt wat meer tijd om naar de inspeelmogelijkheid te zoeken. Me dunkt dat dit verschilt met een ploeg die je onder druk zet en waarbij je die tijd dus niet hebt.

Je zou denken dat dat redelijk obvious is. Als dat helemaal uitgetekend moet worden, is er iets goed mis.
 

ElSimao

Active member
Verder liet koning Hakim weer eens zien waarom hij te groot is voor de Nederlandse competitie. Wat dat betreft zou het wel een sensatie zijn als Hakim toch nog een (half) jaartje blijft. Lekker de tegenstander kapot tikken samen met Tadic.


"Weer eens?"

Het balverlies-record, de 150 schoten van afstand op doel zonder resultaat, de 50 gemiste vrije trappen. Allemaal thema's rond "koning" Ziyach van vorig seizoen. Op het eind (toen het kalf al verdronken was) gooide hij er nog wat aardige wedstrijden uit, maar de rest van het seizoen was hij erg matig.

Het is ook niet gek dat er zo weinig interesse voor hem lijkt te zijn. Maar hype m gerust op na een wedstrijd tegen een stel prutsers.
 

Atreides

Well-known member
"Weer eens?"
. Allemaal thema's rond "koning" Ziyach van vorig seizoen. Op het eind (toen het kalf al verdronken was) gooide hij er nog wat aardige wedstrijden uit, maar de rest van het seizoen was hij erg matig.

Wat mij betreft ben je als Ajacied sowieso af als het negativisme overheerst bij Hakim.

Maar goed, speciaal voor jou. Net zoals dat Eiting een goede voorbereiding had gedraaid heb je hier vast ook gemist dat Hakim vorig jaar uitgeroepen is tot voetballer van het jaar .
https://www.telegraaf.nl/sport/2005552/ziyech-troeft-jahanbakhsh-en-de-ligt-af


Het balverlies-record, de 150 schoten van afstand op doel zonder resultaat, de 50 gemiste vrije trappen

Juist.... Wat sneu zeg, je kent alleen de negatieve cijfers.
Zo was de Ajacied dit seizoen de speler met de meeste doelpogingen (162), de meeste gecre?erde kansen (138), de meeste dribbels (216), de meeste balheroveringen (281), de meeste balcontacten (3205).
https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/2872732/zwaait-kansenkanon-ziyech-eredivisie

Het is ook niet gek dat er zo weinig interesse voor hem lijkt te zijn.

De befaamde el Simao tactiek. Lekker je eigen spelers tot de knie?n afzagen totdat het volstrekte tegendeel bewezen wordt.

Maar hype m gerust op na een wedstrijd tegen een stel prutsers.

Aldus de man die zo graag naar de Bundesliga wil vanwege meer weerstand. Verder hebben we de afgelopen jaren natuurlijk perfect kunnen zien dat onze eredivisieclubs het zo goed doen tegen buitenlandse 'prutsers'. Of wacht...

Laatste stukje waar je het verschil ziet met zijn benchmark...
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...erdaad-v-l-balverlies-maar-ook-keerzijde.html
 

ElSimao

Active member
Aldus de man die zo graag naar de Bundesliga wil vanwege meer weerstand. Verder hebben we de afgelopen jaren natuurlijk perfect kunnen zien dat onze eredivisieclubs het zo goed doen tegen buitenlandse 'prutsers'. Of wacht...

Dus omdat ik naar de Bundesliga wil en Nederlandse clubs de afgelopen jaren hebben gepresteerd in Europa, was dit een sterke tegenstander?

Deze jongens kunnen er geen hout van.
 
Bovenaan