AFC Ajax in de Europa League 20/21

De Groene Scout

Well-known member
Was niet zo overtuigend als de vorige duels. Ajax was vooral na rust niet best, maar uit winnen van een topclub is natuurlijk wel goed.
 

SanMark.

Well-known member
De tank was helemaal leeg bij Ajax en dat al na 45 minuten.

Hopelijk lag dat aan de spurs en niet aan het lange slopende seizoen want dan worden het nog moeilijke wedstrijden de komende weken.
 

erka

Well-known member
Vind de commentaren op tv best wel (te) negatief.

Kom op zeg, er is ook nog een tegenstander en deze had het spel Ajax in deze wedstrijd na verloop van tijd wel door.
 

Jacco

Well-known member
Mooi club ook dat Tottenham. Prachtig hoe massaal "when the saints are marching in" wordt gezongen. De beleving van het publiek en spelers. Het witte shirt, dat aan engeland als land moet denken, en dat ze van alle engelse topclubs het minste geld in spectactulaire aankopen steken en dat je een beetje van het ouderwetse kick and rush terugziet, dat Johan Derksen e.a. in verlegenheid brengt.
 

SanMark.

Well-known member
Vind de commentaren op tv best wel (te) negatief.

Kom op zeg, er is ook nog een tegenstander en deze had het spel Ajax in deze wedstrijd na verloop van tijd wel door.

Het is een uitstekend resultaat, zeker als je nagaat dat Ajax lang niet zo lekker in de wedstrijd zat als tegen Juve en Real.
 

Jacco

Well-known member
Een beetje HSC'21 en Stevo ineen, waar je zonder types als Blind en De Ligt genadeloos ten onder gaat en door iedereen en alles wordt uitgelachen, met je goede voetbal.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Mooi club ook dat Tottenham. Prachtig hoe massaal "when the saints are marching in" wordt gezongen. De beleving van het publiek en spelers. Het witte shirt, dat aan engeland als land moet denken, en dat ze van alle engelse topclubs het minste geld in spectactulaire aankopen steken en dat je een beetje van het ouderwetse kick and rush terugziet, dat Johan Derksen e.a. in verlegenheid brengt.

Ik zou nog eens goed luisteren als ik jou was.
 

Pascallovic

Well-known member
Niet de beste wedstrijd, maar wel zeer spannend. Uit met 0-1 winnen in een halve finale CL is gewoon prima. Natuurlijk ben je er nog lang niet, maar het maakt de uitslag niet minder knap.
 

Abubakari

Well-known member
Prachtig, Ajax wint in de halve finale van de CL uit met 0-1 en het gaat na afloop vooral over het laatste uur waarin Ajax niet goed speelde. "We" zijn als Nederlanders altijd zo gauw verwend he... Ik denk dat dit echt het enige land is waar op deze manier op zo'n zege wordt gereageerd. En dan te bedenken dat we een jaar terug nog nivootje Luxemburg waren volgens sommige. Het kan verkeren.

Weinig tot niks weggegeven, half uur heel goed, al was dat misschien ook wel te danken aan de niet zo slimme tactiek van Spurs in het begin, maar dan moet je dan ook nog maar van profiteren.
Jammer van die bal op de paal maar ik denk niet dat we dit in de Arena nog weg gaan geven.
 

Joost

Well-known member
Ik heb eigenlijk geen moment in de tweede helft de indruk gehad dat Ajax het niet onder controle had. Onana liep erbij alsof het een trainingspartijtje in het park was en Blind en de Ligt werkten achterin alles weg. Tegen het fysieke geweld van Spurs had Ajax het voorin lastig na het eerste half uur maar dat was ook wel verwacht. Naarmate de tweede helft vorderde was het wachten op het moment dat Ajax zich er zelf weer eens doorheen voetbalde maar met die score en het feit dat het pas het heenduel was bleef een echt vinnige counter een beetje uit.
 

Atreides

Well-known member
Niet verliezen tegen een grootmacht als de Spurs is knap, een overwinning is helemaal knap. Wel gek dat het 'maar' als 0-1 voelt.

Al is het wel zo dat Ajax de tweede helft nauwelijks meer aan voetballen toe kwam. Dat zal de volgende keer toch echt veel beter moeten.
 

Maasveld

Well-known member
Spurs verschafte zich met een extra verdediger meer ruimte om op te bouwen en had het daardoor organisatorisch een stuk beter op orde. Dat Ajax dat in de 2de helft wat minder kon belopen is na zo'n lang seizoen wel logisch. Dat ze desondanks op een handvol kleine mogelijkheden na vrijwel niets hebben weggegeven is alleen maar te prijzen lijkt me. Jammer dat de heren analytici dat niet inzagen.
 

Atreides

Well-known member
Spurs verschafte zich met een extra verdediger meer ruimte om op te bouwen en had het daardoor organisatorisch een stuk beter op orde. Dat Ajax dat in de 2de helft wat minder kon belopen is na zo'n lang seizoen wel logisch.

Bedoel je niet middenvelder?

Dat ze desondanks op een handvol kleine mogelijkheden na vrijwel niets hebben weggegeven is alleen maar te prijzen lijkt me. Jammer dat de heren analytici dat niet inzagen.

Een beschamende vertoning van met name Derksen. Het leek wel of het Ajax - Roda JC was. Die man verandert langzamerhand in een seniele oude gek.
 
Bovenaan