AFC Ajax in de Europa League 20/21

Batigoal

Well-known member
En je denkt oprecht dat dat iets uit haalt bij iemand wiens leven bestaat uit het bashen van Ajax? Maar goed, het is eigenlijk te sneu voor woorden en je hebt gelijk, ik zal me verder van commentaar onthouden.

OT verder, de enige bitttere nasmaak die ik nu nog heb is dat je na de winterstop nog niet de helft van de energie op de mat legt die je gisteravond laat zien.
Als je dit in elke wedstrijd in de competitie brengt wordt je met 2 vingers in de neus kampioen, hoe goed PSV het ook doet.

Het blijkt gewoon wel dat die transfershit voor zoveel afleiding/rumoer heeft gezorgd dat ze niet hetzelfde kunnen leveren tegen de mindere goden. Gisteravond speelden ze op een podium waar iedereen naar kijkt en plots kunnen ze weer voetballen. Natuurlijk zijn het broodvoetballers, maar dat blijft iedere keer teleurstellend.
 

Pascallovic

Well-known member
Het blijkt gewoon wel dat die transfershit voor zoveel afleiding/rumoer heeft gezorgd dat ze niet hetzelfde kunnen leveren tegen de mindere goden. Gisteravond speelden ze op een podium waar iedereen naar kijkt en plots kunnen ze weer voetballen. Natuurlijk zijn het broodvoetballers, maar dat blijft iedere keer teleurstellend.
Je ziet dit op elk niveau.
 

Janssen

Well-known member
Het blijkt gewoon wel dat die transfershit voor zoveel afleiding/rumoer heeft gezorgd dat ze niet hetzelfde kunnen leveren tegen de mindere goden. Gisteravond speelden ze op een podium waar iedereen naar kijkt en plots kunnen ze weer voetballen. Natuurlijk zijn het broodvoetballers, maar dat blijft iedere keer teleurstellend.

Dat fenomeen kennen ze van Barcelona tot Juventus tot Manchester City. Alleen moet je na 1 of 2 keer weer wel wakker zijn, bij Ajax lijkt het stelselmatig. Dat is dan dus het nadeel als je "grote" spelers naar een kleine competitie haalt.
 

Atreides

Well-known member
Balen dat het een doelpunt is want Tadic maakte de overtreding en Tagliafico scoorde.

Voor mij gevoel was dat geen overtreding maar liep Tadic zijn logische route (wat mag).

Genoten van Tagliafico en Neres. Tegen beter weten in hoop ik dat zij volgend jaar nog bij ons spelen. Ten Hag mogen ze er per direct uitflikkeren als hij Neres weer op de bank zet.

Is het probleem niet een beetje dat er meer offensieve Ajacieden recht hebben op een basisplaats als dat er plekjes zijn? Verder eens dat Neres meer moet spelen. Desnoods wisselt hij de rest maar wat meer.
 

Atreides

Well-known member
Dat fenomeen kennen ze van Barcelona tot Juventus tot Manchester City. Alleen moet je na 1 of 2 keer weer wel wakker zijn, bij Ajax lijkt het stelselmatig. Dat is dan dus het nadeel als je "grote" spelers naar een kleine competitie haalt.

Heerenveen, Heracles en Feyenoord kom ik op. Op een totaal van 38 wedstrijden inclusief voorgaand WK. Het valt wel mee.

Wat niet meevalt is hoe hard ze door de ondergrens zijn gegaan. Daar moet Ajax eens heel goed naar PSV gaan kijken.
 

vakx2.0

Banned
Als je dit in elke wedstrijd in de competitie brengt wordt je met 2 vingers in de neus kampioen, hoe goed PSV het ook doet.

Grote onzin. Hoe goed je het ook doet in het restant, feit blijft dat je PSV niet zomaar inhaalt. Je was, bent en blijft afhankelijk van het presteren van PSV. Dus haal die twee vingers maar weer uit je neus.
 

Pascallovic

Well-known member
Is het probleem niet een beetje dat er meer offensieve Ajacieden recht hebben op een basisplaats als dat er plekjes zijn? Verder eens dat Neres meer moet spelen. Desnoods wisselt hij de rest maar wat meer.
Valt op zich wel mee hoor. Geen van de spitsen speelt echt goed dit seizoen, terwijl Tadic die rol in alle CL-wedstrijden dat ie daar stond goed heeft ingevuld. Dat zou je in de Eredivisie ook kunnen doen. Of je kan het zo neerzetten als op het eind dat je van de Beek op de plek van Schone zet. Het zijn dus wel gewoon keuzes die je als coach maakt door het op deze wijze neer te zetten en daarbij Neres op de bank te parkeren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Grote onzin. Hoe goed je het ook doet in het restant, feit blijft dat je PSV niet zomaar inhaalt. Je was, bent en blijft afhankelijk van het presteren van PSV. Dus haal die twee vingers maar weer uit je neus.

Als Ajax 34 eredivisie wedstrijden wint, dan zijn ze denk ik wel kampioen. Geen psVAR die daar dan nog een stokje voor kan steken.
 

Batigoal

Well-known member
Je ziet dit op elk niveau.

Dat fenomeen kennen ze van Barcelona tot Juventus tot Manchester City. Alleen moet je na 1 of 2 keer weer wel wakker zijn, bij Ajax lijkt het stelselmatig. Dat is dan dus het nadeel als je "grote" spelers naar een kleine competitie haalt.

Juist dat stelselmatige is hinderlijk. En het is niet zo erg als 1 of 2 spelers zich actief bezig houden met een transfer, maar als het rondom driekwart van het team gonst van de geruchten is dat niet bevorderlijk.

Voor mij gevoel was dat geen overtreding maar liep Tadic zijn logische route (wat mag).

De overtreding op Frenkie de Jong n?et bestraffen is een fout van de scheids/VAR, dat van Tadic is zuur maar kan ik wel begrijpen.

Is het probleem niet een beetje dat er meer offensieve Ajacieden recht hebben op een basisplaats als dat er plekjes zijn? Verder eens dat Neres meer moet spelen. Desnoods wisselt hij de rest maar wat meer.

Gezien zijn fenomenale rendement zou Neres zo'n beetje de enige voorin zijn die altijd verzekerd is van een basisplaats. Net als vrijwel iedere keer als hij speelt ook gisteren weer direct betrokken bij het doelpunt.
 

Atreides

Well-known member
Grote onzin. Hoe goed je het ook doet in het restant, feit blijft dat je PSV niet zomaar inhaalt. Je was, bent en blijft afhankelijk van het presteren van PSV. Dus haal die twee vingers maar weer uit je neus.

De Atreides heeft speciaal voor X het telraam erbij gepakt:

1. Winnen uit bij PSV had al een gelijk stand opgeleverd.
2. Aanvullend: winnen tegen Heracles, Heerenveen en Feyenoord en Ajax had nu 7 punten losgestaan.
 

Janssen

Well-known member
Heerenveen, Heracles en Feyenoord kom ik op. Op een totaal van 38 wedstrijden inclusief voorgaand WK. Het valt wel mee.

Wat niet meevalt is hoe hard ze door de ondergrens zijn gegaan. Daar moet Ajax eens heel goed naar PSV gaan kijken.

Dan kijk je dus alleen naar de wedstrijden waar ze puntverlies leden? Zwolle-uit was ronduit slecht en op bezoek bij Fortuna hadden ze er ook 3 om de oren moeten krijgen. Maar dan loopt het net goed af.
 

Eef de Kip

Well-known member
Mijn punt is dat als ze zich zo opladen tegen Feyenoord en Heracles als dat ze in de CL hebben gedaan dan word je met 2 vingers in de neus kampioen met een straatlengte voorsprong op PSV. Ik heb het dan over een heel seizoen waarbij ze mentaal weerbaarder zijn dan nu. Lijkt me niet zo utopisch gezien het spel tegen Bayern, Benfica en Real. Daar doe je het gewoon goed tegen en laat je zien dat je Europese subtop bent. Als je de energie ziet die ze gisteravond in 5 mn aan de dag leggen, dan zie je al meer dan ik in een hele wedstrijd tegen Heracles heb gezien.
En nogmaals, kansen zoals van Dolberg moeten er gewoon in op dit niveau want voetballend laat je gewoon zien dat je mee kunt komen. Verhalen dat Real op 50% speelde is natuurlijk Bull shit, geloof ik niets van.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dan kijk je dus alleen naar de wedstrijden waar ze puntverlies leden? Zwolle-uit was ronduit slecht en op bezoek bij Fortuna hadden ze er ook 3 om de oren moeten krijgen. Maar dan loopt het net goed af.

Mwah, die potten speelden ze niet goed maar vind ik niet dat ze door de ondergrens zakten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dus omdat je je in stelt op een gelijkspel speel je op halve kracht? Het een sluit het ander toch niet uit? Kun je net zo goed stellen dat wij ook niet voluit speelden omdat het maar een eerste wedstrijd is.
 

Janssen

Well-known member
Dus omdat je je in stelt op een gelijkspel speel je op halve kracht? Het een sluit het ander toch niet uit? Kun je net zo goed stellen dat wij ook niet voluit speelden omdat het maar een eerste wedstrijd is.

Ik zeg niks over halve kracht. Ik zeg dat ze waarschijnlijk niet op 95% speelden. Misschien was het 80/85%.
 
Bovenaan