ADO - Feyenoord

JMD

Well-known member
kongolo met 1 gele kaart van vorig seizoen? Hoe zit dat dan weer?

Geen idee. Heel apart inderdaad.

Vanaf speelronde 31(ofzo, weet niet precies, maar is ergens eind van het seizoen) tellen gele kaarten mee voor ?n dat seizoen ?n het volgende. Is ergens in de jaren '90 ingevoerd omdat ik meen Korbach zijn spelers die op scherp stonden opdroeg in de 33e wedstrijd een gele kaart te halen zodat ze de 34e wedstrijd zouden missen (Korbach's ploeg was al 'safe'). Een gele kaart in de 34e wedstrijd zou een schorsing voor het nieuwe seizoen hebben opgeleverd. En aangezien er flink wat op scherp stonden (ik meen een stuk of 4-5) haalden al die spelers een gele kaart (beetje zoals Madrid tegen Ajax paar jaar terug).

Om daar wat aan te doen is die regel dus ingevoerd, kan me er wel in vinden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vanaf speelronde 31(ofzo, weet niet precies, maar is ergens eind van het seizoen) tellen gele kaarten mee voor ?n dat seizoen ?n het volgende. Is ergens in de jaren '90 ingevoerd omdat ik meen Korbach zijn spelers die op scherp stonden opdroeg in de 33e wedstrijd een gele kaart te halen zodat ze de 34e wedstrijd zouden missen (Korbach's ploeg was al 'safe'). Een gele kaart in de 34e wedstrijd zou een schorsing voor het nieuwe seizoen hebben opgeleverd. En aangezien er flink wat op scherp stonden (ik meen een stuk of 4-5) haalden al die spelers een gele kaart (beetje zoals Madrid tegen Ajax paar jaar terug).

Om daar wat aan te doen is die regel dus ingevoerd, kan me er wel in vinden.

Ik kan me er totaal niet in vinden. Het is eigenlijk gewoon competitievervalsing.

Maar goed, hup Feyenoord!
 

Kevah

New member
Nooit geweten, opzich is het wel een logische redenatie. Telt dat ook voor gele kaarten uit andere competities (jupiler league of buitenland)?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kan me er totaal niet in vinden. Het is eigenlijk gewoon competitievervalsing.

Maar goed, hup Feyenoord!

Tegenwoordig komt het ook niet massaal voor dat clubs de laatste speelronde al zijn uitgespeeld. Feyenoord was dat zeker niet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van Beek laat even aan Van der Heijden zien hoe je Havenaar moet verdedigen.

En een kans voor Gustafson.
 

JMD

Well-known member
Ik kan me er totaal niet in vinden. Het is eigenlijk gewoon competitievervalsing.
Nee, eigenlijk niet. Want je voorkomt er mee dat coaches expres hun spelers in de 33e ronde een kaart laten halen zodat ze de 34e speelronde missen. En die club kan dan wel uitgespeeld zijn, maar misschien is hun tegenstander nog in de titelrace of tegen degradatie ofzo.

Nooit geweten, opzich is het wel een logische redenatie. Telt dat ook voor gele kaarten uit andere competities (jupiler league of buitenland)?
JL wel (volgens mij), buitenland weet ik niet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van der Heijden was uitstekend tegen Ajax, maar vandaag is hij weer terug op zijn gebruikelijke niveau.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van der Heijden was uitstekend tegen Ajax, maar vandaag is hij weer terug op zijn gebruikelijke niveau.

De tweede helft. De eerste helft was Van der Heijden ook gewoon erg matig tegen Ajax.

We moeten even door een fase heen en hopen dat die 0-1 valt.
 
Bovenaan