Wanneer Achilles'29 straks gewoon verder kan in de tweede divisie concludeer ik dat wanbeleid loont bij de KNVB.
( Jaja, ik begrijp, dat de KNVB kennelijk slechts kan toekijken. Maar ik mag toch aannemen dat de bond al lang op de hoogte is van de financi?le problemen bij de club en dat ze ook weten welke constructie Derks c.s. hebben bedacht en wat bij faillissement de gevolgen kunnen zijn )
De reglementen zijn misschien fout opgesteld, maar daar is nu niets meer aan te doen. Achilles'29 mag dus gewoon blijven spelen in de Tweede Divisie aangezien de club (die de licentie bezit) niet failliet is. Pas als de club niet kan voldoen aan de licentie-eisen kunnen ze uit de competitie gehaald worden.
De reglementen kunnen wel aangepast worden natuurlijk, om te voorkomen dat zo'n situatie in de toekomst nogmaals voor komt.
En dan kun je inderdaad zeggen dat wanbeleid niet afgestraft wordt, maar dat is niet de fout van Achilles'29, want volgens de regels hebben ze nog steeds recht om mee te doen in de Tweede Divisie.