Achilles '29

Sjorro

Active member
Voortbestaan Achilles'29 in gevaar: 45.000 euro nodig

GROESBEEK Achilles'29 moet snel 45.000 euro binnenhalen, anders komt de toekomst van de Groesbeekse voetbalvereniging in gevaar. De club heeft het geld nodig om het seizoen af te maken. De huidige jaargang loopt boekhoudtechnisch tot eind juni.

Mocht het geld niet binnenkomen, dan kan Achilles in het uiterste geval verdwijnen. Maar zo ver is het nog lang niet, stelt Harm Kersten, voorzitter van de raad van toezicht. Kersten is sinds het faillissement van de bv, begin januari, op de achtergrond betrokken bij het runnen van de club. Dat doet hij met een grote groep vrijwilligers.
In januari stelde Kersten dat Achilles 90.000 euro nodig had om het seizoen af te maken. ,,We hebben ons qua kosten keurig aan de begroting gehouden, maar het ontbreekt aan voldoende opbrengsten", zegt Kersten. ,,We moeten het laatste stuk nog dichten. Als dat bedrag niet binnenkomt, moeten de leden beslissen hoe we het verschil kunnen overbruggen. Daar zijn verschillende maatregelen voor te bedenken. Als de leden geen oplossing zien, kunnen ze in het uiterste geval de vereniging ontbinden."
De ledenvergadering is het hoogste bestuursorgaan. De vereniging zit tot de volgende ledenvergadering, woensdag 30 mei, zonder clubleiding. Elrie Bakker-Derks, het enig overgebleven bestuurslid, stapte afgelopen week op. Daarna werd ze niet herbenoemd als interim-bestuurder.
Tijdens de ledenvergadering van vorige week dinsdag lukte het niet een nieuw bestuur te formeren. ,,Er hadden zich onvoldoende kandidaten gemeld", zegt Kersten, die eerder liet weten een breedgedragen bestuur van vijf personen te willen. De raad van toezicht (de vereniging) draagt samen met de raad van commissarissen (van de bv) bestuursleden voor.
Kersten: ,,Ik heb alle leden opgeroepen op zoek te gaan naar kandidaat-bestuursleden."
Tweespalt
Ondertussen houdt tweespalt Achilles in haar greep. Een meerderheid van de leden zou geen mensen van de familie Derks in het nieuwe bestuur willen. Kersten: ,,In de vergadering is dat niet zo geuit. Ik hoor strijdvaardige geluiden en zie serieuze betrokkenheid van leden. Zij willen de vereniging behouden. Maar er is veel teleurstelling en er zijn meningsverschillen."
De nieuwe clubleiding moet het begrotingstekort dichten en het beleid voor de komende jaren bepalen. Kersten zei eerder dat de primaire insteek zal zijn dat de 400 spelende leden kunnen blijven voetballen. Over de ambities met het eerste team zal het nieuwe bestuur een mening moeten vormen, stelt Kersten nu.
 

Deathprod

Active member
Hoofdtrainer Achilles'29 voorstander van ??n FC Groesbeek

GROESBEEK – Arno Arts, hoofdtrainer van Achilles'29 is na het teleurstellende voetbaljaar voorstander van het samenvoegen van de Groesbeekse clubs tot ??n FC Groesbeek. Het Groesbeekse voetbal zit in een behoorlijke dip: waar het jaren geleden floreerde in elftallen in de Hoofdklasse, is het nu voor een groot deel kommer en kwel.

https://rn7.nl/sport/hoofdtrainer-achilles29-voorstander-van-een-fc-groesbeek
 

de waan

Well-known member
Dat er in Groesbeek veel te veel clubs zijn heb ik hier ook wel een gemeld, maar waarom zou De Treffers in vredesnaam gaan fuseren met een failliete boedel.
 

de Kok

Member
De beide topclubs uit Groesbeek en die uit Bunschoten waren destijds de grootste voorvechters van topklassen en later de 2e divisie. Achilles29 sloeg helemaal door met alle gevolgen van dien.
Maar een fusie lijkt me niet opportuun voor het ook moeilijk draaiende Treffers. Kunnen kennelijk niet tegen het financi?le zaterdag geweld op.

Daarom linker rijtje 2e divisie overdragen aan betaalde voetbal. Die clubs zijn er financieel aan toe en misschien ook wel organisatorisch.
 
Dat er in Groesbeek veel te veel clubs zijn heb ik hier ook wel een gemeld, maar waarom zou De Treffers in vredesnaam gaan fuseren met een failliete boedel.

Er is voor De Treffers geen enkele reden om te fuseren, met welke Groesbeekse club dan ook. Laat eerst die clubs die zelf de broek niet meer kunnen ophouden de handen maar ineen slaan. Dat is al moeilijk genoeg, waarschijnlijk zelfs te moeilijk.

Achilles'29 heeft sinds gisteravond een nieuw bestuur. Hopelijk heeft dat bestuur een iets realistischer kijk op voetbalzaken, beter gezegd op financi?n.
 

germania

Member
Er is voor De Treffers geen enkele reden om te fuseren, met welke Groesbeekse club dan ook. Laat eerst die clubs die zelf de broek niet meer kunnen ophouden de handen maar ineen slaan. Dat is al moeilijk genoeg, waarschijnlijk zelfs te moeilijk.

Achilles'29 heeft sinds gisteravond een nieuw bestuur. Hopelijk heeft dat bestuur een iets realistischer kijk op voetbalzaken, beter gezegd op financi?n.

Germania en DVSG(kerkdorp de Horst) gaan de jeugd samen voegen.
 

Joost

Well-known member
Ik denk dat de afstand tussen Germania en Groesbeekse Boys vergelijkbaar is maar het antwoord is ja.
 

germania

Member
Inderdaad, 2X te klein om de teams goed te vullen dus gaan ze het zo proberen.
Afstand tussen beide clubs is inderdaad groot.
Germania bijna in Nijmegen en DVSG bijna in Deutsland.
 

Sjorro

Active member
ik hoop voor ze dat het positief uitpakt. Onze samenwerking tussen Treffers zondag 2 en Rood Wit zondag 2 is uitstekend verlopen. Volgend seizoen gaan we weer verder. Alleen op sportief gebied ligt hierin nog wat uitdaging :oops:
 
Bovenaan