Achilles '29

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat jullie het niet eens zijn met de conclusie van bqandy.

Daarom moeten de eisen ook omlaag, zoals hierboven aangegeven. Het zal me niet verbazen als er clubs zijn die wel willen promoveren, maar het niet aandurven. Al geeft Joost wel terecht aan dat Achilles toch vooral zelf problemen heeft veroorzaakt.

Al heb ik geen probleem met vrijwillig promotie, maar dat is een andere discussie!
 

Hankie

Well-known member
Dat laatste lijkt mij ook.
Achilles had in 2013 diverse financi?le problemen. ( En trouwens Harrie Derks priv? ook )
Achilles dacht door te promoveren naar de JL uit de problemen te komen en Derks was zo trots als een pauw met 7 staarten.
Na 1 jaar JL was de schuld echter al behoorlijk opgelopen.
Echt waar? Pfoe dat niemand dat wist joh.
 

SanMark.

Well-known member
Waarmee jij indirect lijkt te zeggen: Geen verplichte promotie naar de Jupiler League.

Tuurlijk wel. Licentie eisen naar beneden, en er kan gewoon gepromoveerd worden. Zo lang de clubs maar niet ten koste van alles te hoog willen blijven spelen want dan gaat het verkeerd.

En daar heb je op elk niveau gezien dat het verkeerd gaat.

Denk dat de gehele ere divisie de afgelopen 20 jaar een fase heeft gehad dat ze een te grote broek hebben aangetrokken. Zullen we dan maar overleggen geen Europees voetbal voor de top5 a 6 meer want dan is de kans alleen maar aanwezig dat ze failliet gaan, geen promotie en degradatie uit de ere divisie want dan is de kans alleen maar aanwezig dat de desbetreffende clubs failliet gaan.
 

Unregistere

Well-known member
En die spelers die gaan dat ook doen voor een appel en een ei? Nee, van de 1e selectie zullen er zeker 10 tot 15 vertrekken.

Maar vertrekken wordt als ik het goed begrijp dan ook niet eenvoudig voor ze, want als ze inderdaad als leden van de vereniging worden gezien en dus onder de normale overschrijvingsregels vallen, dan is een overstap niet zo makkelijk. Stoppen betekent dan dat ze wellicht enige tijd niet mogen voetballen. Al is er misschien altijd nog een escape naar het buitenland.
 

SanMark.

Well-known member
Genoeg over gezegd, nl dat WKE na een doorstart op het laagste niveau moest beginnen en dat Achilles dat probeert te voorkomen.
Dat die clubs niet gelijk zijn weet ik.
En je begint alweer aardig irritant te stalken.

Probeer gewoon eens je ongelijk toe te geven. Overal plump jij je mening als een feit neer. Je word er op gewezen dat je fout zit en daar ga je tegen in. Persoon x komt met feiten en argumenten en dan daarna geef jij niet meer thuis.
 

Sjorro

Active member
Hoe kan het in hemelsnaam, dat de KNVB dit allemaal heeft kunnen laten gebeuren? Ruim anderhalf jaar geleden was er al een miljoenenschuld, na die tijd is er geen enkele (financi?le) verbetering geweest. Met het huidige licentiesysteem had dit toch eerder opgepakt moeten worden?
 

Unregistere

Well-known member
De KNVB checkt aangaande de licentie-eisen de cijfers van de vereniging en niet van een eventuele bv, volgens mij. Waarschijnlijk was er daarom geen aanleiding om aan de bel te trekken.
 

Sjorro

Active member
De KNVB checkt aangaande de licentie-eisen de cijfers van de vereniging en niet van een eventuele bv, volgens mij. Waarschijnlijk was er daarom geen aanleiding om aan de bel te trekken.

Ik neem aan dat toch ook het hele plaatje onder de loep genomen wordt? In dit geval de BV en de vereniging als licentiehouder?
 

Pascallovic

Well-known member
Och, zo'n curator die gaat dreigen en een Achilles die het heeft over dat afspraken moeten worden nagekomen.:werder:
 

Unregistere

Well-known member
Ik neem aan dat toch ook het hele plaatje onder de loep genomen wordt? In dit geval de BV en de vereniging als licentiehouder?

Nee, volgens mij niet. Maar heb hier de matrix met licentie-eisen even niet bij de hand, dus kan niet citeren wat ze exact vragen. Maar het staat mij wel bij dat het ze puur om de vereniging gaat.
 

Joost

Well-known member
Nee, volgens mij niet. Maar heb hier de matrix met licentie-eisen even niet bij de hand, dus kan niet citeren wat ze exact vragen. Maar het staat mij wel bij dat het ze puur om de vereniging gaat.

Dit is het laatste onderdeel;

Financieel Kader
F.01 Jaarstukken voorzien van samenstelverklaring
F.03 Begroting
F.05 Betalingsachterstand uit transfers
F.06 Betalingsachterstand bij werknemers
F.07 Betalingsachterstand bij Belastingdienst
F.08 Meldplicht club zijnde schuldeiser
F.09 Meldplicht wezenlijke wijzigingen financi?le positie
 

De Groene Scout

Well-known member
Volgens mij heeft de KNVB juist niets met al die BV's te maken. Dat is ook de reden dat veel verenigingen hun 1e selectie of spelers onderbrengen in en aparte BV. Zo blijft de rest van de vereniging redelijk buiten schot mocht het echt mislopen bij die BV.
 

Joost

Well-known member
Volgens mij heeft de KNVB juist niets met al die BV's te maken. Dat is ook de reden dat veel verenigingen hun 1e selectie of spelers onderbrengen in en aparte BV. Zo blijft de rest van de vereniging redelijk buiten schot mocht het echt mislopen bij die BV.

Natuurlijk worden die bij de KNVB meegenomen. Maar de controle ligt in eerste instantie bij de fiscus.
 
Bovenaan