6e speelronde

de waan

Well-known member
Wat mij betreft wordt er vanaf nu voor protesteren direct geel getrokken. Dat is echt een voetbalziekte.
 

JMD

Well-known member
Allereerst. Parkstedelingen zijn kritisch, dat is algemeen bekend. Het glas is altijd halfleeg in plaats van halfvol. Laag opgeleid en murw gebeukt door een paar sociale ontwikkelingen. Ik raad je aan het boek 'Het geluk van Limburg' van Marcia Luyten eens te lezen die dat prachtig omschreven heeft. Dat boek heeft vorig jaar de prijs voor het beste journalistieke boek van het jaar gewonnen.
Ontzettend mooi boek inderdaad. Spreekwoordelijk in 1 adem uitgelezen.

Dan nog de combinatie Nijhuis en Roda. Nijhuis behoort samen met Ed Janssen en Pol van Boekel tot het befaamde trio dat door de KNVB jarenlang weg is gehouden uit Kerkrade omdat ze na afloop steeds mochten uitleggen dat ze op basis van de TV beelden toch inderdaad niet de juiste beslissingen hadden genomen. Nijhuis is ook de enige geweest die voor vandaag dusdanig kwaad bloed zette dat hij moest staken.
Bleven er dan uberhaupt nog scheidsrechters over die Roda mochten fluiten?
Kom op zeg.

Ik kan me sowieso nog een Roda - PSV herinneren waarin PSV bij een 0-1 stand geen penalty kreeg terwijl er dat wel 1 had moeten zijn, en even later werd Depay onterecht weggestuurd en won Roda met 2-1. Verder uit de Jol-tijd herinner ik me nog een Roda - Ajax waarin een Ajacied dubieus werd weggestuurd en waardoor Roda nog een puntje pakte. Zo heb je als elke ploeg de scheids soms mee en soms tegen (en ja, als topploeg over het algemeen meer mee dan tegen), daar zit echt geen verschil tussen de clubs op plaats 10 t/m 18. Soms heb je pech, soms niet. Get over it.

Dat Nijhuis dingen van vorige week moet onthouden (of een ploeg wel of niet kreeg waar het recht op heeft) slaat nergens op. Dan kan ie wel aan de gang blijven.

Heb de samenvatting gezien en zag vooral een hoop dommigheid aan Roda-kant, d??r zou ik me zorgen over maken. Niet over Nijhuis of welke man in het zwart dan ook.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Precies.

Het zit gewoon verankerd in die club.

Jong Roda kreeg hier maandag met 6-0 op de kloten en trainer Vd Leur zeikt na afloop alleen maar over de grensrechter, omdat volgens hem de eerste drie doelpunten buitenspel waren. Houd toch op man. Jankclub.
 

JMD

Well-known member
Zijn er nog Feyenoorders/PSVers hier die in het stadion zitten later vandaag?
 

Joost

Well-known member
Het zit gewoon verankerd in die club.

Heb jij iemand de eerste 4 duels van het seizoen vanuit Kerkrade aanmerking horen maken op de arbitrage?

Heb je het afgelopen seizoen continue gezanik gehoord?

Ja er wordt geklaagd als de arbitrage fout zit, dat doen ze in Kerkrade maar ook in Enschede, Tilburg, Heerenveen en Amsterdam. En zat de arbitrage deze ?n vorige week fout; ja.

Het enige dat echt verankerd is, is jou gezanik dat er vanuit Kerkrade niet geklaagd mag worden als de ploeg benadeeld wordt. Er zijn flink wat seizoenen geweest waarin die balans erg ver in Roda's nadeel uitviel terwijl dat andersom gewoon niet zo is geweest.

@JMD;
Nijhuis hoeft dat niet te onthouden, liever niet zelfs. Maar in de hoofden van het publiek blijft dat wel hangen.

En geloof me, het team krijgt er erger van langs dan Nijhuis.
 

Batigoal

Well-known member
Eerste half uur kan Sparta vrijuit voetballen en komt NEC zelden tot een aanval. Het is jammer dat Sparta nog geen tweede treffer heeft gemaakt, dan lijkt mij de wedstrijd namelijk al klaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zijn er nog Feyenoorders/PSVers hier die in het stadion zitten later vandaag?

Volgens mij geen Feyenoorders. Ik zit straks met de usual suspects in de Irish pub te kijken. Volgend jaar maar weer eens gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb nooit begrepen waarom men voorheen voornamelijk Belgen haalde, maar niet over die andere grens keek. Het is in het voetbal heel gebruikelijk om spelers uit je buurlanden te halen en in de 2e en 3e Bundesliga spelen prima haalbare voetballers. Zo'n Von Haacke is tactisch en technisch gewoon een aanwinst.
 

gevegt

Well-known member
Opstelling PSV: Zoet; Arias, Isimat, Moreno, Willems; Guardado, Pr?pper, Hendrix; Pereiro, De Jong en Narsingh.

Opstelling Feyenoord: Jones; Karsdorp, Botteghin, Van der Heijden, Kongolo; El Ahmadi, Kuyt, Vilhena; Berghuis, J?rgensen, Toornstra.
 

Batigoal

Well-known member
Vrijwel alle Eredivisie-teams zijn weleens vertegenwoordigd geweest, maar hebben we op DVK of SQ ooit weleens een NEC-fan gehad?
 

JMD

Well-known member
Opstelling PSV: Zoet; Arias, Isimat, Moreno, Willems; Guardado, Pr?pper, Hendrix; Pereiro, De Jong en Narsingh.

Opstelling Feyenoord: Jones; Karsdorp, Botteghin, Van der Heijden, Kongolo; El Ahmadi, Kuyt, Vilhena; Berghuis, J?rgensen, Toornstra.

Lijkt me van PSV de meest logische 11.

Hups PSV!!!
 

SanMark.

Well-known member
Heb jij iemand de eerste 4 duels van het seizoen vanuit Kerkrade aanmerking horen maken op de arbitrage?

Heb je het afgelopen seizoen continue gezanik gehoord?

Ja er wordt geklaagd als de arbitrage fout zit, dat doen ze in Kerkrade maar ook in Enschede, Tilburg, Heerenveen en Amsterdam. En zat de arbitrage deze ?n vorige week fout; ja.

Het enige dat echt verankerd is, is jou gezanik dat er vanuit Kerkrade niet geklaagd mag worden als de ploeg benadeeld wordt. Er zijn flink wat seizoenen geweest waarin die balans erg ver in Roda's nadeel uitviel terwijl dat andersom gewoon niet zo is geweest.

@JMD;
Nijhuis hoeft dat niet te onthouden, liever niet zelfs. Maar in de hoofden van het publiek blijft dat wel hangen.

En geloof me, het team krijgt er erger van langs dan Nijhuis.

Kom op man, bijna het enige wat jij doet is huilen over de scheidsrechters en zeggen in welk jaar die scheidsrechter ook al eens fout gefloten heeft tegen Roda.

Oeverloos gehuil altijd. Stop eens met zeiken over dingen waar je geen invloed heb. ( en in dit geval heeft Roda enorm veel invloed erop want als zij niet lopen te zeiken blijf je veel langer met 11 man staan.) Merendeel van jou wedstrijdposten mbt over Roda gaat over de arbitrage.
 
Bovenaan