6e speelronde

Max

Administrator
Forumleiding
Tering wat een lul die scheidsrechter. Ziet een speler met kramp en helpt niet eens even.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toch een goed punt voor Excelsior. Al leek er heel even nog iets meer in te zitten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Werkelijk iedereen die er iets over zegt op tv, geeft Nijhuis 100% gelijk.

Nu Joost nog. Je kunt het best.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Eindelijk een scheidsrechter met lef, zouden er bij bv meer van mogen zijn. Gewoon klasse. Afstraffen dat gezeur en dat irritante vasthouden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat heeft die Zeneli een heerlijk simpele en effectieve schaarbeweging in huis zeg.
 

Jef400

Well-known member
Gewoon 2x een terechte kaar voor een overtreding en daarna ongelooflijk dom gereageerd, terwijl je weet dat Nijhuis daar niet van gediend is.
Dan is het goed gehandeld. Over Roda JC heb ik mij woorden wel eens vuilgemaakt. Als ik daar heen ga dan zal het het uitvak worden. Heb geen zin daarmee ge?dentificeerd te worden. Kansloze stad trouwens ook dat kirchroa.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Op Fox lieten ze zien wat er gebeurde. Eerst applaudisseren en daarna blijven praten.

Wat mij betreft wordt hier veel strenger tegen opgetreden. Altijd maar dat verongelijkte gezeur van die spelers. Bij zowat elke beslissing staat er een legertje om de scheids. Aanpakken die hap.

Mooi overigens dat Schaars St Juste op z'n flikker geeft na die domme gele kaart. Zo'n speler hadden we zo ontzettend nodig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
6e speelronde

Een van de ijdeltuitjes. Vorige week hadden wij de respect scheidsrechter. Die had ook weer even aandacht nodig. Mini opstootje tussen een Hagenees en een Feyenoorder was allang onderling opgelost en toch even fluiten om een nutteloze speech af te steken.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Het spijt me wel Joost, maar jij bent fan van een enorme pauperclub en jullie aanhang bestaat voor een deel uit verongelijkte jankmuilen.


Je wordt van het kastje naar de muur gespeeld voor rust, er zit geen enkele lijn in bij jullie, die trainer wisselt elke week z'n halve elftal en die rode kaarten zijn ongelooflijk onnozel van jullie eigen spelers. Die Anagu of hoe die malloot heet. Die pakt dom rood tegen Ajax en nu gewoon weer. Niet te filmen. Het zou je sieren om je pijlen daar eens op te richten en op dat rukelftal van jullie dat onsamenhangend betonvoetbal speelt.
Maar het enige wat jullie kunnen is jammeren en de scheidsrechter beledigen.

Je trekt conclusies die niet waar zijn en legt verbanden die er niet zijn.

Allereerst. Parkstedelingen zijn kritisch, dat is algemeen bekend. Het glas is altijd halfleeg in plaats van halfvol. Laag opgeleid en murw gebeukt door een paar sociale ontwikkelingen. Ik raad je aan het boek 'Het geluk van Limburg' van Marcia Luyten eens te lezen die dat prachtig omschreven heeft. Dat boek heeft vorig jaar de prijs voor het beste journalistieke boek van het jaar gewonnen.

Die instelling reflecteert ook op het elftal. Ik denk dat er weinig clubs zijn waar het publiek zo ontzettend kritisch is richting het eigen elftal. Je bewering dat er niet naar het elftal wordt gekeken in eerste instantie klopt niet, iedereen ziet dat dit team een hoop kwaliteit te kort komt en klaagt er op los. Desalniettemin begon Roda vandaag gewoon goed en was het een aantal keer gevaarlijk. Heerenveen scoort vervolgens uit de eerste de beste mogelijkheid en daarna was Roda helemaal nergens meer. Ook niet met 11 man.

Dan nog de combinatie Nijhuis en Roda. Nijhuis behoort samen met Ed Janssen en Pol van Boekel tot het befaamde trio dat door de KNVB jarenlang weg is gehouden uit Kerkrade omdat ze na afloop steeds mochten uitleggen dat ze op basis van de TV beelden toch inderdaad niet de juiste beslissingen hadden genomen. Nijhuis is ook de enige geweest die voor vandaag dusdanig kwaad bloed zette dat hij moest staken.

Ook vandaag was het geen gelukkige combinatie. Houdt daarbij in je achterhoofd dat de ploeg vorige week een onterechte strafschop tegen kreeg die aan de basis stond van de nederlaag. Nijhuis weigert om Church een strafschop te geven. Onder andere door het twitteraccount van SC Heerenveen omschreven als 'te licht voor een penalty'. Gewoon een overtreding dus waar hij aan de andere kant van het veld Larsson wel een vrije trap voor gaf die hij binnenschoot.

Niet veel later krijgt Ajagun geel voor praten. Nijhuis zegt na afloop op de radio dat hij daar zeer streng in is, dat hadden de spelers kunnen zien aan Bacuna die hij vorige week daarvoor geel gaf. Klein detail is dat Bacuna wel 6 keer mocht babbelen over de arbitrage en dat Ajagun en daarna ook Kum en St. Juste bij de eerste de beste keer gelijk geel kreeg. Wellicht beide correct volgens zijn reglement maar zijn consequentheid verandert schijnbaar wekelijks.

Nog twee feiten die niet kloppen in je stuk;
Dat Annistasiou wekelijks goochelt met de opstelling klopt niet. De 11 die begonnen waren dezelfde als afgelopen week bij Go Ahead. En in vergelijking met de wedstrijd daarvoor tegen Willem II is alleen Rutjes voor Milec gekomen, die is geblesseerd en speelde Da Silva voor Boysen.

Ananou kreeg rood tegen Ajax, vandaag kreeg Ajagun rood.
 

Pascallovic

Well-known member
Als Nijhuis hiermee was begonnen in speelronde 1 hadden de spelers het inmiddels geweten. Nee, dan ga je plotseling in speelronde 6 op praten letten. Lekker consequent allemaal.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vind het wel leuk dat zelfs Roda fans zeggen dat de kaarten terecht waren. En Pascallovic, het was niet om 'praten', maar om in woord en gebaar protesteren/cynisch applaus + zeiken.

Joost, die yuko op Ajagun waar jij het over had, dat was helemaal niks, ben je dat met me eens?
 

Joost

Well-known member
Ik vind het wel leuk dat zelfs Roda fans zeggen dat de kaarten terecht waren. En Pascallovic, het was niet om 'praten', maar om in woord en gebaar protesteren/cynisch applaus + zeiken.

Joost, die yuko op Ajagun waar jij het over had, dat was helemaal niks, ben je dat met me eens?

Ik heb nog geen beelden gezien maar was er in het stadion erg van overtuigt dat Ajagun neergehaald werd.

Over de gele kaarten voor vasthouden is niemand pissig, wel over de andere twee. Volgens de letter van de wet heeft Nijhuis gelijk maar dit is dan wel de eerste keer dat hij het op dusdanige consequente manier doet.
 
Bovenaan