5e speelronde

Pascallovic

Well-known member
Wordt het echt elke weer slechter? Want ik lees de laatste weken steeds teksten als (niet specifiek van jou): 'de eerste X minuten was het het slechtste Ajax wat ik ooit heb gezien'. Dat lijkt me dus wel een beetje overdreven...
Als je tegen dit FC Twente geen schot tussen de palen kunt krijgen in de eerste 60 minuten, dan ga je echt richting die teksten. De domheid van de spelers echt niet te beschrijven. Die Viergever bij zijn kaart en 30 seconden later hoort hij gewoon rood te krijgen. Simpele passes die fout gingen en die 1-0. Gewoon een doodspelmoment waar ze die balaag op de 11 meter stip kunnen geven en vrij binnenschieten. Kansloos niveau noem ik dat en echt slechter heb ik ze niet gezien. Kijkend ook naar het Jupiler League elftal waar je tegenover staat.

Joost

Well-known member
Die 2e gele kaart voor Fisher slaat natuurlijk nergens op. Ik noem dat eerder een overtreding van die speler van Zwolle

PES5

Administrator
Forumleiding
Frank de Boer vond anders dat Ajax het zelf had nagelaten om te winnen. Wie bij de Amsterdammers haalt hem terug in de realiteit? Hij gelooft het nog echt ook. En inderdaad, wat een foeilelijk uitshirt.

Joost

Well-known member
Frank de Boer vond anders dat Ajax het zelf had nagelaten om te winnen. Wie bij de Amsterdammers haalt hem terug in de realiteit? Hij gelooft het nog echt ook. En inderdaad, wat een foeilelijk uitshirt.

Dat heet het Ajax-syndroom, Danny Blind heeft daar ook last van.

Pascallovic

Well-known member
Na de 2-2"had je hem nog kunnen pakken met een tegenstander die er doorheen zat. Dus die opmerking kan ik nog wel begrijpen. Niet dat de uitslag onterecht was hoor.

SanMark.

Well-known member
En een keeper die toegeeft dat die hem raakte. Ging Sanogo nog steeds makkelijk liggen, maar het was dus gewoon een terechte penalty.

Al kom je er inde eredivisie nog redelijk vaak mee weg, als je vier van de vijf wedstrijden matig speelt ga je vanzelf eens punten verspelen.

Als je gewoon 4 jaar zeer matig speelt ga je ??n jaar niet kampioen worden.

Eef de Kip

Well-known member
Hou toch op, hoe duidelijk kan die penalty zijn.

Jammer dat je 2 punten verliest, hoe matig je ook speelt dan nog tik je die gasten weg maar goed, als je 2-0 achter staat dan vind ik een gelijkspelletje nog wel ok. We hoeven ook niet 34 keer te winnen om kampioen te worden.

Max

Administrator
Forumleiding
5e speelronde

Benieuwd hoe lang Twente het volhoudt. Ik verwacht toch wel relatief makkelijke winst voor Ajax. Zal El Ghazi weer gaan scoren?

Ahum.

EDIT: Ik zie dat Jamel er ook al scherp op was.

Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Waarom kreeg Gudelj eigenlijk geen rood? Dat schot leek er ook in te gaan.

Pascallovic

Well-known member
Waarom kreeg Gudelj eigenlijk geen rood? Dat schot leek er ook in te gaan.
Scheids was sowieso dramatisch gisteren. Viergever hoor je 2x geel te geven in 30 seconden. Hands van Gudelj penalty, terwijl in de eerste helft hij hem niet geeft als FC Twente hands maakt. Vond het geen rood voor Gudelj hoor. Valt niet te zien in hoeverre er een doelpunt wordt voorkomen. Die penalty van Ajax had hij van mij ook niet hoeven geven. Sanogo gaat al voor het contact naar de grond. Als laatste had hij nog een zooi aan andere kaarten moeten geven aan beiden ploegen in de wedstrijd. Ik ga niet beweren dat hij een ploeg bevoordeeld of benadeeld heeft. Hij was gewoon aan beiden kan heel slecht en heeft heel veel momenten verkeerd beoordeeld.

Joost

Well-known member
Scheids was sowieso dramatisch gisteren. Viergever hoor je 2x geel te geven in 30 seconden. Hands van Gudelj penalty, terwijl in de eerste helft hij hem niet geeft als FC Twente hands maakt. Vond het geen rood voor Gudelj hoor. Valt niet te zien in hoeverre er een doelpunt wordt voorkomen. Die penalty van Ajax had hij van mij ook niet hoeven geven. Sanogo gaat al voor het contact naar de grond. Als laatste had hij nog een zooi aan andere kaarten moeten geven aan beiden ploegen in de wedstrijd. Ik ga niet beweren dat hij een ploeg bevoordeeld of benadeeld heeft. Hij was gewoon aan beiden kan heel slecht en heeft heel veel momenten verkeerd beoordeeld.

Rood voor Gudelj was absoluut niet, er staat nog een keeper achter en of de bal op doel ging betwijfel ik ook.
Maar hoe kun je twijfelen aan die strafschop voor Ajax? De keeper mist de bal volkomen en neemt alleen de speler mee. Ik zie in de herhalingen ook niet dat Sanogo al aan het vallen is, hoogstens dat hij opspringt om de inkomende keeper te ontwijken.

Pascallovic

Well-known member
Rood voor Gudelj was absoluut niet, er staat nog een keeper achter en of de bal op doel ging betwijfel ik ook.
Maar hoe kun je twijfelen aan die strafschop voor Ajax? De keeper mist de bal volkomen en neemt alleen de speler mee. Ik zie in de herhalingen ook niet dat Sanogo al aan het vallen is, hoogstens dat hij opspringt om de inkomende keeper te ontwijken.
Dat opspringen zie ik niet, maar wellicht is dat omdat Sanogo niet van de grond komt, dat het op vallen lijkt voordat er contact is. Hij ging wat mij betreft te opzichtig voor de strafschop. Wellicht heeft het met het chagrijn van de wedstrijd van gisteren te maken dat ik er niet veel in wil zien.

Bovenaan