inhethoekje
Active member
Vooral het Oosten van Limburg is nagenoeg volledig analfabeet.
Nu snap ik waarom BV nooit wilde zeggen waar hij geboren was.
Een hoop ''gullie'' en hullie'' geschreeuw dus na een paar opmerkingen gelezen te hebben ben ik ermee gestopt.
Nu ben ik geen taalpurist maar ik schaam me soms nog meer hoe de Nederlandse taal achteruit holt in gesproken en in schrijf stijl dan hoe we over vluchtelingen denken.
Mecca Hanefi:
''gaat niet naar goeddoel enigste goeden doel waar jullie geld na toe sturen is hun eigen zak. dit zijn de tijden van mensen die liegen krijgen een podium en de waarheid krijgt de zwarte lenz''
mg:
Je gaat de reacties toch niet lezen? Gewoon wat ongefundeerd neerplempen.
Daarom is het Limburgs ook een fonetische taal dus, dat je precies zo schrijft als je het uitspreekt???
In tegenstelling tot Nederlands waar je alles anders uitspreekt dan je het schrijft?
Wat dacht je van 'analfabeet'. Fonetisch een ramp, toch kan iedereen het uitspreken.
Nu ben ik geen taalkundige, maar het lijkt me dat Frans en Duits, minimaal zo lastig voor ons zijn.
Geen last van, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik altijd de rust zelve ben.adrenaline,bijkans iedereen laat de ''na'' weg in het woord.
Geen last van, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik altijd de rust zelve ben.
Jij bent daarin de ''enigste''.
Wat is het verschil tussen 'enige' en 'enigste' ?
Je wist het zelf dus ook niet.Zodra je wilt aangeven dat je van iets of iemand maar ??n exemplaar in bezit hebt (zoals: ik heb maar ??n kind, dit is mijn enige kind), dan spreken wij van enige. Als ditzelfde kind handtasjes draagt en zijn eerste woordje ‘prada’ is, dan spreken wij van enigste. Dit kind is namelijk ‘enig’ (lees: extreem verwijfd en is gedoemd om gepest te worden).
Gekopieerd van ; Taalnatie.
Onzin. Het kan wel.Net zoiets als mensen zeggen dat ze 110 % (of meer) hebben gegeven of gaan geven als ze iets gaan ondernemen.
Kan niet!!!
adrenaline,bijkans iedereen laat de ''na'' weg in het woord.
Hoe dan?Onzin. Het kan wel.
Als rekenleraar zou je dat moeten weten.Hoe dan?
Als rekenleraar zou je dat moeten weten.
adrenaline,bijkans iedereen laat de ''na'' weg in het woord.
Intelgentie lees ik ook vaak.