Ik heb ook al die jaren nooit begrepen wat iemand bezielt om daar op een plein te gaan staan. Er is niks te zien, er gebeurt niks, je staat naar een paar figuren die radio maken te kijken. Het is geen echte kijksport om het maar eens zo te zeggen.
Ik was er met een grote vriendengroep dus het was erg gezellig. Natuurlijk sta je niet de hele tijd naar dat scherm te gapen, vandaar dat Janssen ook zegt dat alleen de eerste rijen echt enthousiast meedoen.
Bij dat huwelijk is de aandacht natuurlijk een stuk groter voor wat er in dat huis gebeurt maar verder kun je sowieso helemaal niet goed zien wat er binnen gebeurt, je ziet het meest op het grote scherm dat hetzelfde uitzendt als je thuis kan zien. En waarom het zo druk is, dat gebeurt altijd bij zulke evenementen. Dit is wel iets unieks voor de regio, dan willen toch heel veel mensen dat in het echt zien. Met een drankje erbij en deze temperatuur is het dan al gauw gezellig. Zelfs mijn oma van 89 is deze week iedere dag eventjes gaan kijken.
Zo druk als gisteren heb ik het deze week overigens nog niet gezien. Niet alleen het plein rond het huis was helemaal vol met een wachttijd van ruim een uur, ook het andere plein was helemaal vol. Daar speelde coverbandjes.