33e speeldag

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja hij is er nog maar net, maar vandaag maakt ook JJ een zwakke beurt. Een redelijke helft tegen Groningen en een aardige fase tegen Heracles, maar verder is het nog net zo slap en steriel als onder JOR.En waarom maar blijven proberen met Yuki en Ben Sjokstra?Zoals Yuki vandaag zijn corners trapt en hoe hij bleef stilstaan toen NAC die enorme kans kreeg na rust? Dat straalt toch werkelijk niks uit? Waarom krijgt Kongolo geen kans? Waarom weer hopen op Mihajlovic die hier nog nooit heeft laten zien dat hij plezier heeft. Waarom Sjokstra boven Thorsby, die geen toekomst heeft hier, maar wel ontzettend hard werkt. Zet dat af tegen Yuki. Het is toch godsgeklaagd hoe slap je vandaag weer speelt. En dan speel je zo'n eerste helft en dan wissel je niet als trainer. Dat is een middelvinger naar je publiek. Jansen heeft zichzelf vanmiddag een brevet van onvermogen opgespeld. Hij is dus ook niet de man die hier hard kan ingrijpen bij deze karakterloze groep.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Lokwinske Ajacieden!

Ik wil nog even de puike prestatie van Emmen benoemen. Zonder geld en met veel Nederlandse spelers heel herkenbaar voetbal spelen en er keurig in blijven! Fortuna dankzij een heel goede eerste seizoenshelft ook knap. Al verprutsten ze het na de winterstop nog bijna met hun 'aanwinsten' uit alle windstreken.

Daarnaast een bizar goede tweede seizoenshelft voor Groningen. Zonder spektakel toch een heel degelijke ploeg geworden met powervoetbal. Knap van Buijs!
 

erka

Well-known member
Lokwinske Ajacieden!

+1

Ik wil nog even de puike prestatie van Emmen benoemen. Zonder geld en met veel Nederlandse spelers heel herkenbaar voetbal spelen en er keurig in blijven! Fortuna dankzij een heel goede eerste seizoenshelft ook knap. Al verprutsten ze het na de winterstop nog bijna met hun 'aanwinsten' uit alle windstreken.

+1 voor Fortuna en +100 voor Emmen. Wat die gedaan hebben is echt onwaarschijnlijk knap.

Daarnaast een bizar goede tweede seizoenshelft voor Groningen. Zonder spektakel toch een heel degelijke ploeg geworden met powervoetbal. Knap van Buijs!

30 uit 16. Groningen staat over 2019 vierde, na Ajax (37), AZ (33) en PSV (32). En maar 12 tegengoals wat het minste is van allemaal.
 

Pascallovic

Well-known member
+1 voor Fortuna en +100 voor Emmen. Wat die gedaan hebben is echt onwaarschijnlijk knap.
Inderdaad een wereldprestatie van beiden ploegen. Echt niet verwacht dat ze zomaar even top 15 zouden spelen. Ook gewoon op basis van goed voetbal, binnen de mogelijkheden die er zijn bij die clubs natuurlijk.
 

Atreides

Well-known member
Inderdaad een wereldprestatie van beiden ploegen. Echt niet verwacht dat ze zomaar even top 15 zouden spelen. Ook gewoon op basis van goed voetbal, binnen de mogelijkheden die er zijn bij die clubs natuurlijk.

En dat ??n ronde v??r het einde, met beiden een thuisduel.
 

Bernardo

Well-known member
En toch hebben best veel ploegen dat gepresteerd de laatste jaren die gepromoveerd zijn. Blijkbaar is het niveau verschil niet zo groot. Maakt de prestatie niet minder knap. Beetje goed beleid en paar sterkhouders en je komt een heel eind tegenwoordig.
 

Atreides

Well-known member
En toch hebben best veel ploegen dat gepresteerd de laatste jaren die gepromoveerd zijn.

Absoluut. Net als dat promotie makkelijker is geworden.

Blijkbaar is het niveau verschil niet zo groot. Maakt de prestatie niet minder knap. Beetje goed beleid en paar sterkhouders en je komt een heel eind tegenwoordig.

Gek genoeg zien we 'in Europa' precies het tegenovergestelde. De Fc Emmen en Sittard (al heten ze hier Ajax en PSV) moet wel heel veel wedstrijden winnen om in de finale te komen. Het knock-out systematiek of de poules zijn een gigantisch voordeel voor de rijkere en grotere clubs.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van harte gefeliciteerd, Ajacieden! Zwaar verdiend kampioenschap natuurlijk. Speciale vermelding voor Reinoud, die al jaren het Feyenoord- en Heerenveengeweld in ons vriendengroepje doorstaat, daarin nooit stookt en altijd sportief is. Hem gun ik dit succes het meeste.

Wat Feyenoord betreft een illustratief einde van een dramatisch seizoen. Zo krijgt ook een periode van 14 jaar seizoenkaarthouder voor mij een passend einde. Jammer van het afscheid van Gio en RvP, die had ik wel een mooi einde gegund. Maar net als de wedstrijd was ook dat afscheids'feestje' dramatisch slecht. Wie verzint er in vredesnaam dat het leuk is om Sander de Kramer daarvoor de presentatie te laten doen?
 

Abubakari

Well-known member
Beter na 37 seconden op achterstand dan 5 tellen voor tijd, maar ik werd wel even serieus bleek om de neus. Gelukkig stond the Hunter weer op de juiste plek en daarna was het lang spannend maar mede dankzij AZ een geweldig einde van deze speelronde.

Woensdag was erg, het klinkt misschien raar maar als Ajax de titel nu nog verspeelt had aan PSV had ik daar nog veel meer van gebaalt dan van woensdag. Gelukkig bleef Ajax dat bespaart, sterker nog, 25 minuten na afloop was de Arena nog vol en stond iedereen vast de titel te vieren. Dit was voor mij de spannendste middag van het seizoen, lekker alleen thuis, ongeremd schreeuwen, zenuwpezen en juichen. Heerlijke middag, geweldig slot.

Verder ook lekker dat Groningen dat lamme Willem II voorbij is, dat Emmen safe is, enige minpunt deze middag was het afscheid van RvP. Dat gun je zo'n man niet. Al vind ik het ook wel weer totaal des Feyenoords.

Een ieder dank voor de felicitaties, wel mooi, net als in 2011 op 15 mei de titel pakken. Bij de Graafschap of all places.
 

JMD

Well-known member
Wat Feyenoord betreft een illustratief einde van een dramatisch seizoen. Zo krijgt ook een periode van 14 jaar seizoenkaarthouder voor mij een passend einde. Jammer van het afscheid van Gio en RvP, die had ik wel een mooi einde gegund. Maar net als de wedstrijd was ook dat afscheids'feestje' dramatisch slecht. Wie verzint er in vredesnaam dat het leuk is om Sander de Kramer daarvoor de presentatie te laten doen?
Wie???

Je stopt als seizoenkaarthouder? Geen tijd meer?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding

Dat vroeg ik me dus ook af. Schijnt ??n of andere vent van tv te zijn. Verschrikkelijk was het. Overdreven schreeuwen, net doen alsof hij op een kinderfeestje was. Totaal ongepast. Plus de zwaar gedateerde Leen Huizer natuurlijk. En ook heel vals zingende Do.

Je stopt als seizoenkaarthouder? Geen tijd meer?

Nee, ik ben er gewoon klaar mee. Sinds het kampioenschap is de tendens rond de club ontzettend negatief geworden. Feyenoord pretendeert een topclub te zijn, door o.a. te streven naar een megalomaan stadionproject en het hermetisch afsluiten van het trainingscomplex. Hierdoor is er een enorme kloof tussen bestuur en supporters ontstaan. Terwijl er op het veld geen progressie te zien is, eerder achteruitgang. Dit zorgt ervoor dat de fanatiekste supporters zich steeds minder bezig houden met het cre?ren van sfeer waar het Legioen ooit om bekend stond (het is tegenwoordig gewoon tam, bij bijna elke willekeurige eredivisieclub is er meer sfeer) en ontstaat er dus meer ruimte voor randzaken. Zoals het zingen van liedjes over Nouri, het kapot schelden van Vermeer en onderling met elkaar op de vuist gaan. Met als gevolg dat ik al twee seizoenen amper nog met plezier naar het stadion ga. En dan is 300 euro me net even teveel geld. Ik zoek m'n wedstrijdjes voortaan wel uit.
 

JMD

Well-known member
Over de CL volgend seizoen:
Ajax is sowieso geplaatst in alle rondes (ook logisch gezien hun UEFA-puntenaantal).
Voor PSV hangt het (als ik het goed hebt) van de EL-finale af:
als Arsenal de EL wint, plaatst het zich voor de CL en moet de nr 3 van Frankrijk gewoon voorronde spelen. Als Chelsea wint schuift de nr 3 van Frankrijk door naar de groepsfase en schuiven de nr 2 van Oostenrijk en Turkije door naar de 3e voorronde. In dat geval is PSV op zeker niet geplaatst, en komt het Basel of Piraeus tegen in de 2e voorronde. Als Arsenal de EL wint, is PSV geplaatst en ontloopt het Basel en Piraeus, maar kan het de nr 2 van Turkije (Galatasaray of Istanbul), de nr. 2 van Oostenrijk (momenteel LASK Linz) of de nr. 2 van Tsjechi? loten (momenteel Viktoria Plzen). Winst in deze ronde betekent niet alleen plaatsing voor Q3, maar ook de zekerheid dat je de groepsfase EL haalt, want de verliezer van de 3e kwalificatieronde CL van de leagueroute is zeker geplaatst voor de grioepsfase EL. Dit is niet zo met Ajax, dat zou bij eventueel verlies in Q3 gewoon een 4e kwalificatieronde EL moeten spelen.
In latere voorrondes CL is PSV op zeker niet geplaatst.
 

JMD

Well-known member
Nee, ik ben er gewoon klaar mee. Sinds het kampioenschap is de tendens rond de club ontzettend negatief geworden. Feyenoord pretendeert een topclub te zijn, door o.a. te streven naar een megalomaan stadionproject en het hermetisch afsluiten van het trainingscomplex. Hierdoor is er een enorme kloof tussen bestuur en supporters ontstaan. Terwijl er op het veld geen progressie te zien is, eerder achteruitgang. Dit zorgt ervoor dat de fanatiekste supporters zich steeds minder bezig houden met het cre?ren van sfeer waar het Legioen ooit om bekend stond (het is tegenwoordig gewoon tam, bij bijna elke willekeurige eredivisieclub is er meer sfeer) en ontstaat er dus meer ruimte voor randzaken. Zoals het zingen van liedjes over Nouri, het kapot schelden van Vermeer en onderling met elkaar op de vuist gaan. Met als gevolg dat ik al twee seizoenen amper nog met plezier naar het stadion ga. En dan is 300 euro me net even teveel geld. Ik zoek m'n wedstrijdjes voortaan wel uit.
:duim:

Klinkt logisch.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Was weer een mooie reclame voor het schakelkanaal vandaag. Wel sneu voor Excelsior dat Emmen dan ook wint, maar ik gun het Emmen, Fortuna en De Graafschap net zo goed als Excelsior om Eredivisie te spelen.
 
Bovenaan