33e speeldag

JMD

Well-known member
Bij je afscheid vaan een clubicoon toch meer bezig zijn met je rivaal. Ook dat is DKV. En maar zeggen dat het altijd maar van 1 kant komt.

Vaak zijn degenen die zeggen dat 'iets van 1 kant komt' er zelf veel drukker mee bezig...
 

Bernardo

Well-known member
Vaak zijn degenen die zeggen dat 'iets van 1 kant komt' er zelf veel drukker mee bezig...

Dat bedoel ik ook. Wij komen er eerlijk vooruit dat we een schijtjhekel aan die lui hebben. Foppe doet lekker dom, maar ook die haat Cambuur.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat bedoel ik ook. Wij komen er eerlijk vooruit dat we een schijtjhekel aan die lui hebben. Foppe doet lekker dom, maar ook die haat Cambuur.

Haha. Jij moet gewoon even stilzitten nu, terwijl je geschoren wordt.. Volgens mij haal jij Foppe erbij, terwijl je zelf spartelend op de rug ligt.

'Guess who's back' kan weer mooi mee naar Sittard en IJmuiden:duim:
 

Bonehead

Well-known member
Haha. Jij moet gewoon even stilzitten nu, terwijl je geschoren wordt.. Volgens mij haal jij Foppe erbij, terwijl je zelf spartelend op de rug ligt.

'Guess who's back' kan weer mooi mee naar Sittard en IJmuiden:duim:

Het zijn niet alleen de Cambuursupporters die de actie van De Haan merkwaardig vinden. Ik kwam het ook al tegen op Twitter door supporters van andere clubs.
 

stc

Well-known member
PSV heeft redelijk gespeeld. Aan de ene kant blij dat er 6x gescoord is aan PSV-zijde, aan de andere kant teleurstelling dat er 2 tegendoelpunten vielen. De tegendoelpunten hadden voorkomen kunnen worden als er scherper verdedigd werd. PSV had meer kunnen scoren als ze beter met de kansen om zouden zijn gegaan, maar ik moet zeggen dat de keeper van Cambuur ook soms op goede plek stond.

In het stadion voelde je in de laatste 10 minuten de teleurstelling over de uitslag in Eindhoven (n.a.v. uitslag bij Ajax.)

Ik vond Lestienne altijd een goede speler, maar vandaag leek het erop of hij geen zin er meer in had. Normaal gesproken komt er veel gevaar van hem af. Zelfs bij een opstootje liep hij heel langzaam er naar toe (meestal is hij een van de eerste).

Narsingh was redelijk vandaag, maar tegen het einde viel hij wederom tegen.

Het was voor mij een verassing dat Maher in de basis stond. Ik had eigenlijk verwacht, dat PSV met een 4-4-2/4-2-4 formatie startte om zo Cambuur meteen onder druk te zetten.

Over de scheidsrechter heb ik vandaag geen commentaar, daar hij best goed floot.

Doorlichten van de selectie volgt later via het transfertopic in het PSV gedeelte.
 

Pascallovic

Well-known member
Overigens wel bijzonder dat PSV 6x scoort maar qua open spel er maar eentje maakt. 2x een directe vrije trap, 1x hoekschop, 1x inworp en 1x een terugspeelbal waarbij de keeper een hoekschop voorkomt ten kostte van een doelpunt.

Zie het nu pas. Wat een treurige vent.
Dat wordt dan genomineerd voor speler van de week bij Voetbalinside...
 

JMD

Well-known member
Doorlichten van de selectie volgt later via het transfertopic in het PSV gedeelte.

Zoveel zal er denk ik niet gebeuren van de zomer. Lestienne gaat terug, maar daarvoor schuift Bergwijn door. Hopelijk kunnen we Van Ginkel houden.

Punt is gewoon dat er in de eerste seizoenshelft veel te vaak te makkelijk is gedacht, daardoor ontstond het puntverlies bij ADO (had allang 1-3 moeten staan), Willem II (had allang 0-2 moeten staan), het bijna puntverlies bij De Graafschap en het puntverlies thuis tegen Excelsior. Verder had PSV na 6 duels al 7 verliespunten, in totaal heeft het er nu 18. Punten zijn vooral verloren bij kleine ploegen. Cruijff zei altijd al: kampioen word je tegen de kleintjes. Dit seizoen is daar exemplarisch voor. Verder doet PSV het niet veel slechter dan vorig jaar, maar haalt Ajax 13 punten meer. Zij hebben hun beste seizoen sinds 2010, en toen werden ze niet eens kampioen. Dat jaar troffen zij een Twente dat meer punten haalde. De 4 jaar daarna haalde Ajax significant minder punten, maar werd het wel kampioen. Vorig seizoen haalde Ajax net zoveel punten als het jaar ervoor, maar werd het op een straatlengte 2e. Je bent dus ook altijd afhankelijk van de andere ploegen. En Ajax is dit seizoen gewoon heel stabiel en degelijk gebleken. Uit bij PSV, Heracles, AZ, Vitesse, NEC, PEC, Groningen, ADO, Heerenveen. Het was misschien niet altijd even mooi (maar who cares), maar degelijk was het wel zeker.
Ik hoop oprecht dat Ajax komend seizoen ook zo in de CL kan spelen, dan moeten zij ook kunnen doen wat PSV deed afgelopen najaar, voor een stuntje zorgen.
 

JMD

Well-known member
Overigens wel bijzonder dat PSV 6x scoort maar qua open spel er maar eentje maakt. 2x een directe vrije trap, 1x hoekschop, 1x inworp en 1x een terugspeelbal waarbij de keeper een hoekschop voorkomt ten kostte van een doelpunt.

Maar dat is ook ons probleem. We hebben wel leuke spelers, maar er komt weinig uit. Als je vorig jaar terugkijkt zie je ook dat veel goals niet uit een goede combinatie komen, met Depay hadden we toen iemand die uit het niets kon scoren.

Vandaar dat ik ook niet geloofde in het inhalen van het doelsaldo. Daar heeft PSV helemaal de ploeg niet voor. Als je zag hoeveel kansen we vandaag misten... Zeker in het eerste kwartier.
 

stc

Well-known member
Zoveel zal er denk ik niet gebeuren van de zomer. Lestienne gaat terug, maar daarvoor schuift Bergwijn door. Hopelijk kunnen we Van Ginkel houden.

Punt is gewoon dat er in de eerste seizoenshelft veel te vaak te makkelijk is gedacht, daardoor ontstond het puntverlies bij ADO (had allang 1-3 moeten staan), Willem II (had allang 0-2 moeten staan), het bijna puntverlies bij De Graafschap en het puntverlies thuis tegen Excelsior. Verder had PSV na 6 duels al 7 verliespunten, in totaal heeft het er nu 18. Punten zijn vooral verloren bij kleine ploegen. Cruijff zei altijd al: kampioen word je tegen de kleintjes. Dit seizoen is daar exemplarisch voor. Verder doet PSV het niet veel slechter dan vorig jaar, maar haalt Ajax 13 punten meer. Zij hebben hun beste seizoen sinds 2010, en toen werden ze niet eens kampioen. Dat jaar troffen zij een Twente dat meer punten haalde. De 4 jaar daarna haalde Ajax significant minder punten, maar werd het wel kampioen. Vorig seizoen haalde Ajax net zoveel punten als het jaar ervoor, maar werd het op een straatlengte 2e. Je bent dus ook altijd afhankelijk van de andere ploegen. En Ajax is dit seizoen gewoon heel stabiel en degelijk gebleken. Uit bij PSV, Heracles, AZ, Vitesse, NEC, PEC, Groningen, ADO, Heerenveen. Het was misschien niet altijd even mooi (maar who cares), maar degelijk was het wel zeker.
Ik hoop oprecht dat Ajax komend seizoen ook zo in de CL kan spelen, dan moeten zij ook kunnen doen wat PSV deed afgelopen najaar, voor een stuntje zorgen.

Klopt dat PSV het heeft laten liggen in eerdere wedstrijd (Roda, ADO, Heracles), daarom denk ik ook de gedeeltelijke teleurstelling/berusting in het laatste gedeelte van de wedstrijd.

Ik denkt trouwens wel dat er e.e.a. op transfergebied gaat gebeuren (bv het middenveld). Maar daarover later meer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat wordt dan genomineerd voor speler van de week bij Voetbalinside...

Staat nog tweede ook. Allemaal gaarne op Younes stemmen...

Ik dacht overigens in eerste instantie dat je het over die eerdere nominatie n.a.v. zijn jankbui had...
 

Bernardo

Well-known member
Haha. Jij moet gewoon even stilzitten nu, terwijl je geschoren wordt.. Volgens mij haal jij Foppe erbij, terwijl je zelf spartelend op de rug ligt.

'Guess who's back' kan weer mooi mee naar Sittard en IJmuiden:duim:

Haha ja. Degradatie is een paar weken geleden al ingezet. Allang bij neergelegd. Er zijn ergere dingen. Zo'n jaar als dit is ook geen klote aan.
 

Miramar

Well-known member
Leuk al die samenvattingen achter elkaar.

Tevrede is een kutspits

Cabral is een blinde ego?st ?n een kut voetballer.

Lamprou is een kut keeper.
 
Bovenaan