33e speeldag

JMD

Well-known member
Op de eerste dag van mei vindt de eennalaatste speelronde van de eredivisie seizoen 2015-2016 plaats. In deze speelronde kunnen de eerste beslissingen vallen. Niet om de titel, want die gaat op zeker door tot de laatste speeldag, alhoewel die bij winst van Ajax of PSV en verlies van de ander natuurlijk wel officieus beslist zal zijn (maar ook dat zegt nog niet genoeg, zie de titelrace in de Bundesliga van 2001). Onderin is het duidelijker: Cambuur moet winnen bij PSV, anders is de club die het eeuwfeest van PSV verstierde de degradant uit de eredivisie. Om plaats 15 en 16 geldt hetzelfde als om plaats 1 en 2, ook die strijd zal doorgaan tot de laatste speelronde. Feyenoord zal bij winst in Tilburg verzekerd zijn van plek 3. In de vorm van Vitesse - FC Utrecht is er een rechtstreeks duel voor de play-offplaatsen.

Alle duels zijn om 14.30
SC Heerenveen - FC Groningen
AZ - De Graafschap
Willem II - Feyenoord
Ajax - FC Twente
PSV - SC Cambuur
Excelsior - PEC Zwolle
Heracles Almelo - ADO Den Haag
Vitesse - FC Utrecht
NEC - Roda JC
 

Forza AZ

Well-known member
Om plaats 15 en 16 geldt hetzelfde als om plaats 1 en 2, ook die strijd zal doorgaan tot de laatste speelronde.
Als Willem II wint en Excelsior verliest, dan is die strijd wel beslist aangezien er dan 3 punten verschil is en een doelsaldoverschil van minimaal 12.

Verder kan er een beslissing vallen over het 2e EL-ticket (1e gaat a.s. zondag naar de bekerwinnaar):
-Wint Feyenoord de beker dan kan AZ dat definitief pakken als ze zelf winnen en Utrecht niet wint, of als AZ gelijk speelt, Utrecht verliest en Heracles niet wint.
-Wint Utrecht de beker dan kan Feyenoord dat definitief pakken als ze zelf winnen of als AZ niet wint.
 

Jef400

Well-known member
Ook de plaatsen voor de positieve nacompetitie zijn ook nog niet beslist.
Het verschil tussen nummer 7 NEC en nummer 10 Groningen is slechts 3 punten. Ook kunnen de plaatsen nog gaan verschillen. Dus dat is nog wel iets om in de gaten te houden.
 

Mommiej

Well-known member
Excelsior - PEC nog maar eens bezoeken op thuisvak, is me de laatste keer goed bevallen
 

stc

Well-known member
Verwacht morgen geen grote uitslag bij PSV - Cambuur. Ik ga uit van 2-0 of 2-1 voor PSV. Voorts verwacht ik dat Ajax gewoon de wedstrijd wint.
 

JMD

Well-known member
Maher weer in de basis bij PSV wtf....

Cerny in de basis bij Ajax
 

JMD

Well-known member
33e speeldag
Ajax – FC Twente 0-0
AZ – De Graafschap 0-0
Excelsior – PEC Zwolle 0-0
SC Heerenveen – FC Groningen 0-0
Heracles Almelo – ADO Den Haag 0-0
NEC – Roda JC Kerkrade 0-0
PSV – SC Cambuur 0-0
Vitesse – FC Utrecht 0-0
Willem II – Feyenoord 0-0

Om de landstitel
1) Ajax 79 (+56)
2) PSV 79 (+50)
Ajax – FC Twente 0-0
PSV – SC Cambuur 0-0

Om de Europese plaats + play-offs (4 is EL, 5 t/m 8 PO)
4) AZ 54 (+12)
5) FC Utrecht 51 (+9)
6) Heracles Almelo 51 (-1)
7) PEC Zwolle 48 (+4)
8) NEC 47 (-3)
9) Vitesse 46 (+19)
10) Groningen 45 (-9)
11) ADO Den Haag 42 (-1)
12) Heerenveen 42 (-14)
AZ – De Graafschap 0-0
Excelsior – PEC Zwolle 0-0
SC Heerenveen – FC Groningen 0-0
Heracles Almelo – ADO Den Haag 0-0
NEC – Roda JC Kerkrade 0-0
Vitesse – FC Utrecht 0-0

Om PO degradatie (16 is PO)
14) Roda JC 32 (-21)
15) Willem II 27 (-18)
16) Excelsior 27 (-28)
NEC – Roda JC Kerkrade 0-0
Willem II – Feyenoord 0-0
Excelsior – PEC Zwolle 0-0

Om degradatie (17 is PO, 18 is degradatie)
17) Graafschap 23 (-24)
18) Cambuur 19 (-40)
AZ – De Graafschap 0-0
PSV – SC Cambuur 0-0


De puntenaantallen van de clubs kloppen niet, dat weet ik. Iedereen heeft 1 punt meer dan nu, omdat ik in de live stand de 0-0 beginstand al meereken.
 
Bovenaan