32e speeldag

Pascallovic

Well-known member
Nu zal Feyenoord voluit moeten komende zondag voor de beker omdat de 3e plaats nog steeds niet zeker is.
Dat is in het voordeel van AZ die dan met de 4e plaats ook Europa in gaat. :duim:
Feyenoord gaat sowieso wel voluit komende zondag, daar had een zekere 3e plek niks aan veranderd. Als ze die beker niet winnen is het seizoen mislukt ook bij plek 3.
 

gevegt

Well-known member
Willem II en Cambuur zouden het nog niet in de derde liga van Duitsland redden. Wat een portie ellende.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Slecht getimede wissels van die Keizer. Alles voor de rust al. Z'n beginopstelling zal wel niks geweest zijn. Prutser is het.
 

Forza AZ

Well-known member
Toch leuk 2 nieuwe clubs. En mocht Twente haar licentie kwijt raken komt er dan een 3de bij?
Volgens mij blijft de nummer 16 er dan direct in en mag de nummer 18 nacompetitie spelen.

Dus de enige kans voor Cambuur op Eredivisie volgend seizoen is het intrekken van de licentie van Twente.
 

Forza AZ

Well-known member
Feyenoord gaat sowieso wel voluit komende zondag, daar had een zekere 3e plek niks aan veranderd. Als ze die beker niet winnen is het seizoen mislukt ook bij plek 3.
Logisch ook. In een bekerfinale gaat natuurlijk iedereen voluit (enige uitzondering misschien clubs die nog kans maken op kampioenschap/CL, maar daar is hier geen sprake van). Niet alleen levert winst een prijs op, maar ook directe deelname aan de groepsfase EL. En dat levert toch aardig wat extra op voor een club qua prijzengeld en natuurlijk zeker van minimaal 6 Europese wedstrijden.
 

Batigoal

Well-known member
Ongelofelijk. Dat Willem II gaat het never nooit redden tegen een willekeurige Jupiler League-ploeg. Aanvallend zit er echt helemaal niks in die ploeg meer. Natuurlijk is het sneu dat Ogbeche geblesseerd is geraakt, maar zo'n Nemec kan toch niet veel slechter zijn dan al die noodverbanden die ze nu telkens in de spits gooien? En dan hebben we het nog niet eens over 'rechtsbuiten' Zivkovic die bij Jong Ajax gewoon weer regelmatig zijn goals meepikt.

En sterkte Bernardo, maar voor Cambuur is het wel over.
 

Janssen

Well-known member
Ongelofelijk. Dat Willem II gaat het never nooit redden tegen een willekeurige Jupiler League-ploeg. Aanvallend zit er echt helemaal niks in die ploeg meer. Natuurlijk is het sneu dat Ogbeche geblesseerd is geraakt, maar zo'n Nemec kan toch niet veel slechter zijn dan al die noodverbanden die ze nu telkens in de spits gooien? En dan hebben we het nog niet eens over 'rechtsbuiten' Zivkovic die bij Jong Ajax gewoon weer regelmatig zijn goals meepikt.

En sterkte Bernardo, maar voor Cambuur is het wel over.

Je onderschat de kloof tussen bovenkant JL en onderkant Ere een beetje denk ik.
 

Joost

Well-known member
Voor Cambuur is er geen hoop meer helaas.

Was er iemand die een cent gaf voor de kansen van Roda bij Feyenoord destijds?
Of voor de kansen van Griekenland om Europees kampioen te worden.

Dat is het leuke aan voetbal, de kans dat de underdog wint is veel groter dan in andere sporten.
 

Batigoal

Well-known member
Je onderschat de kloof tussen bovenkant JL en onderkant Ere een beetje denk ik.

Ik weet het niet. Willem II is echt heel slecht op dit moment. Het komt geregeld voor dat de ploegen uit Ere- en Eerste Divisie in de playoffs aardig aan elkaar gewaagd zijn en de beslissing valt op een geluk of toevalligheid.

De Graafschap daarentegen zit in zo'n goeie flow dat ik die wel de grootste kans geef om nacompetitie te overleven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
32e speeldag

De laatste jaren zijn er toch best veel eredivisieclubs gesneuveld in de playoffs? Het gat mag groot zijn, maar met strijd en vorm wordt dat verschil met regelmaat in het voordeel van de eerste divisieclubs beslist.
 
Bovenaan