32e speeldag

JMD

Well-known member
De op twee na laatste speelronde van de eredivisie is een midweekse. Na deze speelronde is er eerst zondag a.s. de Bekerfinale, en de 2 zondagen daarna de laatste speelrondes.

PSV mag de jacht op Ajax voortzetten in eigen huis, het ontvangt Vitesse. Ajax gaat op bezoek in Heerenveen, waar het sinds 2008-2009 niet meer verloor, maar het de laatste jaren ?f heel eenvoudig heeft ?f juist punten verliest. Goed voor de kilometers is het uitduel van Roda, dat op bezoek gaat bij FC Groningen. Voor de PO Europees voetbal is er een rechtstreeks duel in de vorm van PEC Zwolle - NEC. Ook onderin is een zespuntenduel, Cambuur ontvangt Willem II. De andere degradatiekandidaten spelen bij FC Utrecht (De Graafschap) of FC Twente (Excelsior).

Dinsdag 19 april
FC Groningen - Roda JC (18.30)
PSV - Vitesse (20.45)

Woensdag 20 april
PEC Zwolle - NEC (18.30)
FC Utrecht - De Graafschap (18.30)
Heracles Almelo - Feyenoord (19.45)
FC Twente - Excelsior (20.45)
SC Heerenveen - Ajax (20.45)

Donderdag 21 april
ADO Den Haag - AZ (18.30)
SC Cambuur - Willem II (18.30)
Opvallend, beide duels op donderdag om 18.30. Klopt dat wel??
 
Ja JMD klopt. Oorspronkelijk stond Heracles - Feyenoord op donderdag gepland en ADO - AZ op woensdag. Dit is omgewisseld wegens de bekerfinale. Volgens mij was ADO-AZ eerst om 18.30 uur op de woensdag, dit hebben ze besloten niet te wijzigen.

Althans volgens mij zit het zo in elkaar.
 

JMD

Well-known member
Ja JMD klopt. Oorspronkelijk stond Heracles - Feyenoord op donderdag gepland en ADO - AZ op woensdag. Dit is omgewisseld wegens de bekerfinale. Volgens mij was ADO-AZ eerst om 18.30 uur op de woensdag, dit hebben ze besloten niet te wijzigen.

Althans volgens mij zit het zo in elkaar.

Oke, duidelijk. Ik wist dat Feyenoord geschoven was (terecht), maar snapte niet dat er 2 duels op donderdag om 18.30 waren.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat precies de reden is om ADO Den Haag-AZ om 18.30u te houden weet ik ook niet. Was logischer geweest om dat om 20.45u te zetten. Is voor de toeschouwers (en TV-kijkers) een betere tijd. Vermoedelijk ging de gemeente Den Haag daarmee niet akkoord, misschien omdat ze liever de wedstrijd wilden afwerken bij daglicht (al kun je dit natuurlijk geen risicowedstrijd noemen).

Een andere verklaring kan ik echter niet verzinnen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat precies de reden is om ADO Den Haag-AZ om 18.30u te houden weet ik ook niet. Was logischer geweest om dat om 20.45u te zetten. Is voor de toeschouwers (en TV-kijkers) een betere tijd. Vermoedelijk ging de gemeente Den Haag daarmee niet akkoord, misschien omdat ze liever de wedstrijd wilden afwerken bij daglicht (al kun je dit natuurlijk geen risicowedstrijd noemen).

Een andere verklaring kan ik echter niet verzinnen.
Heerenveen heeft een verplichte buscombi naar ADO... dus het zal wel een risicoduel zijn
 

stc

Well-known member
PSV gaat hopelijk deze wedstrijd winnen en hopelijk ook aan het doelsaldo werken. Echter, Vitesse komt natuurlijk niet naar Eindhoven om 90 minuten te niksen, daar zij ook voor de Play-offs spelen.

Daarnaast is het moeilijk om een voorspelling te doen voor de Wedstrijd SC Heerenveen - Ajax. Ik hoop op een gelijkspel, maar gezien de ranglijst denk ik een winstpartij voor Ajax.
 

Bernardo

Well-known member
Word donderdag weer genieten na de krant te hebben gelezen vandaag. Zucht Keizer toch. Je hebt hier 7 jaar gespeeld, dan moet je toch weten wat wij verwachten. Toch knap, binnen 2 maanden heeft 90% van de supporters het al met je gehad. Goed bezig.
 

SuikerBrood

Well-known member
Ik zie Heerenveen geen potten breken tegen Ajax eerlijk gezegd. Gisteren speelden ze z? slap. Maar het blijft Heerenveen.. dus je weet het nooit.
 

Batigoal

Well-known member
Als je zo speelt als gisteren win je gewoon niet tegen Heerenveen. Daarom is het zo klote dat je punten verspeelt thuis tegen Utrecht. Nu moet je de laatste 3 duels winnen en dat lijkt me net te veel van het goede voor Ajax. Vrees dat we net te kort komen voor de titel.
 

DeftonesJP

New member
Ach zo veel heeft Ajax niet laten zien dit jaar. Voor mij is het nog steeds bonus dat we nog mee doen. PSV heeft een veel betere selectie maar Cocu kan die jongens maar niet leren hoe ze het spel moeten maken. Als Ajax de laatste drie potjes niet kan winnen verdienen ze het gewoon niet. Ik zie het echter wel gewoon gebeuren hoor, met hangen en wurgen negen punten in de laatste drie wedstrijden of PSV wat nog morst.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik zie PSV eerlijk gezegd echt niets meer morsen waar het bij ons erg moeizaam gaat. Gezien het spel de laatste 2 weken heb ik nou niet bepaald het gevoel dat we die 3 potjes ff gaan winnen. Dat worden weer 3 potjes met samengeknepen billen. Of tegen Heerenveen gelijk het schip in gaan, dan ben je gelijk klaar.
 

JMD

Well-known member
Ik zie PSV eerlijk gezegd echt niets meer morsen waar het bij ons erg moeizaam gaat. Gezien het spel de laatste 2 weken heb ik nou niet bepaald het gevoel dat we die 3 potjes ff gaan winnen. Dat worden weer 3 potjes met samengeknepen billen. Of tegen Heerenveen gelijk het schip in gaan, dan ben je gelijk klaar.

Ik hou het nog steeds bij hetgeen ik vorige week tegen je postte: dat het voor jullie sneller tegen Utrecht en Twente fout gaat dan tegen Heerenveen. Die Friezen beginnen woensdag va-banque tegen Ajax en bij rust is het gewoon 0-3. Utrecht en Twente spelen vanuit een gesloten defensie in de ArenA en een beetje op de counter en daar weet Ajax geen raad mee. Bij Twente heb je dan ook nog Ziyech.

Voor deze week heb ik geen hoop, voor 1 mei wel.

En ach, ja, PSV zou idd 3x moeten winnen (alhoewel uit bij PEC we vorig jaar verloren), maar iets zegt me dat we juist PEC uit makkelijk gaan winnen en we het thuis (zoals het hele jaar al) moeilijk gaan krijgen. Maar eigenlijk moet je morgen nou eens vanaf minuut 1 volgas spelen (zoals PSV vroeger deed, dat is de laatste jaren weinig voorgekomen) en niet stoppen voordat je er 6 in het net hebt liggen. Als je morgen met 4/5 goals verschilt wint leg je een flinke druk op Ajax, want die moeten dan niet alleen winnen in Friesland, maar eigenlijk de score van vorig jaar evenaren.

Morgen naar PSV - Vitesse. Hups PSV!!!
 

De Groene Scout

Well-known member
Spelen Groningen en Roda om de baart van de keizer of hebben de Noordelingen nog hoop op de play-offs?
Lijkt er vooralsnog niet op; saaie 0-0 halverwege.
 

fr-keff

Active member
Spelen Groningen en Roda om de baart van de keizer of hebben de Noordelingen nog hoop op de play-offs?
Lijkt er vooralsnog niet op; saaie 0-0 halverwege.

4 punten achter de play-off plekken. Heerenveen uit en Heracles thuis nog. Als er hoop is moet er vanavond toch wel gewonnen worden.
 
Bovenaan