32e speeldag

JMD

Well-known member
Wat is Heerenveen trouwens slecht...

Hoe hebben we daar in hemelsnaam 2x niet van kunnen winnen? Dat is een betere vraag dan dat morgen zo'n sukkel weer een aanklacht tegen de scheids indient.
 

Friesland

Well-known member
Er zijn er genoeg die hem niet geven, daarom vind ik hem discutabel. Als al dit soort situaties standaard penalty's opleveren dan oogt het al minder goedkoop. Je mag je arm langs je lichaam houden, dit was er schijnbaar niet genoeg langs, ook al steekt ie hem niet zover uit.

Er is dit seizoen voor minder een strafschop gegeven. Ik denk bijvoorbeeld aan Cambuur - PSV, waarbij PSV niet alleen een strafschop kreeg maar ook met een man meer verder mocht.

Mijn eerste reactie was "was dat hands?" De enige reden dat ik deze van vanavond zelf niet zou geven, is vanwege een "gekleurde bril": ik ben voor Heerenveen en in de titelstrijd heb ik een lichte voorkeur voor PSV.
 

Friesland

Well-known member
Wat is Heerenveen trouwens slecht...

Hoe hebben we daar in hemelsnaam 2x niet van kunnen winnen? Dat is een betere vraag dan dat morgen zo'n sukkel weer een aanklacht tegen de scheids indient.

Dat waren toen toevallig gewoon twee goede wedstrijden. Ik vond Heerenveen vanavond helemaal niet slecht, om maar even aan te geven hoe Heerenveen zo gemiddeld dit seizoen voor de dag komt. Dat is nog zo'n twee ? drie klassen minder dan wat ze vanavond lieten zien.
 

SuikerBrood

Well-known member
Dat waren toen toevallig gewoon twee goede wedstrijden. Ik vond Heerenveen vanavond helemaal niet slecht, om maar even aan te geven hoe Heerenveen zo gemiddeld dit seizoen voor de dag komt. Dat is nog zo'n twee ? drie klassen minder dan wat ze vanavond lieten zien.

Hmm... ik vond ze vandaag ?cht niet goed. Dat ze tegen Excelsior niet zo goed spelen snap ik nog, dan moet je het spel maken. Maar vandaag ben je zo onzuiver in de passing en mis je een goede spits.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hier wordt dus gewoon 99 van de 100 keer een penalty voor gegeven, blijft imo ook een beetje overdreven maar goed ik zou niet weten waarom het vanavond dan opeens discutabel zou moeten zijn. Neemt niet weg dat die je vanavond wel op weg helpt want moeizaam ging het wel. Overwinning trouwens wel 100% verdiend.
Misschien zondag maar weer is met een nulletje of 3 voor staan met rust, zit een stuk lekkerder.
 

Forza AZ

Well-known member
Is volgens mij wel vaker geweest de laatste jaren... Het is eigenlijk de bekerfinale die slecht gepland is. Want dit is de enige week sinds begin maart die vrij was voor eigen competities (en de volgende is pas over 3 weken, dus te laat), de rest ging op aan interland en Europacup. Ze hadden de bekerfinale gewoon na de laatste speelronde moeten doen, zoals het in bijna elk land gaat. Zeker nu de verliezend finalist niet meer Europa in mag kunnen er weinig gekke dingen meer gebeuren.
Of doe die finale dan een week later.

Ze doen de finale juist niet meer na afloop van de competitie omdat de deelnemers aan de play-offs af kunnen hangen van het resultaat van de bekerfinale, en clubs dan dus na afloop van de competitie nog niet weten waar ze aan toe zijn.

Hemelvaartdag. Simpel.

Dan wordt de halve finale van de EL gespeeld. Kans is niet groot dat een Nederlandse club die haalt, maar je kunt als KNVB het risico niet nemen dat het net wel een keer gebeurd dat een club zowel de bekerfinale als de halve finale EL haalt.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan