2e groepswedstrijd: Nederland - Frankrijk (Groep D.)

Mario

Well-known member
Allemaal leuk en aardig dat gezever van de analisten, maar je speelt in de groepsfase van een toernooi waar elke punt telt. Logisch dat zowel Nederland als Frankrijk daar tevreden mee zijn. Je moet eerst de groep door, daarna zien we wel verder. 0-0 tegen Frankrijk, waar je in de kwalificatie nog kansloos van verloor is gewoon een goed resultaat. 4 punten waardoor je nog wat ruimte hebt richting Oostenrijk.
 

Jef400

Well-known member
Waarschijnlijk doel je op Memphis, maar ik ben geheel objectief wat dat betreft.
Er is maar 1 spits die momenteel beter is en die zit niet bij de selectie.
Aan de andere kant valt het mij vaak op dat hij veel kritiek krijgt, terwijl hij bijna topscorer allertijden is.
Als je er 2 per wedstrijd tegen Andorra en Letland inschiet wordt je dat wel
 

Jef400

Well-known member
Allemaal leuk en aardig dat gezever van de analisten, maar je speelt in de groepsfase van een toernooi waar elke punt telt. Logisch dat zowel Nederland als Frankrijk daar tevreden mee zijn. Je moet eerst de groep door, daarna zien we wel verder. 0-0 tegen Frankrijk, waar je in de kwalificatie nog kansloos van verloor is gewoon een goed resultaat. 4 punten waardoor je nog wat ruimte hebt richting Oostenrijk.
Van Hooijdonk zit er volgens mij alleen nog maar omdat de NOS aan een gehandicaptenquotum moet voldoen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Depay brengt niets
Wijnaldum is kut
Doelpunt terecht afgekeurd
Aké vandaag ook onvoldoende
Simons op 10 beter dan aan de buitenkant
Verbruggen prima
Resultaat ook goed.
 

Abubakari

Well-known member
Doelpunt terecht afgekeurd

Keeper wordt niet gehinderd, ziet die bal te laat, dus onterecht afgekeurd.
Was het 1-0 geworden had Frankrijk volle bak voor de 1-1 gegaan, dus of je dan gewonnen had is ook maar de vraag, maar toch.

Voor de rest goed resultaat, maar aanvallend veel te nerveus. Had tegen dit Frankrijk (wat al 3 wedstrijden niet scoort) meer in gezeten met wat meer vorm en durf.
 

Joost

Well-known member
De positie van de aanvaller is dusdanig dat hij een beslissing van de keeper beïnvloedt. Of de keeper dan de bal had kunnen hebben (nooit van z’n leven) doet niet ter zake.

Dit was zo ongeveer de enige keer dat Taylor wel juist zat.
 

Mario

Well-known member
Opvallend genoeg heeft Nederland altijd wel goede resultaten behaald tegen Spanje, behalve die ene wedstrijd in 2010.
 

Mario

Well-known member
Als we 2e worden kan je ook zomaar tegen België spelen. Het is nog maar de vraag of ze hun groep gaan winnen.
 

Susaa

Well-known member
Een matig Oranje en als onze talisman met haarband hopeloos uit vorm is wordt het aanvallend wel heel magertjes.

Waarom neemt hij altijd elke vrije trap ???
 

Abubakari

Well-known member
Een matig Oranje en als onze talisman met haarband hopeloos uit vorm is wordt het aanvallend wel heel magertjes.

Waarom neemt hij altijd elke vrije trap ???
Verdedigend was het toch best okay?
Ook wel dankzij safety first Deschamps met zijn angsthazentactiek ondanks een handvol top aanvallers. Maar dan nog.

Aanvallend matig inderdaad. Maar ik vind ook niet dat Oranje echt een sterke ploeg heeft, goeie verdedigers, alles wat daarvoor speelt is redelijk tot matig.
 

Susaa

Well-known member
Verdedigend was het toch best okay?
Ja hoor dit Nederlands elftal is behoorlijk stabiel en goed.

Maak me wel wat zorgen over onze Dumpfries, hij mist ook vorm.
Ake is een topper maar geen linksback desondanks hij houdt zich wel staande op die positie.

Aanvallend zou ik Malen graag een keer in de basis zien en ben ik benieuwd naar Brobbey.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan