25e speelronde

gevegt

Well-known member
Ben net terug uit Eindhoven. Gelukkig heeft PSV gewonnen. Ze waren veel beter dan ADO.

De vrije trappen en corners gingen helaas niet helemaal goed. Daarnaast vond ik PSV ongeconcentreerd spelen (kan ik overigens begrijpen na afgelopen woensdag.)

Ik vond de scheidsrechter de beste man van het veld.
Al die kaarten waren terecht?
 

JMD

Well-known member
PSV heeft nu 52x achter elkaar in de competitie gescoord. Een record?

Jep. Maar dat was het bij 45 ofzo al. (een NL record)

In Europa staat het record op 60 volgens mij.


Ben dus ook weer terug uit Eindhoven. PSV was niet sterk, wel beter dan ADO, Locadia was echt dramatisch, die mag een paar weken bij Jong PSV gaan spelen, hij zal nog moeite genoeg hebben daar. Pereiro viel me ook opnieuw tegen, die lijkt het beter te doen als invaller dan als basisklant. Volgende week dus maar Narsingh en Lestienne op de vleugels.

Mijn moeder vond de scheidsrechter heel vreemd. Heb haar even uitgelegd hoe Higler bekend staat bij voetbalminnend Nederland. 7 gele kaarten in zo'n duel. Hilarisch. Minimaal de helft sloeg nergens op. Floot ook erg kinderachtig en pietluttig. In het begin alles tegen PSV, later juist alles tegen ADO. De 1-0 was buitenspel (was te zien in de herhaling op de schermen....). Maar goed, dat kan je Higler niet aanrekenen, dat had de assistent moeten zien.

Anyway, 9x op rij gewonnen, nu hopen op puntverlies van Ajax morgen en dan volgende week naar Groningen.
 

stc

Well-known member
Jep. Maar dat was het bij 45 ofzo al. (een NL record)

In Europa staat het record op 60 volgens mij.


Ben dus ook weer terug uit Eindhoven. PSV was niet sterk, wel beter dan ADO, Locadia was echt dramatisch, die mag een paar weken bij Jong PSV gaan spelen, hij zal nog moeite genoeg hebben daar. Pereiro viel me ook opnieuw tegen, die lijkt het beter te doen als invaller dan als basisklant. Volgende week dus maar Narsingh en Lestienne op de vleugels.

Mijn moeder vond de scheidsrechter heel vreemd. Heb haar even uitgelegd hoe Higler bekend staat bij voetbalminnend Nederland. 7 gele kaarten in zo'n duel. Hilarisch. Minimaal de helft sloeg nergens op. Floot ook erg kinderachtig en pietluttig. In het begin alles tegen PSV, later juist alles tegen ADO. De 1-0 was buitenspel (was te zien in de herhaling op de schermen....). Maar goed, dat kan je Higler niet aanrekenen, dat had de assistent moeten zien.

Anyway, 9x op rij gewonnen, nu hopen op puntverlies van Ajax morgen en dan volgende week naar Groningen.

Vond Pereiro en Locadia ook zwak spelen. Begreep eigenlijk niet waarom Lestienne niet vanaf begin speelde. Hij geeft altijd veel dreiging als hij speelt en is op dit moment veel beter dan Pereiro.

Bruma en Guardado hadden soms acties die ze beter anders konden oplossen.
 

gevegt

Well-known member
Higler doet het dit seizoen verder juist prima.

Hij was vanavond echt slecht. Voor lichte overtredingen gaf hij al geel en voor een schouderduw legde hij het spel stil. De overtreding tegen de Jong was gewoon rood en meneer deed het af met geel.
 

gevegt

Well-known member
Vond Pereiro en Locadia ook zwak spelen. Begreep eigenlijk niet waarom Lestienne niet vanaf begin speelde. Hij geeft altijd veel dreiging als hij speelt en is op dit moment veel beter dan Pereiro.

Bruma en Guardado hadden soms acties die ze beter anders konden oplossen.

Bruma heerste gewoon weer. Die man wordt met de week beter.
Locadia speelde misschien niet goed, maar was wel weer dreigend en gaf een mooie assist.

Wat vind je eigenlijk van Pr?pper?
 

stc

Well-known member
Bruma heerste gewoon weer. Die man wordt met de week beter.
Locadia speelde misschien niet goed, maar was wel weer dreigend en gaf een mooie assist.

Wat vind je eigenlijk van Pr?pper?

Propper vind ik een goede speler, alleen is hij niet de snelste als hij de sprint aangaat.
 

stc

Well-known member
Mee eens.
Aan de bal is hij goed, maar vooral als het op terug verdedigen aankomt, laat hij het vaak afweten.

Ik bedoel eigenlijk in de omschakeling naar aanval. Hij komt wel eens in de aanval terecht, waardoor hij moet sprinten waarin hij het meestal aflegt tegen de back van de tegenstander. Daarom is het belangrijk dat Lestienne speelt, daar hij wel snelheid heeft. De rest van het team (behalve Arias en Willems) leggen het af in de sprint.
 

Susa

New member
Zijn maatje die achter hem staat en de binnenkant waar zijn linkerhand zit.
Pr?pper maakt veel meters, maar nog meer onnodig en niet in dienst van het team.

Jij onderschat hem..... heb ik trouwens ook lang gedaan.

Wie of wat is zijn maatje en wat bedoel je eigenlijk ?
 

gevegt

Well-known member
Ik bedoel eigenlijk in de omschakeling naar aanval. Hij komt wel eens in de aanval terecht, waardoor hij moet sprinten waarin hij het meestal aflegt tegen de back van de tegenstander. Daarom is het belangrijk dat Lestienne speelt, daar hij wel snelheid heeft. De rest van het team (behalve Arias en Willems) leggen het af in de sprint.

Ah, duidelijk. Dus eigenlijk ben je het met mij eens dat Pr?pper zonder bal wel veel loopt maar weinig toevoegt.
Even voor de duidelijkheid, ik vind hem wel steeds beter worden.
 

stc

Well-known member
Zijn maatje die achter hem staat en de binnenkant waar zijn linkerhand zit.
Pr?pper maakt veel meters, maar nog meer onnodig en niet in dienst van het team.

Dat Propper veel meters maakt heeft ook te maken met dat Guardado zich vaak laat uitzakken naar achter.
 

gevegt

Well-known member
Jij onderschat hem..... heb ik trouwens ook lang gedaan.

Wie of wat is zijn maatje en wat bedoel je eigenlijk ?
Arias is zijn maatje op die kant.
Ik onderschat Propper niet. Hij is een geweldig talent met een techniek waar heel veel spelers alleen maar van kunnen dromen.
Als hij er geen hout van kon, had ik nooit kritisch over hem gepost.
Hij is gewoon nog heel matig in zijn positiespel als de bal bij de tegenstander is.
 
Bovenaan