25e speelronde

JMD

Well-known member
In het laatste weekend van februari wordt de 25e speelronde in de eredivisie gespeeld. Blikvanger van deze speelronde is de late zondagmiddagwedstrijd, met Ajax - AZ een heuse topper. Voor Ajax een hele belangrijke wedstrijd. Er van uitgaande dat PSV zaterdag wint van ADO Den Haag is het zaak voor Ajax bij te blijven. Puntverlies hier, en een nederlaag in Eindhoven over 3 weken en de competitie kan snel klaar zijn. Wint Ajax echter en is er een gelijkspel in Eindhoven over 3 weken dan kan het er zomaar anders uit gaan zien, want PSV moet begin april nog naar Alkmaar.
De beide kandidaten voor rechtstreekse degradatie spelen thuis: Cambuur op zaterdag tegen PEC Zwolle, De Graafschap op zondag tegen Heerenveen. De derde ploeg die in gevaar is, Excelsior, opent op vrijdag de speelronde in eigen huis tegen NEC. En Feyenoord? De ploeg van Van Bronckhorst/Advocaat mag op bezoek bij FC Utrecht, sowieso nooit gemakkelijk, maar met 9 duels op rij zonder zege is dat helemaal een uitdaging.

Vrijdag 26 februari
Excelsior - NEC (20.00)

Zaterdag 27 februari
FC Twente - FC Groningen (18.30)
PSV - ADO Den Haag (19.45)
SC Cambuur - PEC Zwolle (19.45)
Vitesse - Willem II (20.45)

Zondag 28 februari
Heracles Almelo - Roda JC (12.30)
FC Utrecht - Feyenoord (14.30)
De Graafschap - SC Heerenveen (14.30)
Ajax - AZ (16.45)
 

JMD

Well-known member
Ooit moet die ommekeer toch komen?

Feyenoord is een veel te grote club om nu nog een paar weken niet te winnen, dat kan ik me niet voorstellen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ooit moet die ommekeer toch komen?

Feyenoord is een veel te grote club om nu nog een paar weken niet te winnen, dat kan ik me niet voorstellen.

We hebben al 8 keer op rij niet gewonnen, dus waarom wel bij Utrecht? Gewoon weer een nederlaag. Schrijf maar op. Wellicht dat we de week erna weer een keertje winnen. Want dan moeten we tegen Cambuur.
 

JMD

Well-known member
We hebben al 8 keer op rij niet gewonnen, dus waarom wel bij Utrecht? Gewoon weer een nederlaag. Schrijf maar op. Wellicht dat we de week erna weer een keertje winnen. Want dan moeten we tegen Cambuur.

Dat laatste mag ik toch wel hopen ja...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies, tegen Cambuur thuis maken we natuurlijk wel aardige kansen. Die schieten de bal desnoods in hun eigen goal.
 

Eef de Kip

Well-known member
AZ zal wel niet verder uitlopen dankzij Ajax, maar andere clubs kunnen volgende week weer over ons heen springen.

Mwah, het gaat nog steeds niet heel erg overtuigend hoor en AZ zit toch wel in een lekkere flow. AZ hoeft niet, wij spelen thuis dus er komt ongetwijfeld ruimte voor ze. Nee dit zijn voor mij niet bepaald 3 zekere punten.
 

De Wolf

Well-known member
Voor een beetje club is Feyenoord als tegenwoordig een garantie op drie punten. Roda JC is gewoon slecht en pakt daarom maar een punt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mwah, het gaat nog steeds niet heel erg overtuigend hoor en AZ zit toch wel in een lekkere flow. AZ hoeft niet, wij spelen thuis dus er komt ongetwijfeld ruimte voor ze. Nee dit zijn voor mij niet bepaald 3 zekere punten.

Zijn we lekker mee. Moeten we ons een speelronde eerder richten op de vierde i.p.v. derde plaats.
 

JMD

Well-known member
Mwah, het gaat nog steeds niet heel erg overtuigend hoor en AZ zit toch wel in een lekkere flow. AZ hoeft niet, wij spelen thuis dus er komt ongetwijfeld ruimte voor ze. Nee dit zijn voor mij niet bepaald 3 zekere punten.

Zeker niet inderdaad.
 

Batigoal

Well-known member
AZ is voor mijn gevoel altijd een lastige tegenstander voor Ajax. Ik heb het idee dat we daartegen vaker punten verspelen dan de volle buit pakken. Al zal JMD nu vast aan komen met allerlei statistieken die mijn ongelijk bewijzen. ;)

FC Utrecht is dit seizoen een zeer wisselvallige ploeg. Daarnaast speelde Feyenoord gisteren niet slecht, ze hadden alleen veel pech.
 

De Groene Scout

Well-known member
Mijn jaarlijkse wedstrijdje kijken bij FC Twente is dit keer FC Twente - FC Groningen geworden.
Zaterdag eens live bekijken hoe goed ze momenteel echt zijn.
 

JMD

Well-known member
AZ is voor mijn gevoel altijd een lastige tegenstander voor Ajax. Ik heb het idee dat we daartegen vaker punten verspelen dan de volle buit pakken. Al zal JMD nu vast aan komen met allerlei statistieken die mijn ongelijk bewijzen. ;)
U vraagt, wij draaien...

Sinds AZ in 1998 terugkeerde in de eredivisie is Ajax - AZ 17x gespeeld. 12x won Ajax, 4x werd het gelijk en 1x won AZ. Kijken we echter naar de laatste 4 jaar dan is het beeld anders: 1x winst Ajax, 1x verlies Ajax (vorig seizoen) en 2x gelijk.

Dus het gevoel kan ik me voorstellen ja, de laatste jaren heeft Ajax het moeilijk tegen AZ. De goede cijfers komen vooral doordat Ajax - AZ tussen 1998 en 2006 8x op rij winst opleverde voor Ajax.
 

Forza AZ

Well-known member
Kijken we echter naar de laatste 4 jaar dan is het beeld anders: 1x winst Ajax, 1x verlies Ajax (vorig seizoen) en 2x gelijk.
Tel daarbij nog 2 keer winst voor AZ in de beker in die jaren en dan heeft AZ zelfs een beter resultaat tegen Ajax in de ArenA de laatste 4 jaar:

Ajax: 1
gelijk: 2
AZ: 3
doelsaldo: 10-11
 

Eef de Kip

Well-known member
Kijken we echter naar de laatste 4 jaar dan is het beeld anders: 1x winst Ajax, 1x verlies Ajax (vorig seizoen) en 2x gelijk.

Dat gevoel had ik al, de laatste paar jaar is AZ thuis geen zekerheidje.
Zo heb ik ook de indruk dat als jullie uit naar AZ moeten, waar ik eerlijk gezegd als 1 van de weinige wedstrijden van jullie een beetje op puntverlies hoop, de laatste paar jaar vrij eenvoudig een overwinning behaald wordt.
 

JMD

Well-known member
Dat gevoel had ik al, de laatste paar jaar is AZ thuis geen zekerheidje.
Zo heb ik ook de indruk dat als jullie uit naar AZ moeten, waar ik eerlijk gezegd als 1 van de weinige wedstrijden van jullie een beetje op puntverlies hoop, de laatste paar jaar vrij eenvoudig een overwinning behaald wordt.

Nee, dat is niet waar.
De laatste 7 jaar wonnen we er 3x, speelden 1x gelijk, maar verloren ook 3x.
 
Bovenaan