1e speelronde

JMD

Well-known member
Blom met zijn eerste blunder van het seizoen... Stuurt Veltman er met 2x geel vanaf, was niks aan de hand bij die 2e gele kaart.
 

Max

Administrator
Forumleiding
2-2 in Alkmaar, Schaars met een vrije trap...

Leuk tegen zijn oude club.

Blom die Ajax nog probeert te helpen door Westermann een kaart aan te smeren.

EDIT: Lekkere reclame voor Adidas.
 

Joost

Well-known member
De 18 Heracles supporters zijn er ook. Volgens mij zijn die nog nooit met een volle bus geweest in Kerkrade.
 

Abubakari

Well-known member
Volgens de verslaggever bij Langs de Lijn gaat Ajax wel in dezelfde opstelling (met 5 in de verdediging) spelen als woensdag.
Dan heeft die er weinig verstand van, was vrij simpel om het puzzeltje te leggen wie waar zou spelen aangezien Sinkgraven wel vaker linksbuiten heeft gespeeld bij Ajax.

Vrij simpele zege, het overwicht was zo groot (op een geven moment balbezit 87%) dat je wist dat de goals wel gingen vallen.Na de 1-3 moet je vind ik wel doordrukken, maar goed, woensdag nog Europees gespeeld, dus vooruit maar weer.

Verder een prima Cassierra die met iets meer geluk gewoon twee keer scoort vanmiddag met zijn kopbal die via beide palen buiten het doel bleef en zijn goal. Sinkgraven ook zeer nuttig met een goal en een assist. El Ghazi begon goed met een puntgave voorzet bij de 0-1 maar zakte daarna weer wat weg.

De 1-1 was wat knullig, maar daar kon Cillessen volgens mij niet heel veel aan doen, werd vlak voor zijn neus van richting verandert. Had verder niet zo erg veel te doen, Ajax had het gewoon goed onder controle. Dat het zo snel na de 0-1 wordt geeft echter wel te denken, gebeurde in de voorbereiding ook al een paar keer.

Tweede geel voor Veltman was inderdaad een fout van Blom, de gele van Westermann vond ik trouwens ook vrij overdreven.
Nou ja, kop is er af, gewonnen en nu Roda en Eagles thuis.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Mooi punt!! Stijn Schaars met een heerlijke vrije trap.

Er zit echt wel potentie in deze jonge groep. Hopelijk komen er nog twee versterkingen met wat ervaring.

Toch mooi om te zien dat je hier met 5 spelers uit eigen jeugd in de basis gewoon een prima resultaat neerzet. En dat zonder Larsson.

Punt was ook gewoon verdiend. Hveen voor rust absoluut beter, na rust eerst AZ sterker, maar na de 2-2 was Hveen 2x heel dichtbij 2-3.

Ik ben nog wel benieuwd naar die afgekeurde goal. Kon het moeilijk zien vanuit die camerapositie. Luckassen net wel of net niet buitenspel.
 

JMD

Well-known member
Nou ja, kop is er af, gewonnen en nu Roda en Eagles thuis.
Volgens mij Roda en Willem II thuis. Daarna Go Ahead uit.

Pas bij Ajax - Vitesse zullen we de ?chte competitiekracht van Ajax zien, normaa gesproken moeten die eerste 4 duels 12 punten voor Ajax opleveren.
 

Pascallovic

Well-known member
Blij met de overwinning. Goede dingen gezien, maar ook slechte. Gelukkig Cassiera en Sinkgraven van de 0 af. Dat is goed voor het vertrouwen. Aantal makkelijk gegeven kaarten. Dan lijkt het alsof je hard speelt, maar zo erg was het nu ook weer niet. Veltman en Westermann was makkelijk gegeven. Maar het had gelukkig geen invloed op het resultaat.
 

SanMark.

Well-known member
Ik zie dat er alweer anders gefloten word dan op het EK ook wat betreft tot het trekken met kaarten.

KNVB en de winnaars van morgen. Dat moet helemaal goed komen.
 

JMD

Well-known member
Ik zie dat er alweer anders gefloten word dan op het EK ook wat betreft tot het trekken met kaarten.

KNVB en de winnaars van morgen. Dat moet helemaal goed komen.

In de 2 14.30 duels samen 16x geel en 2x rood. In de overige duels van dit weekend 13x geel. Ligt dus denk ik meer aan Blom en Makkelie. Gisteren liet Nijhuis juist heel veel doorgaan en gaf alleen 2 gele kaarten aan PSV-ers. Die kon je geven. Denk dus dat het vooral zit in het verschil tussen de scheidsrechters. Dat lijkt me een belangrijk punt voor de KNVB.
 
Bovenaan