Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Er staan 4000 van deze sociale huur torens in Engeland. Pas na de renovatie werden ze gevaarlijk omdat er te goedkoop is gerenoveerd en de regering van mening is dat de brandveiligheid iets is wat de mensen zelf maar moeten regelen.
Fijn toch altijd die marktwerking die de rechtse partijen zo hoog in het vaandel hebben.

Met een beetje marktwerking is niks mis. Anders krijg je een (staats)monopolie en dat kost veel te veel.

Alleen slaat de marktwerking idd veel te ver door, en wordt er tegenwoordig (zoals Joszef hier ook al aangaf) alleen nog maar naar het prijskaartje gekeken door de overheid. Terwijl kwaliteit mee zou moeten tellen bij de aanbesteding.
 

Jozsef

New member
Buitenlands nieuws

Moet ik ook nog een voorbeeld geven over aanbestedingen bij rolstoelvervoer?
Om met Don Leo te spreken: Haben Sie eine stunde?
Snel kappen nou met die managementlagen en gewoon weer een goede balans vinden tussen prijs en kwaliteit.
 

zwammy

Well-known member
Hou op schei uit over managementlagen. Sowieso over alles met lagen. Kan het alleen maar slechter van worden.
 

JMD

Well-known member
Moet ik ook nog een voorbeeld geven over aanbestedingen bij rolstoelvervoer?
Om met Don Leo te spreken: Haben Sie eine stunde?
Snel kappen nou met die managementlagen en gewoon weer een goede balans vinden tussen prijs en kwaliteit.
Precies.

Of Openbaar Vervoer in het algemeen. De provincie besteedt aan, kiest de goedkoopste en klaagt dan vervolgens dat de service zo slecht is. Tsja...

Maar idd, een aantal managementlagen eruit slopen die toch alleen maar vergaderen om het vergaderen (om een ander Feyenoord-icoon te citeren: 'vergaderen is voor talentlozen' (Vd Herik)) en alleen maar beslissingen doorschuiven, zal bakken met geld opleveren.
 

erka

Well-known member
Rolstoelvervoer ben ik het wel mee eens.

Maar met gewoon OV is het niet altijd waar. Als je hier kijkt had je vroeger de NS met 1x per uur een treintje op alle regionale lijnen, 0,0 service, veel te kleine stadsbussen van het GVB die bv. naar mijn wijk 2-4x p.u. reed en streekbussen van de Gado die heel onlogische routes reden en waar je half gebroken uitkwam.

Nu heb je Arriva die op elke lijn 2x p/u rijdt, naar Leeuwarden 3x p/u, nieuwe spoorlijn naar Veendam. Stadsbussen van Qbuzz die 4-6x per uur lijnen, altijd geleed, snel en comfortabel, waarmee je ook naar alle kernen in de regio kan.

OV is sinds de aanbesteding hier gigantisch vooruitgegaan.
 

De Wolf

Well-known member
Op het hoofdnet heeft de NS gewoon nog een monopolie. Zelfs de HSL mogen ze nog doen terwijl Arriva met een goed plan komt.
 

JMD

Well-known member
Rolstoelvervoer ben ik het wel mee eens.

Maar met gewoon OV is het niet altijd waar. Als je hier kijkt had je vroeger de NS met 1x per uur een treintje op alle regionale lijnen, 0,0 service, veel te kleine stadsbussen van het GVB die bv. naar mijn wijk 2-4x p.u. reed en streekbussen van de Gado die heel onlogische routes reden en waar je half gebroken uitkwam.

Nu heb je Arriva die op elke lijn 2x p/u rijdt, naar Leeuwarden 3x p/u, nieuwe spoorlijn naar Veendam. Stadsbussen van Qbuzz die 4-6x per uur lijnen, altijd geleed, snel en comfortabel, waarmee je ook naar alle kernen in de regio kan.

OV is sinds de aanbesteding hier gigantisch vooruitgegaan.

In de 'provincie' is het er idd op vooruit gegaan, maar in de Randstad met die aanbestedingen niet. Hoor je veel geklaag over haltes die worden overgeslagen, buslijnen die verdwijnen etc.
 

De Groene Scout

Well-known member
Dodental bij de bosbrand in Portugal loopt flink op; inmiddels al 43 doden te betreuren.
Brand nog altijd niet onder controle, gevreesd wordt voor nog meer slachtoffers.
 

JMD

Well-known member
Dodental bij de bosbrand in Portugal loopt flink op; inmiddels al 43 doden te betreuren.
Brand nog altijd niet onder controle, gevreesd wordt voor nog meer slachtoffers.

Inmiddels 57

Vrijwel zeker ontstaan door 'droog onweer', dat is dus onweer terwijl het niet regent.
 

Batigoal

Well-known member
Het ziet er dramatisch uit. Lijkt me heel moeilijk zulke grootschalige branden onder controle te krijgen.
 

U.G.

Well-known member
Inmiddels 57

Vrijwel zeker ontstaan door 'droog onweer', dat is dus onweer terwijl het niet regent.

Ik hoorde de premier vanochtend nog roepen dat brandstichting niet mag worden uitgesloten. Dat is dan ook vaak de oorzaak van die oneindige bosbranden daar. De brandweer kwam even later met dit bericht inderdaad, dus dat zal dan wel kloppen. 156 brandstichtingen dit jaar alleen al !

Het wrange van deze bosbranden is dat men niet raar moet opkijken dat er na een jaar of twee op de plek ( inmiddels goedkoop op de kop getikt ) spa-resorts ontstaan en tig vivendas.
 

JMD

Well-known member
Dan regent het wel maar is het zo enorm warm dat de neerslag al verdampt is voordat het de grond bereikt :)

Het is toch technisch ook wel mogelijk dat het onweert zonder dat er neerslag valt? Onweer = ladingsverschil, toch?
 

Batigoal

Well-known member
Op de beelden zie je allemaal afgebrande auto's met daarin hun verkoolde bestuurders. Verschrikkelijk dat die mensen al vluchtend door het vuur zijn ingehaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan