F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabian

Active member
Het 1e vingertje kwam toch echt bij Grosjean vandaan en die vindt het nu zelfs jammer dat Verstappen zijn excuses niet heeft aangeboden... als hij dat zelf met terugwerkende kracht moet doen dan heeft hij aan het eind wel een lam handje van het schrijven.

Het valt mij op dat de huidige coureurs zoals deze 3 de moraalridder uithangen en dat oud-coureurs het juist voor hem opnemen. Misschien toch een beetje de kift?

Maar goed, lekker weekendje BBC kijken voor de boeg!

Button en Massa lopen op het einde van hun carri?re. Die zien een nieuwe generatie aankomen. Grosjean is geen topper.
Wellicht zien ze hem als een dreiging voor een stoeltje.
 

Ivanhoe

Active member
Button en Massa lopen op het einde van hun carri?re. Die zien een nieuwe generatie aankomen. Grosjean is geen topper.
Wellicht zien ze hem als een dreiging voor een stoeltje.

Tuurlijk is allemaal de kift, zij zijn nooit zo gehyped zoals nu met Max gebeurt. Aardige coureurs hoor, Button natuurlijk wereldkampioen, Massa bijna en Grosjean tja, laten we zeggen dat hij zich aardig hersteld heeft van een desastreus begin in F1. Max is echter van de buitencategorie, iedereen die dat ontkent is een hater, die zie je ook redelijk veel op motorsportfora waar ik wel eens bivakkeer.
 
G

Gast

Guest
Tuurlijk is allemaal de kift, zij zijn nooit zo gehyped zoals nu met Max gebeurt. Aardige coureurs hoor, Button natuurlijk wereldkampioen, Massa bijna en Grosjean tja, laten we zeggen dat hij zich aardig hersteld heeft van een desastreus begin in F1. Max is echter van de buitencategorie, iedereen die dat ontkent is een hater, die zie je ook redelijk veel op motorsportfora waar ik wel eens bivakkeer.

Toch was Button in het begin een mega talent.
Massa heeft mogen meeliften als 2e coureur bij grote ploegen, die heeft een mooie carriere gehad voor zijn capaciteiten.
 

Shayman

New member
Tuurlijk is allemaal de kift, zij zijn nooit zo gehyped zoals nu met Max gebeurt. Aardige coureurs hoor, Button natuurlijk wereldkampioen, Massa bijna en Grosjean tja, laten we zeggen dat hij zich aardig hersteld heeft van een desastreus begin in F1. Max is echter van de buitencategorie, iedereen die dat ontkent is een hater, die zie je ook redelijk veel op motorsportfora waar ik wel eens bivakkeer.

Uiteraard is dat exact waar het om gaat, voormalig F1-coureurs genieten zich een tent in de broek en bijv. een Hamilton en Vettel hoor je ook niet want die zien in hem een zorg voor morgen maar juist de vergane glorie en de jongens die zich steeds voor veel geld moeten inkopen vinden dit niet leuk.
 

JMD

Well-known member
Zoals verwacht hebben de Toro Rosso's en de Red Bull's het zwaar in Canada. De lange rechte stukken liggen de auto (lees: de motor) niet.

Verstappen en Sainz in beide trainingen diep op het 2e blad.

Overigens: wat een noodweer in de 2e training op het eind. Hamilton en Rosberg gingen nog even de baan op in de regen (voor het publiek?? Want de toegevoegde waarde is minimaal, daar de race en kwalificatie droog zal zijn), Hamilton schoot er flink af. Laten we hopen dat de Brit er geen schade aan zijn auto aan over houdt, dat zou zonde zijn.
 

JMD

Well-known member
Verstappen haalt nu overigens zijn schouders op, maar van de drie vind ik dat Button wel een punt heeft. Wiens schuld het ook is, je moet niet meteen vinger wijzen naar de ander.
Gebeurt volgens mij wel vaker in de autosport, dat beide rijders elkaar de schuld geven.

Overigens: iemand de Formule3 in Monza gezien afgelopen weekend? Ik kwam de samenvatting tegen, de 3e race (ze doen altijd 3 races in een weekend daar) is afgevlagd door de wedstrijdleiding omdat de coureurs zeer gevaarlijk bleven rijden. Voor de 'gein' moet je eens kijken op youtube naar die samenvatting, dat er geen doden zijn gevallen is een mysterie. Vooral die crash in de 2e race, een Godswonder dat die coureur nog leeft.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Max zal vanaf de laatste rij starten, hij heeft nog eens 10 plekken straf gekregen.
 

Mommiej

Well-known member
betekent dat als die vanavond zicht tussen 16 en 20 kwalificeert hij als 20e zal starten en morgen een drive through penalty krijgt
tussen 11 en 15 betekent 20e starten en een 10-seconden tijdstraf bij pitstop
tussen 6 en 10 betekent 20e starten en een 5-seconden tijdstraf bij pitstop
tussen 1 en 5 betekent het gewoon 15 plaatsen naar achter

Gezien circuit en trainingen lijkt q2 max haalbare en zal het dus 20e starten en 10 sec tijdstraf worden in dat geval.
 

JMD

Well-known member
betekent dat als die vanavond zicht tussen 16 en 20 kwalificeert hij als 20e zal starten en morgen een drive through penalty krijgt
tussen 11 en 15 betekent 20e starten en een 10-seconden tijdstraf bij pitstop
tussen 6 en 10 betekent 20e starten en een 5-seconden tijdstraf bij pitstop
tussen 1 en 5 betekent het gewoon 15 plaatsen naar achter

Gezien circuit en trainingen lijkt q2 max haalbare en zal het dus 20e starten en 10 sec tijdstraf worden in dat geval.

Hee, dat wist ik niet, dat ze eindelijk iets gedaan hebben aan de oneerlijkheid van die plaatsstraffen als je verder naar achter staat.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Ik snap niet waarom Verstappen nog zo veel rondjes reed in Q1. Zijn eerste tijd was al genoeg om bij de eerste 15 te zitten en gezien de straffen die hij gaat krijgen zou ik als ik hem was zo veel mogelijk banden sparen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan