F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Aan F1 kan het gewoon niet tippen, maar ach als je met plezier naar DTM en WTC kijkt dan is Indy en Nascar ook wel te pruimen.

DTM is een gedrocht. WTC is wel leuk.
Maar je vergelijkt nu appels met peren.
Open wielen is heel anders dan met dichte rijden.
 

SanMark.

Well-known member
Maareh, dat was echt tof. Eerste keer dat ik een Indycar race volledig gezien heb. Zijn de andere races in deze klasse ook de moeite waard om te blijven volgen?

Er is best wel veel Nascar op Ziggo sport in de avond. Best wel leuk om te kijken.
 

Ska P 187

Well-known member
DTM is een gedrocht. WTC is wel leuk.
Maar je vergelijkt nu appels met peren.
Open wielen is heel anders dan met dichte rijden.

Weet ik, maar dat is hetzelfde als Indy met F1 vergelijken. Dat laatste is gewoon het beste van het beste, punt. De rest kan ook leuk zijn, maar zal er qua niveau nooit aan kunnen tippen.
 

Ska P 187

Well-known member
Vraagje, Monaco wordt weer herhaald en daar zitten ze nu in een VSC, mag je dan het gat niet dichtrijden en moeten de afstanden tussen de auto?s hetzelfde blijven als dat ze waren?
 

SanMark.

Well-known member
Weet ik, maar toch vind ik ze daar er niet zo snel uit zien als F1. Kwestie van visueel bedrog denk ik...


Overigens, over 3 weken is het 3e mooie evenement op de autosportkalender: 24uur van le Mans, samen met Monaco en Indy de mooiste autoraces

En Graham Hill is de enige die ze alle drie gewonnen heeft.
 

SanMark.

Well-known member
Vraagje, Monaco wordt weer herhaald en daar zitten ze nu in een VSC, mag je dan het gat niet dichtrijden en moeten de afstanden tussen de auto?s hetzelfde blijven als dat ze waren?

Je mag niet harder rijden dan x kilometer per uur, zeg maar hetzelfde als je in de pitlane rijd.
 

gevegt

Well-known member
En Graham Hill is de enige die ze alle drie gewonnen heeft.
Je kent je klassiekers. :duim:

Beste coureurs, meest hoogwaardige technologie, beste pitstops en er gaat simpelweg het meeste geld in om.
Het eerste klopt maar wordt mijns inzien totaal verkeerd gebruikt en dat wordt alleen maar erger. Het tweede niet, DTM is minimaal gelijkwaardig, het laatste klopt wel.

Wat het minder maakt is de complete overheersing van de commercie, die het echte racen steeds meer naar de achtergrond duwt.
 

Ska P 187

Well-known member
Als het puur om racen gaat dan vind ik MotoGp toch het mooist om te zien. Puur als kijksport dan en respect dat ik heb voor die gasten. Het wordt ook schitterend in beeld gebracht.
Dat DTM zo hoogwaardig is dat wist ik niet, volg dat niet zo eerlijk gezegd.
 

SanMark.

Well-known member
Je kent je klassiekers. :duim:


.


Zulke dingen interesseren mij altijd gewoon.

JP Montoya moet hoog nodig een uitstapje maken naar Le Mans toe, en Hulkenberg heeft Le Mans al gewonnen dus die zou het ook nog kunnen doen.

En uiteraard de winnaar dit jaar van de Indy die staat nu op 1 en is in potentie nu ook nog iemand die het tzt zou kunnen halen.
 

Ska P 187

Well-known member
Iets anders, Rosberg is voor mij toch ook wel aardig, of nog verder, door de mand gevallen. Dat was helemaal niets vandaag. En die wil evenveel als Alonso gaan verdienen mocht hij wereldkampioen worden? Dan overschat je jezelf toch wel behoorlijk. Hij mag God op zijn blote knieen bedanken dat hij voor Mercedes mag rijden en zo nog redelijk vaak een overwinninkje mee kan pakken, maar als het erop aankomt heeft hij het niet.
 

gevegt

Well-known member
Zulke dingen interesseren mij altijd gewoon.

JP Montoya moet hoog nodig een uitstapje maken naar Le Mans toe, en Hulkenberg heeft Le Mans al gewonnen dus die zou het ook nog kunnen doen.

En uiteraard de winnaar dit jaar van de Indy die staat nu op 1 en is in potentie nu ook nog iemand die het tzt zou kunnen halen.

De klassiek drie winnen is het ultieme in de autosport. Helaas heeft Jim Clark de tijd niet gekregen.

Surtees heeft ook een mooie dubbel, waarschijnlijk voor eeuwig.
 

SanMark.

Well-known member
En dat doet me dan weer denken aan de concurrent van Dave Strijbos en John van den Berk.

Jean Michel Bayle.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan