F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivanhoe

Active member
Ik heb nooit begrepen dat ze ooit een limiet ( ik meen op 19.000 ) hebben gesteld terwijl de motoren makkelijk de 20.000 + aankonden. Doe dan iets minder cc en laat het toerental vrij.

Volgens mij om de kosten beheersbaar te houden. Kan me herinneren dat Honda en Yamaha dat ook in de Moto GP wilden toen Ducati met hun desmo systeem heersten.
 

Ivanhoe

Active member
rveOSuR.jpg


Rara wat heeft dit met F1 te maken? Dat wordt nog wat.
Dat is een bocht uit het stratencircuit van Baku
 

Ivanhoe

Active member
Gaat vast lukken. Ik heb mevrouw Ivanhoe er al op voorbereid dat ze niet te veel op mij moet rekenen, met Indy500, F1 en giro op het programma dit weekend :D
 

Ivanhoe

Active member
Ik neem aan vanwege de veiligheid, als twee open achterwielen elkaar raken kan en is het goed mis gegaan in het verleden
 

gevegt

Well-known member
Dat zou best eens kunnen.
Toch vind ik het jammer. Open wielen en cockpit lijken langzamerhand te verdwijnen.
 

Ivanhoe

Active member
Klopt maar met name in de Indy zijn er de laatste jaren toch een aantal doden te betreuren geweest. Ook daar wordt de roep om een gesloten cockpit steeds groter. Neemt wel wat weg van het heroische karakter, eerlijk gezegd kijk ik veel liever Indy dan F1, wat ik alleen door Max weer wat meer ben gaan volgen, maar had het er eigenlijk wel een beetje mee gehad.
 

JMD

Well-known member
Die is echt onvergetelijk.
Volgens mij reed hij ook twee keer naar voren in Brazili?. Zijn debuut en viel toen met pech uit in de Footwork en later nog een keer in de Arrows. Die laatste had hij op het podium kunnen komen als hij net iets rustiger aan had gedaan. Een reporter vroeg toen aan Tom Walkinshaw of het een probleem met de wagen was, waarop hij antwoorde"No, the problem was his right foot".

Je haalt 2 races door elkaar.

Dat laatste (problem in the right foot) was in Spanje 1996, de race waarin Schumacher het veld deklasseerde (soms wel 5 sec per ronde sneller dan de rest) in een inferieure Ferrari.

Brazili? 1996 had Verstappen de snelste rondes in de regen idd, viel ver weg toen het droog werd.

Brazili? 2003 had Verstappen zeker podium (of misschien wel winst, hij reed toen hij uitviel voor Fisichella, die de race won) kunnen rijden, maar hij spinde met zijn Minardi in dezelfde bocht waar ook al o.a. Schumacher en Montoya uitgevallen waren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan