F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
"De nieuwe motoren zouden een halve seconde winst per ronde opleveren."

Wat Is dat nou weer voor een waardeloze indicatie. Aangezien elk circuit andere ronde tijden heeft...

Dat is typisch jargon.
Meestal bedoelt men dat de achterstand met een halve seconde is verkleind ten opzichte van de tegenstander. Het circuit heeft daar hoegenaamd geen invloed op.
 

Marinos

Well-known member
Dat is typisch jargon.
Meestal bedoelt men dat de achterstand met een halve seconde is verkleind ten opzichte van de tegenstander. Het circuit heeft daar hoegenaamd geen invloed op.
Maar dan nog Is het verschil tussen teams niet op alle circuits gelijk?
 

gevegt

Well-known member
Maar dan nog Is het verschil tussen teams niet op alle circuits gelijk?

Er zit iets verschil in, maar niet zo veel. Monaco is vaak de enige uitzondering omdat daar de aerodynamische grip het hele circuit relatief weinig invloed heeft.

Edit: Renault verwacht in dit geval dat de nieuwe motor een halve seconde sneller is dan de oude. Dat relateert men aan het toegenomen vermogen ten opzichte van de oude motor.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Iedereen leeft nog.
Echt ongelooflijk als je dit zo ziet.

Idioot ongeluk, die eerste die achterop die auto knalt rijdt i.m.o. veel te hard, er zal ongetwijfeld al lang geel hebben gehangen (want die auto komt uit de grindbak), had allang snelheid moeten verminderen, zeker als je een stofwolk in rijdt.
Doet me een beetje denken aan Alonso in Brazili? 2003, die (terwijl er geel hing omdat Webber gecrasht was) vol het rechte stuk op reed en crashte op allerlei brokstukken.
 

Pascallovic

Well-known member
Echt ongelooflijk als je dit zo ziet.

Idioot ongeluk, die eerste die achterop die auto knalt rijdt i.m.o. veel te hard, er zal ongetwijfeld al lang geel hebben gehangen (want die auto komt uit de grindbak), had allang snelheid moeten verminderen, zeker als je een stofwolk in rijdt.
Doet me een beetje denken aan Alonso in Brazili? 2003, die (terwijl er geel hing omdat Webber gecrasht was) vol het rechte stuk op reed en crashte op allerlei brokstukken.
We weten niet hoelang die auto in de grindbak was. In het filmpje van internet is het 10 seconden en zien we nergens geel hangen. Het rood zien we na die crash wel snel. Ik durf dus niet te beweren dat de auto die erop knalt het had moeten zien en vaart had moeten minderen.
 

Ska P 187

Well-known member
Was best wel een grote stofwolk natuurlijk, maar goed.
Ik zit gewoon weer youtube filmpjes van Verstappen te kijken he.
 

JMD

Well-known member
We weten niet hoelang die auto in de grindbak was. In het filmpje van internet is het 10 seconden en zien we nergens geel hangen. Het rood zien we na die crash wel snel. Ik durf dus niet te beweren dat de auto die erop knalt het had moeten zien en vaart had moeten minderen.

Meestal wordt er direct al geel gezwaaid als iemand van de baan is. Neem aan dat dit hier ook wel gebeurd is.
 

Ska P 187

Well-known member
Marquez houdt het lang vol. Heeft wel een zachtere voorband. Als het er o aan gaat komen wint hij hem denk ik.
 

Ska P 187

Well-known member
Lorenzo begin ik steeds meer te waarderen eerlijk gezegd. Komt misschien niet zo sympathiek over, maar hij kan ook vechten, naast dat hij ronde na ronde het maximale eruit weet te halen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan